تیتر کوتاه بررسی کرد؛

اینفوگرافیک / اگر می خواهید کارمند بانک شوید بخوانید

یکی از جذاب‌ترین شغل‌ها در ذهن ایرانیان کارمند بانک است، زیرا اعتقاد دارند که کارمندان بانک از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار هستند. حتی برخی فکر می‌کنند که کارمندان بانک از معامله‌گران سهام یا تریدرهای بازار فارکس نیز ثروتمندتر می‌شوند. در این مقاله شغل کارمند بانک و همچنین میزان درآمد آن را مورد بررسی قرار دادیم.

اینفوگرافیک / اگر می خواهید کارمند بانک شوید بخوانید

اگر می خواهید یک کارمند بانک شوید، نیاز است که در رشته‌های تحصیلی نظیر حسابداری، آمار، ریاضی، مدیریت امور بانکی، مدیریت، اقتصاد، مهندسی کامپیوتر و دیگر رشته‌های مرتبط تحصیل کرده و سپس در آزمون‌هایی که توسط بانک‌ها برای استخدام برگزار می‌شود، شرکت کنید تا بتوانید در بانک استخدام شوید.

با وجود اینکه به نظر می‌رسد مزایای شغل کارمند بانک بالا باشد، گفتنی است که این شغل نیز سختی‌های خاص خود را دارد، به‌ویژه برای افرادی که تازه‌کارند. هر اشتباه مالی که یک کارمند مرتکب شود، ممکن است منجر به کسر از حقوق وی شود. علاوه بر این، بانک‌ها غالباً شلوغ هستند و مردم انتظار دارند که کارشان به سرعت انجام شود، که این موضوع فشار روانی زیادی را بر کارمندان بانک وارد می‌آورد. همچنین، انتظارات اطرافیان و خانواده از کارمندان بانک همیشه بالا است و از آنها انتظار می‌رود که امور را به سرعت و به درستی انجام دهند.

مزایا و معایب شغل کارمند بانک

اگرچه بسیاری از مردم شغل کارمند بانک را جذاب و پُر مزایا می‌دانند و ممکن است به نظر برسد که هیچ عیب و ایرادی ندارد، اما واقعیت این است که این شغل نیز معایب خاص خود را دارد. در ادامه، مهم‌ترین مزایا و معایب کار در بانک را بررسی خواهیم کرد:

با اینکه تبدیل شدن به یک کارمند بانک در ایران جذاب به نظر می‌رسد، اما باید بدانید که این کار اصلاً ساده نیست و نقش روابط و رانت در جذب کارمندان بانک غالباً بیش از مهارت و آزمون‌های شغلی است.

اینفو-کارمند-بانک

حقوق کارمندان بانک چقدر است؟

میزان حقوق کارمندان بانک به عوامل متعددی بستگی دارد. یک کارمند بانک بسته به رتبه، پایه، تحصیلات، موقعیت شغلی، سابقه و حتی بانک محل خدمت، ممکن است حقوق متفاوتی دریافت کند. در سال ۱۴۰۳، حقوق پایه کارمندان بانک حدود ۱۴ میلیون تومان به همراه مزایای مختلف از جمله بیمه، تسهیلات، تشویق‌ها و دیگر مزایاست. با این حال، بسته به شرایط و عوامل مختلف، این حقوق می‌تواند تا ۴۰ میلیون تومان نیز افزایش یابد. به‌طور کلی، حقوق کارمندان بانک مشابه حقوق سایر کارمندان است، اما جذابیت این شغل بیشتر به دلیل تسهیلات ویژه‌ای است که کارمندان بانک می‌توانند از بانک محل خدمت خود دریافت کنند.

 

برای دانلود فایل با کیفیت این اینفو اینجا را کلیک کنید.

این اینفوگرافیک برگرفته از آمار منتشر شده در وب‌سایت بنکر ساخته شده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • مخاطب

    با سلام
    جهت استحضار عرض کنم که بر اساس اطلاعات مستند، حقوق کارمندان بانک ها بسته به میزان سابقه کار تا 60 میلیون هم بالا می رود.

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر