کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۷۰

موج گرمای کُشنده در راه است / افزایش اجاره بها صدای این کاسبان را درآورد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

موج گرمای کُشنده در راه است / افزایش اجاره بها صدای این کاسبان را درآورد

به گزارش تیتر کوتاه- روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۴ ( ۲۰ تیر ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • تلاش بانک‌ها برای مبارزه با تورم

بانک‌های مرکزی در سراسر جهان بر این باورند که ممکن است نرخ بهره برای مدتی پایین بماند، زیرا مدت‌هاست که در کاهش تورم با مشکل مواجه هستند. بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) روز چهارشنبه در پایان جلسه سیاستگذاری خود اعلام کرد که انتظار می‌رود تورم کل در نیمه دوم امسال به محدوده هدف ۱ تا ۳ درصد بازگردد. انتظار می‌رود بانک مرکزی ژاپن نیز پیش‌بینی خود را برای رشد اقتصادی این کشور در امسال در ماه جولای کاهش دهد.

  • کشتی‌های روسیه به گِل نشستند

از آب‌های سرد دریای بالتیک روسیه تا سواحل ولادی وستوک در اقیانوس آرام، ده‌ها نفتکش که قبلا نفت مسکو را جابه‌جا می‌کردند، اکنون خالی و بیکار نشسته‌اند. این کشتی‌ها فعالیت خود را متوقف کردند زیرا از اکتبر ۲۰۲۳ هدف تحریم‌های ایالات متحده، بریتانیا و اروپا قرار گرفتند. برخی به دلیل دریافت هزینه بیش از قیمت توافق شده برای صادرات نفت روسیه مجازات شدند، در حالی که برخی دیگر متعلق به شرکتی به نام Sovcomflot PJSC بودند. تحریم برخی از کشتی‌ها نیز به دلیل خطرات زیست محیطی است.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • افزایش اجاره بها صدای این کاسبان را درآورد

افزایش هزینه‌ها همچنان به کسب و کارهای کوچک آسیب می‌رساند. طبق داده‌های جدید مؤسسه بانک امریکا، تورم اجاره یکی از عوامل فشار برای کسب‌وکارهای کوچک است. سهم متوسط ماهانه اجاره در کل پرداخت‌ها تا ماه می‌به ۹.۱ درصد رسیده است که به طور قابل‌توجهی نسبت به میانگین سال ۲۰۱۹ که ۵.۹ درصد بود، افزایش یافته است. برخی از نقاط کشور اجاره بهای بالاتری دارند. به عنوان مثال، در لاس وگاس، میانگین سهم اجاره در ماه مه بیش از دو برابر میانگین ملی بود.

  • نرخ تورم در چین افسار پاره کرد

طبق داده‌های اداره ملی آمار چین، نرخ تورم مصرف‌کننده در این کشور در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته ۰.۲ درصد افزایش یافته که کمتر از حد انتظار بوده است. در همین حال، قیمت‌های تولیدکننده طبق پیش‌بینی‌ها کاهش یافته است. بر اساس نظرسنجی ها، انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌کننده چین در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۴ درصد افزایش یابد. شاخص قیمت تولیدکننده که قیمت‌های درب کارخانه را اندازه‌گیری می‌کند، نسبت به سال گذشته ۰.۸ درصد کاهش یافت.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • افزایش نرخ بیکاری گریبان گیر زنان شد

بر اساس داده‌های منتشر شده در روز جمعه توسط وزارت کار ایالات متحده، نرخ بیکاری زنان در گروه‌های نژاد سفید، سیاه‌پوست و اسپانیایی در ماه ژوئن مطابق با روند کلی افزایش یافت. در ماه ژوئن، زنان بالغ سفیدپوست نرخ بیکاری خود را از ۳.۰ درصد در ماه قبل به ۳.۱ درصد افزایش دادند. نرخ بیکاری به طور مشابه برای زنان سیاه پوست و اسپانیایی تبار از ۵.۲ درصد به ۵.۷ درصد و از ۴.۱ درصد به ۴.۵ درصد افزایش یافته است.

  • هشدار جدی هواشناسی به امریکایی ها

کارگران در امریکا این تابستان با خطر بیماری، آسیب یا مرگ ناشی از گرمای شدید مواجه هستند. بر اساس گفته‌های خدمات ملی هواشناسی، گرما هر ساله بیشتر از طوفان‌ها، سیل‌ها و گردبادها، باعث مرگ مردم می‌شود. جولای ۲۰۲۳ گرم‌ترین ماه ثبت شده تاکنون بوده است و مردم می‌توانند گرمای بالاتر از میانگین پیش‌بینی شده در تابستان امسال را در ایالات متحده احساس کنند. ماه گذشته، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در ۲۷ ایالت تحت هشدار گرما قرار گرفتند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد