اختصاصی تیتر کوتاه؛

ببینید / جنگ تن به تن برندها در صنعت تبلیغات

دنیای تبلیغات پر از ایده های خاص برای به چالش کشیدن رقبا و جلو زدن برندها از یکدیگر است. استفاده از نقاط ضعف یک برند و به رخ کشیدن از یکی از این تکنیک هاست.

 ببینید / جنگ تن به تن برندها در صنعت تبلیغات

رقابت و نبرد بین برندهای مختلف یک محصول برای به‌دست آوردن فضای محدود قفسه‌های فروشگاه و سهم بازار وجود دارد. برندهایی که استراتژی‌های تبلیغاتی بهتری دارند، معمولاً به عنوان رهبر بازار شناخته می‌شوند. اغلب، این "نبرد" بیشتر به خود برند مربوط می‌شود، زیرا محصولات بسیار مشابه هستند. به دلیل تفاوت‌های ناچیز بین محصولات، مصرف‌کنندگان تصمیم خرید خود را بر اساس فایده عاطفی که از یک محصول به‌دست می‌آورند، به جای فایده عملکردی آن، اتخاذ می‌کنند.

برند موفق از چندین ترفند بازاریابی برای جذب و متقاعد کردن مصرف‌کنندگان استفاده می‌کند تا ثابت کند که محصول آنها برتر از محصول رقیب است. شخصیت، تصویر برند و رابطه‌ای که با مشتریان خود برقرار می‌کند، تأثیر زیادی بر تصمیم خرید مصرف‌کنندگان دارد. فقط در صورتی که یک مصرف‌کننده واقعاً به یک برند اهمیت دهد، محصول آن را به محصولات رقبای دیگر ترجیح می‌دهد. هویت برند بسیار مهم است. این هویت نحوه‌ای است که مصرف‌کننده محصول را می‌بیند و درک می‌کند. به عبارتی دیگر، نحوه‌ی ارائه و بازنمایی برند در چشم مشتریان تأثیر بسزایی در تصمیم‌گیری آنها برای خرید دارد.

شرکت‌ها از استراتژی‌های مختلفی مانند کاهش قیمت‌ها با معاملات ویژه، ارائه پاداش‌های وفاداری و دادن حاشیه سود بهتر به خرده فروشان برای نمایش برجسته محصولات خود برای جذب بیشتر مشتری استفاده می‌کنند. با این حال مهم‌ترین بخش نبرد برندها از طریق تبلیغات آنلاین و آفلاین انجام می‌شود.

تبلیغات موثرترین و کارآمدترین راه برای یک کسب و کار است تا هویت برند خود را ایجاد کرده و مزایای محصولات خود را به مصرف‌کنندگان بالقوه منتقل کند. تبلیغات باعث می‌شود تا بستری برای اثبات برتری محصول یک شرکت بر سایرین فراهم شود، حتی برخی از برندها چالش سر به سر را انتخاب می‌کنند و از ایرادات برند رقبا به عنوان نقطه قوت فروش خود استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال رقابت شدید بین پپسی و کوکاکولا برای تسلط بر بازار نوشابه‌های گازدار جزو نبردهای همیشگی بوده تا جایی که این رقابت معروف به جنگ کولا معروف شده است. مثال دیگر رقابت سخت بین دو غول بزرگ پوشاک ورزشی جهان نایک و آدیداس برای ماندن در صدر جدول صنعت ورزش است.

در ادامه نمونه هایی از تبلیغات بر اساس استراتژی « نبرد برندها» را مشاهده می‌کنید:

ایده خلاقانه نبرد بی ام و با آئودی

رقابت جالب مک دونالد و برگر کینگ

نبرد هیجان انگیز فورد و فراری

نبرد برندهای پپسی و کوکاکولا

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد