قیمت لاماری | قیمت کوییک | قیمت امروز خودرو
کاهش ۱۰۰ میلیونی قیمت خودروهای مونتاژی / تکلیف خودروهای مازاد خودروسازان چیست؟
رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاهداران خودروی تهران گفت: «شاهد کاهش قیمت تدریجی خودرو خواهیم بود.»
قیمت خودروها تحت تأثیر عوامل متعددی قرار میگیرند. این عوامل شامل عوامل داخلی و خارجی میشوند. عوامل داخلی شامل مواردی مانند کیفیت و ویژگیهای خودرو، هزینه تولید، هزینه تبلیغات، سطح تقاضا و عرضه در بازار و هزینههای مرتبط با توزیع و فروش خودرو است. عوامل خارجی شامل مواردی مانند نرخ ارز، قیمت سوخت، تغییرات قوانین و مقررات، تحریمهای بینالمللی و شرایط اقتصادی کشورهای تولیدکننده و صادرکننده خودروها هستند.
سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودروی تهران اظهار کرد: از ابتدای هفته به خصوص در خودروهای مونتاژی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت را شاهد بودهایم.
وی افزود: در خودروهای داخلیها هم مثل دنا حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشتهایم.
موتمنی با بیان اینکه کاهش قیمت داریم اما روند کندی دارد، گفت: وقتی اعلام شد که قرار است ۱۲۰ هزار خودرو با کمتر از ۵ درصد قیمت حاشیه بازار فروخته شود بازار بهم ریخت به گونهای که طی یک ماه اخیر افزایش قیمت شدیدی را شاهد بودیم. اگر خودروسازان این حجم خودروی مازاد دارند چرا به تعهداتشان عمل نمیکنند؟
وی ادامه داد: در خودروهای مونتاژی مانند لاماری و هایما حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشتیم. در داخلیها هم افزایش قیمت به صورت تدریجی بود و از شهریور ماه شروع شد و اوج آن در آذر و دی ماه بود. وضعیت به گونهای بود که خودروی اقتصادی کوییک از ۳۴۵ میلیون تومان به ۳۹۰ میلیون تومان رسید.
این مقام صنفی تصریح کرد: بازار نیازی دارد اگر این نیاز تأمین شود شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود اما وقتی عرضهها کم باشد اثر خود را در افزایش قیمت نشان میدهد.
نظر شما