اختصاصی تیتر کوتاه؛

​دروغی به نام ویزا تضمینی/ با رعایت این نکات سریع ویزا بگیرید

از زمان درخواست ویزا تا ویزا صادر شود معمولا زمان طولانی سپری می شود که گاها می تواند طاقت فرسا باشد اما با رعایت چند نکته ساده می توان زمان صدور ویزا را تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

​دروغی به نام ویزا تضمینی/ با رعایت این نکات سریع ویزا بگیرید

عوامل مختلفی دست به دست هم می دهد تا یک ویزا در مدت زمان معین صادر یا رد شود اما با رعایت چند نکته ساده می توان از بروز اشکالات ساده ای که در روند صدور ویزا تاثیرگذار هستند، جلوگیری کرد. البته باید به این نکته اشاره داشته باشیم که در هیچ حالتی صدور ویزا امری تضمینی نیست و هیچ آژانسی حتی اگر قرارداد رسمی با سفارت خانه ها داشته باشد نمی تواند تضمین صدور ویزا کند چرا که در نهایت مامور صدوری که در سفارت هر کشوری مستقر است تصمیم به صدور یا عدم صدور ویزا می گیرد. 

پس با علم بر این موضوع که ویزاها تضمین شده نیستند به سراغ نکات مهمی خواهیم رفت که تاثیر به سزایی در سرعت روند بررسی ویزای شما دارند. 

کشور مقصد | کشوری که به آن درخواست ویزا می‌دهید!

از آنجایی که سیاست‌‌ها و پروسه صدور ویزا در هر کشوری متفاوت است. در برخی از کشورها، فرآیند صدور ویزا سریع‌تر انجام می‌شود، در حالی که در کشورهایی دیگر ممکن است این فرآیند نیاز به بررسی دقیق‌تری داشته باشد. به طورکلی روابط سیاسی میان دو کشور مبدا و مقصد در فرآیند صدور ویزا تحولاتی شگرف ایجاد خواهد کرد.

مثلا اگر شما از کشور امارات درخواست ویزا کرده باشید به راحتی قادر به اخذ آن خواهید بود و نهایت در ۳ الی ۴ روز کاری ویزا به دست‌تان می‌رسد. در صورتی که اگر از کشورهای کانادا یا آمریکا درخواست صدور ویزا کنید، ممکن است این روند بررسی بر مدت زمان صدور ویزا شما تاثیر بسیاری داشته باشد.

نوع ویزا | ویزای توریستی، ویزای تجاری و تحصیلی

نوع ویزا درخواستی بر مدت زمان صدور ویزا بسیار تاثیرگذار است. ویزاها به چند دسته اصلی تقسیم می‌شوند، ویزا توریستی، تجاری، خانوادگی و تحصیلی. هر یک از این نوع ویزا، نیازمند یک سری مدارک خاص و پروسه صدور ویزا منحصر به خود است. با این حساب برای هر نوع ویزا مدت زمان در نظر گرفته‌شده متفاوت خواهد بود.

به طور مثال برای ویزای شینگن به کشور ایتالیا، مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ روز کاری در نظر گرفته می‌شود. این درحالی است که اگر نوع ویزای درخواستی شما از توریستی به تحصیلی تغییر پیدا کند، مدت زمان صدور ویزا از ۱۵ روز به ۳ الی ۴ هفته هم می‌رسد. همچنین در نظرداشته باشید که انتخاب اشتباه ویزا می تواند برای شما باعث بلاک شدن شما در همه سفارت خانه های شنگن شود. 

سابقه سفر | تاریخچه سفر به کشورهای دیگر

در شرایطی که درخواست کننده ویزا، قبلا ویزا گرفته باشد و به کشورهای دیگری سفر کرده باشد، سوابق سفر او نیز می‌تواند در تصمیم‌گیری مقامات مربوطه تاثیرگذار شود. اگر شما در گذشته به کشورهایی نظیر عراق یا افغانستان سفر کرده باشید، این امکان را هم باید در نظر بگیرید که سفارت برخی کشورها روند بررسی ویزای شما را طولانی‌تر از معمول خواهند کرد. با این حال همیشه سابقه سفر خود را به صورت کامل و پس از صحبت با مشاور تهیه ویزا ارائه دهید. 

مدارک کامل و بی‌نقص | بررسی صحت مدارک ارسالی

ارائه مدارک به طور کامل بخصوص پاسپورت، تصاویر شناسنامه، تمکن مالی و … تاثیر بسیاری در سرعت پروسه صدور ویزا شما خواهد داشت. کوچکترین اشتباه و نقص در مدارک ارسالی، باعث تاخیر در زمان انتظار ویزا می‌شود. همچنین برخی از سفارت های اروپایی به نظم و پشت سر هم بودن و نحوه چینش مدارک نیز دقت می کنند و همین موضوع می تواند در زمان شما تاثیر داشته باشد. 

پروسه درخواست ویزا | ویزای آنلاین یا آفلاین

پروسه درخواست آنلاین ویزا ممکن است فرآیند صدور ویزا را سرعت ببخشد. از آنجایی که بعضی از کشورها امکان ارسال اسناد و اطلاعات خود را به صورت آنلاین فراهم کردند، مدت زمان صدور ویزا در این شرایط سریعتر خواهد بود.

تقویم سفر | برنامه‌ریزی برای بهترین زمان درخواست ویزا

طبیعتا انتخاب بهترین زمان سفر، تاثیر بسزایی بر فرآیند صدور ویزای شما دارد. اگر شما در زمان پیک سفر درخواست خود را به سفارت داده باشید، به دلیل حجم بالای تقاضاها ممکن است زمان صدور ویزا به تعویق بیافتد. پس دقت کنید، زمان اوج سفر سعی کنید درخواست ویزا ندهید. اگر قصد دارید در تعطیلات به سفر بروید توصیه می شود که حداقل از 3 ماه قبل برای دریافت ویزا اقدام کنید. 

محمد امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر