در گفت و گو با رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت و مواد پروتئینی تهران مطرح شد؛

پشت پرده تخفیف های غیر واقعی فروشگاه های زنجیره ای

در سال‌های اخیر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای به منظور کاهش واسطه‌ها و ایجاد رقابت گسترش یافته‌اند، اما عملکرد آن‌ها با هدف اصلی تأسیس این فروشگاه‌ها نسبت به فروشگاه های دیگر در جهان تفاوت دارد و نوع جدیدی از مراکز عرضه کالا در ایران پدید آمده است.

پشت پرده تخفیف های غیر واقعی فروشگاه های زنجیره ای

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث شده اند تا قیمت محصولات غذایی در سوپر مارکت ها گران و بالا به نظر برسد؟  و یا حداقل اینگونه فروشگاه‌ها تأثیری بر بازار دارند؟ یکی از دلایل محبوبیت این فروشگاه‌ها، تخفیف‌های جذاب آن‌ها است، اگرچه برخی از مشتریان از کیفیت پایین کالاها و فروش کالاهای نزدیک به تاریخ انقضا ناراضی هستند. برای مثال تخفیف های بسیاری که بعضاً به ۵۰ درصد نیز می رسد به چشم می خورد. چه چیزی باعث می شود یک فروشنده از ۵۰ درصد از قیمت واقعی محصولی که می فروشد چشم پوشی کند و در بسیاری از مواقع نیز به سود دهی برسد؟ در ادامه پشت پرده این موضوع را از شاهرخ شریفی، رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت و مواد پروتئینی تهران جویا شدیم.

رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت و مواد پروتئینی تهران گفت : در بازار امروز ما شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم؛ کسبه نمی‌توانند سود خود را حفظ کنند. تمام درآمدشان دوباره صرف خرید کالاها می‌شود و به فروشگاه‌ها برمی‌گردد. 

شاهرخ-شریفی

شریفی در خصوص قیمت ارزان محصولات در فروشگاه های زنجیره ای تصریح کرد: به دلیل سیستم خریدی که این فروشگاه‌ها دارند، برخی قیمت‌ها سانسور می‌شود و قیمت‌هایی که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای فروخته می‌شود، واقعی نیست به بیانی دیگر تولیدکنندگان اجناس را با قیمت پایین‌تری به فروشگاه‌های زنجیره‌ای می فروشند. زمانی که یک فروشگاه زنجیره‌ای سه هزار عدد از یک کالا را خریداری می‌کند، تولیدکننده سود قابل قبولی را از آن خرید دریافت می کند و این موضوع می تواند به سایر فروشگاه‌ها لطمه وارد کند و فروش آن ها را کاهش دهد. 

وی در خصوص  نا همخوانی حاشیه سود کالاها با میزان مالیات آنها گفت: در حال پیگیری این موضوع با مسئولین مالیاتی هستیم زیرا حاشیه سود فروشگاه‌های ما از اقلام مصرفی مردم هفت درصد است و اداره مالیات ده درصد مالیات مشخص می‌کند که فعالان این صنف را همواره با ضرر مواجه می کند.

شاهرخ شریفی درباره تخفیف های عجیب و غریب فروشگاه ها زنجیره ای عنوان کرد : یک مسئله دیگر که با ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای به بازار مشهود است، تخفیف‌های عجیب و غریب آنهاست که باعث رکود بازار شده است. مثلاً تخفیف‌های پنجاه درصدی که قیمت‌ها را غیرواقعی می‌کند. این تخفیف‌ها ممکن است به کیفیت پایین‌تر کالاها منجر شود. این مسئله بارها در شبکه‌های خبری مطرح شده است. چه از نظر وزن و چه از نظر کیفیت، آن اجناس با محصولاتی که در فروشگاه های دیگر عرضه می شود ممتفاوت هستند.

فاطمه مشتاقی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر