کیوسک آنلاین تیتر کوتاه /۲۷۲

قیمت طلا رکورد زد / جیب کارگران خودروسازی پر پول شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و‌ کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

قیمت طلا رکورد زد / جیب کارگران خودروسازی پر پول شد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times ) در تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۴ (۲۳ تیر ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • ایده دولت برای جبران ضرر ‌‌و‌ زیان های مالی

بزرگ‌ترین بازار اوراق قرضه در جهان، وزارت خزانه داری ایالات متحده، ضررهای مالی خود را برای سال ۲۰۲۴ معکوس کرده است. این اتفاق در حالی رخ داد که معامله گران شروع به پذیرش احتمال سه کاهش نرخ بهره در سال جاری کرده اند. سرمایه گذاران در این هفته نسبت به احتمال کاهش تورم در ایالات متحده احساس مثبتی داشتند که باعث کاهش نرخ بهره بدهی دولت شد.

  • قیمت نفت نزولی شد

قیمت نفت کاهش یافت زیرا پیشرفت به سوی توافق صلح بین اسرائیل و حماس مهمتر از نشانه های افزایش تقاضا برای نفت در ایالات متحده بود که در اوایل هفته منجر به افزایش قیمت ها شده بود. نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۵ درصد عقب نشینی نزدیک به ۸۲ دلار در هر بشکه رسید. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در یک پست در شبکه‌های اجتماعی گفت که اسرائیل و حماس بر سر چارچوب آتش‌بس توافق کرده‌اند که به طور بالقوه خطرات ژئوپلیتیکی برای عرضه نفت خام را کاهش می‌دهد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The wall Street Journal ) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • قیمت طلا رکود زد

با افزایش انتظارات سرمایه گذاران مبنی بر نزدیک شدن فدرال رزرو به کاهش نرخ بهره، طلا بالای ۲۴۰۰ دلار در هر اونس معامله شد. انبوهی از داده های اقتصادی ایالات متحده از جمله شاخص اصلی قیمت مصرف کننده نشان می دهد که تورم ایالات متحده در حال کاهش است، که می تواند به جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و همکارانش اعتماد به نفس لازم برای کاهش نرخ بهره را بدهد.

  • تلاش بایدن تا آخرین نفس 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که به دنبال احیای مبارزات انتخاباتی خود بود، روز جمعه یک گردهمایی نادر در دیترویت برگزار کرد و به جمعیت تشویق‌کننده گفت که قرار نیست رقابت را ترک کند و هشدار داد که دونالد ترامپ جمهوری‌خواه یک تهدید جدی است. بایدن، ۸۱ ساله، تلاش می کند پس از یک عملکرد متزلزل در مناظره ۲۷ ژوئن، کمپین خود را از نو راه اندازی کند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت :

  • حمایت مالی ایلان ماسک از ترامپ

ایلان ماسک که به طور علنی از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا انتقاد می کند، مبلغی را به یک گروه سیاسی که از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، رقیب سیاسی بایدن حمایت می کند، اهدا کرده است. میزان مبلغ اهدایی مشخص نیست اما طبق گزارش افراد مطلع مبلغ بسیار قابل توجهی است.

  • جیب کارگران غول خودروسازی پر پول شد

هیوندای موتور و اتحادیه ای به نمایندگی از نیروی کار خود در کره جنوبی به توافق دستمزد دست یافته اند که سهم سالانه آن را حدود ۴.۶۵ درصد افزایش می دهد. این معامله به جلوگیری از اعتصاب در بزرگترین سایت تولیدی شرکت کمک می کند. این اتحادیه که یکی از بزرگ‌ترین اتحادیه‌های کشور با بیش از ۴۳۰۰۰ عضو است، روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در مجموع ۵۸.۹۳ درصد از اعضای رای‌دهنده آن توافقنامه دستمزد آزمایشی را که در اوایل این هفته به دست آمد، تایید کردند.

 

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر