کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۵۴

وحشت این افراد از افزایش قیمت بنزین / خطر کمبود مواد غذایی در تابستان

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

وحشت این افراد از افزایش قیمت بنزین / خطر کمبود مواد غذایی در تابستان

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۶ ژوئن ۲۰۲۴ ( ۲۷ خرداد ۱۴۰۳( در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • بدهی امریکا به خارجی‌ها سر به فلک کشید

حتی اگر ایالات متحده بتواند جلوی اتفاقات ناگوار در اقتصاد را بگیرد، داشتن بدهی‌های زیاد و هزینه‌های پرداخت آن می‌تواند در نهایت رشد اقتصاد را کندتر کند. بدهی‌ای که ایالات متحده به وام دهندگان خارجی دارد، درحال‌حاضر تقریباً به اندازه کل تولید سالانه اقتصادی این کشور است. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۴ به ۱۱۶ درصد تولید ناخالص داخلی، ۱۳۹ درصد تا سال ۲۰۴۴ و ​​۱۶۶ درصد تا سال ۲۰۵۴ ادامه دهد.

  • قیمت گوشت قرمز صعودی شد

نرخ تورم نیجریه در ماه می‌به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی، اجاره و حمل‌ونقل به بالاترین حد در بیش از ۲۸ سال گذشته رسید. اداره ملی آمار در گزارشی که در وب‌سایت خود منتشر کرد، اعلام کرد که قیمت‌های مصرف‌کننده سالانه در این کشور ۳۳.۹۵ درصد در مقایسه با ۳۳.۷ درصد در آوریل افزایش یافت. قیمت سیب زمینی، ماهی و گوشت قرمز به شدت افزایش پیدا کرد. رشد قیمت اصلی، بدون احتساب محصولات کشاورزی و انرژی، از ۲۶.۸ درصد به ۲۷ درصد افزایش یافت.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • خودروهای لوکس در انتظار فیس جدید

اساساً استفاده از روکش کروم بر روی خودروها برای ظاهر براق آن دیگر چندان محبوب نیست زیرا برخی از خودروسازان بیشتر از اینکه فقط ظاهر خودروهایشان را پر زرق و برق جلوه دهند، نگران محیط‌زیست و مسائل بهداشتی هستند. روکش کروم براق و درجه یک است، خودروها را فانتزی جلوه می‌دهد و از قطعات فلزی در برابر زنگ زدگی محافظت می‌کند. این نماد لوکس بودن در خودروهای امریکایی است. اما Stellantis- شرکت خودروسازی که خودروهای (دوج)Dodge، (جیپ)Jeep، (رام)Ram، Fiat (فیات)و Maserati (مازراتی) را تولید می‌کند، متعهد است که کروم را در تمام مدل‌های جدید خود حذف کند.

  • اپل به قله قدرت رسید

اپل درحال‌حاضر با پشت سر گذاشتن مایکروسافت به با ارزش‌ترین شرکت عمومی در ایالات متحده تبدیل شد. این اتفاق پس از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل رخ داد، جایی که آنها ویژگی‌های جالب جدیدی را برای آیفون معرفی کردند، مانند هوش مصنوعی که می‌تواند امکاناتی را ایجاد کند، که باعث افزایش قیمت سهام آنها شود. ارزش بازار اپل در روز پنجشنبه به حدود ۳.۲۹ تریلیون دلار رسید که بالاتر از ۳.۲۸ تریلیون دلار مایکروسافت است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • وحشت این افراد از افزایش قیمت بنزین

دو سال پیش در چنین روزی، قیمت بنزین به رکورد ۵.۰۲ دلار در هر گالن در سطح ملی به اوج خود رسید. جهش قیمت بنزین در سال ۲۰۲۲ اعتماد مصرف‌کننده را از بین برد، سرمایه‌گذاران را به وحشت انداخت و بودجه خانواده‌ها را نابود کرد. همین موضوع باعث شد تا نرخ تورم ملی برای نخستین بار از اوایل دهه ۱۹۸۰ به ۹ درصد برسد. قیمت بنزین امروز هم ارزان نیست، اما کیلومترها با آن نقطه فاصله دارد.

  • خطر کمبود مواد غذایی در تابستان

چین با هوای بسیار گرم و خشک در شمال و باران‌های شدید در جنوب مواجه است. این امر تولید غذای کافی را دشوار می‌کند که برای اقتصاد کشور نگران‌کننده است. مناطقی از کشور که برنج و گندم زیادی تولید می‌کنند به شدت آسیب دیده‌اند و کاشت بهاره و تابستان را مختل کرده‌اند. وزارت کشاورزی روز پنجشنبه اعلام کرد که خشکسالی و گرما تأثیر نامطلوبی بر فصل کاشت در برخی از استان‌های شمالی و مرکزی داشته است و هشدار داد که پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در روزهای آینده از ۳۵ سانتیگراد (۹۵ فارنهایت) فراتر رود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد