قصه ی پژو پارس به سر رسید

پژو پارس قطعا ۳۱ خردادماه از چرخه تولید خارج خواهد شد.

قصه ی پژو پارس به سر رسید

در مردادماه سال گذشته، شرکت ایران خودرو به دستور سازمان ملی استاندارد، توقف خط تولید پژو پارس را اعلام کرد و خودرو سورن پلاس را به عنوان جایگزین معرفی نمود.

این شرکت با توجه به اخطار سازمان ملی استاندارد که فرصت تولید پژو پارس تا نیمه اسفندماه را مشخص کرده بود، برنامه‌ریزی برای توسعه خط تولید سورن پلاس را آغاز کرد.

با این حال، سازمان ملی استاندارد به دلیل تعهد ایران خودرو به تحویل ۱۷۲ هزار و ۴۱۸ دستگاه پژو پارس، از موضع قبلی خود عقب‌نشینی کرده و رضایت خود را از کیفیت این خودرو تا بهار سال آینده اعلام نمود.

اکنون خبر می‌رسد که ایران خودرو برنامه‌ریزی کرده است تا تولید پژو پارس را تا پایان خرداد ماه متوقف کند.

آنچه که مشخص است، این خودرو با وجود افزایش ۵۰ درصدی قیمت، همچنان با زیان تولید می‌شود. 

با این حال، حواشی ایجاد شده پیرامون این خودروی قدیمی منجر به افزایش بی‌رویه قیمت آن در بازار شده است و دلالان و واسطه‌گران از معامله این خودرو سود زیادی به دست می‌آورند.

رصد بازار خودرو نشان می دهد که پژو پارس LX طبق آخرین قیمت مصوب ایران خودرو با قیمت ۴۸۰ میلیون تومان عرضه می شود حال آنکه در بازار قیمتی معادل ۸۴۰ میلیون تومان قیمت خورده است . بنابراین واسطه گران معادل ۳۷۰ میلیون تومان از معامله این خودرو سود می کنند.

اختلاف بازار پژو پارس XU۷p نیز ۲۲۵ میلیون تومان ، پژو پارس سفارشی XU۷p نیز ۲۴۷ میلیون تومان ، پژو پارس XU۷p-ELX نیز ۳۰۰ میلیون تومان است.

بر این اساس از تارا دستی ، ۲۰۷ دستی و همچنین سورن به عنوان محصولات جایگزین پژو پارس نام برده می شود.

محصولات یاد شده فاصله قیمتی کمتری در بازار و کارخانه دارند. بطوری که سورن کارخانه ای ۱۵۰ میلیون تومان فاصله با قیمت بازار دارد و پژو ۲۰۷ نیز با فاصله ۳۰۰ میلیون تومانی در بازار معامله می شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها