کشف محموله ۴ میلیاردی برنج در جنوب تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف احتکار بیش از ۵۵ تن برنج خبر داد و گفت: ارزش کالا‌های کشف شده بیش از ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف محموله ۴ میلیاردی برنج در جنوب تهران

احتکار مواد غذایی به معنای فرآیندی است که در آن افراد یا شرکت‌ها به‌صورت غیرقانونی مواد غذایی موردنیاز جامعه را به صورت انحصاری در اختیار می‌گیرند تا قیمت آنها را افزایش دهند و از این وسیله بهره‌برداری کنند.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ روز پنجشنبه توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران موفق به کشف انبار احتکار برنج در محدوده جنوب تهران شدند.

وی اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری برنج در انباری در یافت آباد تخلیه و دپو شده که کالا‌ها توسط وانت به این مکان منتقل شده و سپس توزیع می‌شود.

سرهنگ افشاری افزود: ماموران این پلیس محل موصوف را بازرسی کردند که مشخص شد محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالا‌ها در سامانه انبار‌ها نیز ثبت نگردیده و مشاهده می‌کنند مقادیر انبوهی کالا‌های اساسی از نوع برنج در محل دپو که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مربوط به سال‌های گذشته است و مطابقتی با کالا‌های مکشوفه نداشته و فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی است.

این مقام انتظامی افزود: کالا‌ها شامل مقدار ۲۰ هزار کیلوگرم برنج هاشمی، ۱۰ هزار کیلوگرم برنج فجر و ۲۵ هزار کیلوگرم برنج عنبربو بوده که انبار پلمب، پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهمین به مرجع قضایی معرفی شدند.

این مقام پلیسی اضافه کرد: احتکار و قاچاق کالا و ارز باعث اختلال در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و افزایش تورم در جامعه می‌شود و از شهروندان درخواست می‌شود درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها