گزینش فرهنگیان جدید براساس سند تحول بنیادین
مانی طهرانی گفت: به طور کلی صلاحیت معلمانی که وارد آموزش و پرورش میشوند، باید از طریق کانونهای ارزیابی مورد بررسی قرار بگیرد و احراز شود.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معیارهای لازم برای انتخاب معلم را مشخص کرده است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی، درباره شیوههای جدید گزینش معلمان و تأثیر آن بر کیفیت معلمان جدید ، اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش درباره انتخاب معلم، گزارههای بسیار زیادی دارد. یکی از زیرنظامهای این سند، زیرنظام منابع انسانی است که معلم مطلوب را برای ما تعریف میکند و شکلدهی منظم و باکیفیت نظام منابع انسانی با تأکید بر تربیت، جذب و تأمین معلمان، یکی از وظایف شورای عالی آموزش و پرورش است. به همین دلیل، این موضوع برای ما اهمیت بالایی دارد و در کمیسیون منابع انسانی شورای عالی آموزش و پرورش، اقدامات عمیق و باکیفیتی انجام شده است.
امانی طهرانی اضافه کرد: در مقام عمل در یک بازه حدود ۱۰ ساله به دلیل مشکلاتی که برای تامین معلم در کشور وجود داشته است و مصوبههایی از مراجع مختلف به شکل الحاقیه و… در ورود معلمان خارج از ضوابط مصوب شورای عالی آموزش و پرورش اجرایی شده است و افرادی از مسیرهایی وارد آموزش و پرورش شدهاند و گرچه آموزشهایی دیدهاند و به تدریج صلاحیتهایی کسب کرده اند، ولی در مسیر قانونی و منضبط و کامل پیش نرفته است.
نظر شما