قطار مسافربری | خط راه آهن
رونمایی از نخستین قطار سریع السیر بین دو شهر مهم / با این قطار، مدت زمان سفر نصف شد
دولت بایدن یک برنامه به ارزش ۸.۲ میلیارد دلار برای راهاندازی نخستین قطار سریع السیر بین لس آنجلس و لاس وگاس را رونمایی کرد.
قطارهای سریع السیر یک راه حملونقل عمومی موثر برای شهرهای پرجمعیت هستند. این قطارها میتوانند باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا شوند زیرا تعداد زیادی از مسافران را در زمانی کوتاه جا به جا کرده و از ایجاد ترافیک بزرگ در جادهها جلوگیری میکنند. همچنین، این قطارها از طریق اتصال به شبکههای حملونقل عمومی دیگر، به شهرها کمک میکنند تا بهبود دسترسی مردم به مناطق مختلف شهری را فراهم کنند.
دولت بایدن یک برنامه به ارزش ۸.۲ میلیارد دلار برای راهاندازی نخستین قطار سریع السیر بین لس آنجلس و لاس وگاس را رونمایی کرد.
قطارها با سرعت کند و اغلب غیرمعمول، مدتها رابطه ضعیف خودروها و هواپیماها در امریکا بودهاند. اما جو بایدن، رئیسجمهوری امریکا که در زمان سناتوری، از قطار برای رفت و آمد بین خانه خود در دِلاویر و واشنگتن استفاده میکرد به طوری که «امتراک جو» لقب گرفته بود، به لاس وگاس رفت و سلسله ارتقاهای خط راه آهن با بودجه فدرال را اعلام کرد.
بایدن اعلام کرد: نمیدانید چقدر این ایده، من را خوشحال میکند. این برنامه، کشور ما را در مسیر دستیابی به سریعترین، امنترین و سبزترین راه آهن در جهان قرار میدهد.
دولت بایدن امیدوار است راه آهن وگاس به لس آنجلس را تا سال ۲۰۲۸ تکمیل کند. این خط آهن برای کاهش مدت سفر پنج ساعته به دو ساعت و ۴۰ دقیقه طراحی شده و بخشی از هدف دو برابر کردن تعداد مسافران راه آهن امریکا تا سال ۲۰۴۰ است.
بایدن خاطرنشان کرد چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، قطارهایی دارد که با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکنند.
پروژههای بزرگ راه آهن، بخشی از برنامه سرمایهگذاری زیرساخت هستند که دولت بایدن مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن خود، اعلام کرد و ۶۶ میلیارد دلار برای قطارهای مسافربری اختصاص داد. این بزرگترین مبلغ اختصاص یافته به سفر ریلی از زمان تشکیل شرکت امتراک (شرکت ملی راه آهن مسافربری) در سال ۱۹۷۱ است.
این بودجه فدرال، خطوط جدیدی را ایجاد کرده، خطوط فعلی را گسترش میدهد و خدمات را بهبود داده و ایستگاه های قطار را برای ساخت قطارهای مدرن و سریعتر، ارتقا میدهد.
یک خط بین سانفرانسیسکو و لس آنجلس در دست کار است که مانند سرویس میان لس آنجلس و لاس وگاس، حدود سه میلیارد دلار بودجه دریافت خواهد کرد.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، خط متصلکننده نیو اورلئان لوئیزیانا با موبایل آلاباما هم پس از گذشت ۲۰ سال از زمانی که توسط طوفان کاترینا تخریب شد، قرار است بازگشایی شود.
نظر شما