اختصاصی تیترکوتاه؛

همه چیز درباره جدیدترین شاسی بلند بازار خودرو + فیلم و مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی خودرو اکستریم LX جدیدترین و البته لوکس‌ترین محصول مدیران خودرو می‌پردازیم.

اکستریم LX شاسی بلند جدید و لوکس مدیران خودرو است که به تازگی در نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی شده است. این خودرو به دلیل طراحی و آپشن هایی که دارد در حال حاضر تبدیل به یکی از محبوب ترین شاسی بلندهای بازار خودروهای وارداتی تبدیل شده است.

اکستریم2

اکسید LX که در بازار ما به نام اکستریم LX شناخته می‌شود (LX XTRIM)، یکی از خودروهایی است که همراه با معرفی برند اکسید وارد بازار گردید. تولید این کراس‌اوور کوچک و لوکس از سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شد. این خودرو پس از عرضه در بازار چین، به سرعت وارد بازارهای صادراتی مانند روسیه و خاورمیانه شد. از سال ۲۰۱۹ تاکنون، اکستریم به تولید ادامه داده و در این مدت، تغییرات اندکی در طراحی و ویژگی‌ها را تجربه کرده است.

چری در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت تا شاخه لوکس خودرو را با نام اکسید معرفی کند، در نمایشگاه فرانکفورت آن سال برند اکسید به صورت رسمی رونمایی شد. پس از معرفی TX، اکسید LX دومین محصول از نشان لوکس چری بود که ابتدا در قابل یک طرح مفهومی (در سال ۲۰۱۸) و بعد در سال ۲۰۱۹ به‌صورت نسخه تولید معرفی گردید. اکسید LX در رده شاسی بلند‌های متوسط تا کامپکت قرار می‌گیرد و بر اساس پلتفرم تیگو ۷ توسعه داده شده است. همانند دیگر مدل‌های اکسید، در LX هم طراحی بدنه و کابین کاملا با دیگر مدل‌های چری متفاوت است و حس مدرن تر و البته لوکس تر را القا می‌کند. این خودرو قرار است در ایران با نام اکستریم LX به بازار بیاید. در ادامه نگاهی جامع تر به محصول لوکس مدیران خودرو خواهیم داشت.

مشخصات فنی اکستریم LX

در بخش فنی، اکستریم LX به پیشرانه مشترک با دیگر کراس‌اوورهای کوچک چری مجهز است. خوشبختانه این خودرو با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر به بازار ایران می‌آید و نسخه ضعیف‌تر آن با موتور ۱.۵ لیتری به بازار ما عرضه نخواهد شد. پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر اکستریم LX پیش از این روی تیگو ۸ پرو و فونیکس FX نصب شده است و در آینده روی تیگو ۷ پرومکس و آریزو ۶ جی‌تی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حداکثر راندمان این موتور، ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور است.

اکستریم1

برای سیستم انتقال قدرت اکستریم LX، از گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده شده است که در سایر خودروهای فونیکس نیز این گیربکس را دیده‌ایم. سیستم انتقال قدرت این کراس‌اوور به صورت تک دیفرانسیل عمل می‌کند و تاکنون نسخه دو دیفرانسیل آن به بازار عرضه نشده است. مصرف سوخت ترکیبی اکستریم LX با مشخصات فنی گفته شده و وزن ۱.۵ تنی، حدود ۷ لیتری در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش برآورد می‌شود. شتاب صفر تا صد این کراس‌اوور لوکس نیز کمتر از ۹ ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت قابل دستیابی با آن نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. سیستم تعلیق اکستریم LX در جلو از نوع مرسوم مک فرسون و در عقب از نوع چنداتصاله یا مولتی‌لینک است. بنابراین سرنشینان سواری راحتی را در اکسید LX تجربه خواهند کرد. ترمزهای خودرو نیز در چهار چرخ از نوع دیسکی هستند. رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی و سیستم فرمان برقی، بخش دیگری از مشخصات فنی این خودرو را تشکیل می‌دهند.

امکانات و تجهیزات اکستریم LX

مشتریان انتظار دارند تا با خرید اکستریم LX، طیف قابل توجهی از امکانات و تجهیزات در اختیار آنها قرار گیرد. در واقعیت نیز چنین اتفاقی رخ می‌دهد، چرا که اکستریم LX سطح امکانات بالاتری نسبت به بیشتر کراس‌اوورهای کوچک عرضه شده در بازار ایران دارد. در بخش ایمنی، اکستریم LX به شش کیسه هوا، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، دستیار نگهدارنده خودرو در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری به همراه رادار نقطه کور مجهز است. این خودرو اخیرا به دستیارهای رانندگی خودران سطح دوم یا ADAS نیز مجهز شده است که قابلیت راندن نیمه خودکار خودرو در اتوبان‌ها را برای راننده فراهم می‌کنند.

تجهیزات رفاهی اکستریم LX نیز قابل قبول هستند و مشتری را از خرید کراس‌اوور کوچک و لوکس برند اکستریم راضی نگه می‌دارند. سیستم صوتی سونی با ۹ بلندگو، صندلی‌های برقی مجهز به گرمکن، شارژر بی‌سیم فوق سریع، سیستم تهویه الکتریکی، اتولایت و دی‌لایت، سنسور باران، تریم چرمی کابین و فرمان، کنسول جلو و عقب، سانروف و سقف پانوراما از جمله امکانات رفاهی این خودرو به شمار می‌روند.

طراحی داخلی اکستریم LX

طراحی فضای داخلی اکستریم LX نیز همانند ظاهر خارجی آن، از الگوهای آشنای به کار رفته در خودروهای ام وی ام و فونیکس بهره می‌برد. نمایشگرهای دوبل به هم چسبیده و عریض بخش قابل توجهی از داشبورد خودرو را در اختیار دارند. یکی از این نمایشگرها برای نمایش اطلاعات حیاتی خودرو به کار می‌رود، در حالی که نمایشگر دیگر به نمایش اطلاعات سیستم سرگرمی اختصاص دارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها