اختصاصی تیتر کوتاه؛

گشتی در خوشمزه ترین خیابان ایران +عکس

شاید محله لشکرآباد اهواز به فلافل‌های خود شهرت بیشتری داشته باشد؛ اما در خیابان انوشه خیلی از مغازه‌ها علاوه بر فلافل، سمبوسه، کپه و حمیس نیز سرو می‌کنند که از غذاهای سنتی خوزستان است.

گشتی در خوشمزه ترین خیابان ایران +عکس

یکی از قسمت‌های لذت‌بخش و خاطره‌انگیز سفرها، خوردن غذاهای مخصوص شهرهای مختلف است و بسیاری از توریست‌ها و گردشگران در سفرهای خود به هر شهری برای یکبار هم که شده غذای محلی آن شهر را امتحان می‌کنند. به طور کلی توصیه می شود که اگر به شهر یا کشور جدیدی سفر می کنید با توجه به حساسیت های غذایی که دارید حتما از غذاهای خیابانی و محلی آن مقصد استفاده کنید. در کشور ما نیز شهرهای مختلف با مردم با سلیقه و خونگرمی که دارند همیشه غذاهای خوشمزه برای امتحان کردن دارند که یکی از این شهرها، اهواز است که غذاهای آن در ایران معروف است. فلافل نیز یکی از طرفدارترین غذاهای اهواز است که به دلیل استقبال نه تنها مردمان این شهر بلکه توریست‌های خارجی؛ یک خیابان فقط به فروش فلافل اختصاص یافته است.

لشکر آباد 3

محله لشکرآباد یکی از پاتوق‌های محبوب علاقه‌مندان به فلافل‌های تند است. این محله یکی از قدیمی‌ترین محله‌های اهواز محسوب می‌شود که از دهه هشتاد با شکل‌گیری مغازه‌های فلافل‌فروشی به بازار فلافل اهواز شهرت پیدا کرد.

فلافل یکی از غذاهای محبوب عربی است که در جنوب و استان خوزستان خوشمزه‌تر از هر جای دیگر  پخت و سرو می‌شود. اگر به شهرهای جنوبی ایران سفر کرده باشید، بعید است طعم خوش این غذای محبوب را در کنار سس‌های تند جنوبی نچشیده باشید. جالب است بدانید، خود کلمه فلافل نیز به‌معنای فلفل است و به همین جهت بسیاری از مغازه‌های فروش این خوراکی، نام فلفل را روی مغازه‌های خود می‌گذارند.

بازار فلافل اهواز

در خیابان انوشه واقع در محله عرب‌نشین اهواز، بازاری وجود دارد که به «بازار فلافل اهواز» یا «لشکرآباد» معروف است و دو طرف آن از صدها مغازه فلافل فروشی تشکیل شده است. به محض ورود به لشکرآباد بوی فلافل، کپه، سمبوسه و غذاهای دیگر وسوسه‌تان می‌کند تا به سمت یکی از فلافل فروشی‌ها رفته و از طعم فلافل‌های داغ همراه با انواع ترشی لذت ببرید. مغازه‌های این خیابان به صورت سلف سرویس هستند و مشتریان میتوانید هر چقدر که دلشان می‌خواهد از غذاها و ترشی‌ها بخورند.

لشکر آباد 4

مسیر دسترسی به لشکرآباد

آدرس: استان خوزستان، شهر اهواز، محله لشکرآباد، میدان دانشگاه، خیابان انوشه (یا خوش‌اخلاق)

 

در نزدیکی محله لشکرآباد ایستگاه‌های متروی «دانشگاه» در فاصله ۴۰۰ متری (کمتر از پنچ دقیقه) و «پارک» در ۷۵۰ متری (با ماشین کمتر از پنچ دقیقه) قرار دارند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها به‌راحتی به این محله بروید. علاوه بر این اگر با تاکسی‌ از هر نقطه شهر اهواز خود را به میدان انقلاب برسانید، می‌توانید با پیاده‌روی کوتاهی از مسیر خیابان کتبی، در کمتر از ۱۰ دقیقه به محله لشکرآباد یا خیابان انوشه بروید. 

محله لشکرآباد که در گذشته به نام «رفیش» نیز شهرت داشت، یکی از محلات نسبتا قدیمی اهواز محسوب می‌شود. این محله که از دهه‌ها پیش عرب‌نشین بوده، بافت سنتی خود را با خانه‌های آجری و کوچه‌های باریک حفظ کرده است. محله لشکرآباد در دهه ۵۰ شمسی ساکنانی از قشر متوسط جامعه داشت؛ اما در دهه ۷۰ به‌تدریج شرایط آن تغییر کرد و با تغییر شرایط اقتصادی و فقیرنشین شدن اهالی، آمار ناامنی اجتماعی در این محله بالا رفت. 

لشکر آباد 2

در اواسط دهه ۸۰ برخی از اهالی محله لشکرآباد برای امرار معاش فلافل‌های خانگی خوشمزه‌ای درست کردند و چون آن زمان مغازه‌ای نداشتند، برخی در خانه‌های خود و برخی در گاری‌های سیار به فروش آن‌ها پرداختند. به‌تدریج شرایط تغییر کرد و نخستین مغازه‌های فروش فلافل در این محله شکل گرفتند. در گذر زمان تعداد مغازه‌هایی که این خوراکی خوشمزه را می‌فروختند زیادتر و خیابان انوشه به بازار فلافل اهواز تبدیل شد.

در سال ۱۳۹۰ زمانی که خیابان انوشه و محله لشکرآباد به یکی از مطرح‌ترین خیابان‌ها و جاهای دیدنی اهواز بدل شد، فلافل‌فروشی‌هایی در خیابان گلستان و در نزدیکی دانشگاه چمران تاسیس شدند. به مرور زمان فعالیت مغازه‌های این محله گسترش پیدا کرد و به فروش شیرینی، قهوه و سایر خوراک‌های محلی پرداختند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر