اختصاصی تیترکوتاه؛

لاکچری ترین تورهای کشتی کروز/ میلیاردرها کجا سفر می روند؟

تب مسافرت های تابستانی در داغ ترین روزهای خودش به سر می برد و یکی از گزینه های جذاب برای سفر کشتی های کروز هستند که قیمت های بسیار بالایی دارند و معمولا افرادی با درآمدهای منحصر به فرد و خاص می توانند از آن استفاده کنند.

لاکچری ترین تورهای کشتی کروز/ میلیاردرها کجا سفر می روند؟

کشتی‌های کروز، کشتی‌هایی بسیار مجلل هستند که برخلاف سایر کشتی‌ها، مسافر را تنها از نقطه‌ای از جهان به نقطه‌ای دیگر، روی دریاها و اقیانوس‌ها نمی‌رسانند؛ در واقع گشت‌وگذار با کشتی برنامه اصلی و لذت‌بخش‌ترین قسمت سفر است. معمولا طبق برنامه‌ای از پیش تعیین شده در این زمان از چند شهر ساحلی نیز دیدن می‌کنند.

امکانات بسیار متنوع این کشتی‌ها و برنامه‌های مختلف روز و شب، گاهی باعث می‌شود حتی مسافران تمایلی به ترک کشتی در زمان‌های توقف نداشته باشند و ماندن در کشتی اولویت اول آنها باشد. مدت زمان سفر با کشتی کروز کاملا متفاوت است و از سفرهای یک شبه تا چندهفته‌ای را در برمی‌گیرد. برخی کشتی‌های کروز نیز بدون هیچ توقفی حرکت می‌کنند و سفری دو سه روزه در دل آرامش اقیانوس برای مسافران در نظر می‌گیرند.

کشتی های کروز عموما برای سفرهای تفریحی استفاده می‌شوند. سفرهای دریایی چندروزه و حتی چند ساله که طرفداران خاص خود را دارد. انواع کشتی هایی که به عنوان کشتی کروز مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است بادبانی، تک کابینه یا چند کابینه باشند. به طور متوسط طول یک کشتی کروز بین ۳۳ تا ۵۰ فوت است، هر چند این مقدار می‌تواند کوچکتر و یا بزرگتر نیز بشود.

اما چیزی که در همه کشتی های کروز مشابه است، امکانات و خدمات لوکس و هیجان انگیزی است که می‌توانید در این کشتی‌ها و روی دریا تجربه کنید.

در دنیا دو نوع کشتی کروز وجود دارد. کشتی کروز دریای آزاد و کشتی کروز ساحلی. کشتی کروز نوع اول خطرناک‌تر از کشتی کروز ساحلی است. به این دلیل که کشتی کروز دریای آزاد، مخصوص دریاهای عمیق است؛ یعنی جایی که در مواقع اضطراری هیچ کمکی در دسترس نیست. در حالی‌که، کشتی کروز ساحلی فقط تا ۱۴ مایل از خط ساحلی فاصله می‌گیرد و در مواقع اضطراری می‌توان به کمک های ساحلی امید داشت.

البته این بدان معنا نیست که سفر با کشتی کروز خطرناک است، بلکه قبل از هر سفری اقدامات لازم و ضروری انجام می‌شود. برای اینکه مسافران سفری امن داشته باشند وضعیت آب و هوا و اخطارهای مربوط به آن، مطالعه نمودارها، کتاب‌های ناوبری و بسیاری موارد دیگر برای سفرهای دریایی در نظر گرفته می‌شود.

همچنین قبل از سفرهای بزرگ، کشتی توسط توسط تکنسین‌های واجد شرایط مورد بررسی قرار می‌گیرد و منابعی مانند آب، غذا و سوخت به اندازه کافی تامین می‌شود. نکته دیگر درخصوص بیمه این کشتی ها است که درصورت بروز مشکل، شرکت بیمه هزینه خسارت‌های کشتی را پرداخت خواهد کرد.

امکانات کشتی کروز و لذت یک سفر تمام عیار

اغلب مسافران تور کشتی کروز را به خاطر امکانات متنوع و لوکس، این کشتی‌ها را انتخاب می‌کنند؛ تنوع در رستوران‌ها، تقریحات آبی، اسپا، سینما و حتی تئاترهای شبیه به برادوی از جمله امکاناتی است که در این کشتی‌ها دیده می‌شود. هرچه کشتی لوکس‌تر باشد امکانات رفاهی نیز در سطحی بالاتر و متفاوت‌تر برای رقم زدن تجربه‌ای بی‌نظیر و منحصر به فرد برای مسافران در نظر گرفته می‌شود.

تفریحات کشتی کروز

در برخی کشتی‌های کروز تفریحات هنوز به سبک قدیمی و کلاسیک دیده می‌شود اما در مقابل برخی دیگر از این کشتی‌ها تلاش می‌کنند تا برای همه گروه‌های مسافران، با هر سن‌وسالی یا با هر سلیقه‌ای، تفریحی جذاب داشته باشند؛ از برگزاری کنسرت‌های راک گرفته تا سخنرانی شخصیت‌های بزرگ یا بازی های مخصوص کودکان در بعضی از این کشتی‌ها وجود دارد.

اجرای نمایش‌های متفاوت در این کشتی‌ها، همراه با وعده‌های غذایی، با موسیقی زنده یا طنز برای بسیاری از مسافران سرگرم کننده است. به طور کلی باید گفت هر سلیقه‌ای داشته باشید قطعا تفریح دلخواه شما در این کشتی‌ها پیدا می‌شود. تفریحات آبی تقریبا در همه شرایط برای مسافران جذاب است به خصوص که در بالاترین قسمت کشتی، رو به آسمان و در دل اقیانوس هم باشد.

استخرهای متنوع، سرسره های آبی، ماساژ و آب درمانی معمولا از تفریحات مطلوب افراد است. حتی اگر اهل هیچ کدام از این تفریحات هم نیستید باز هم نباید نگران باشید زیرا زمین های ورزشی، بازی های متنوع، فضای سبز برای قدم زدن، کنسرت ها و برنامه های شبانه حتما شما را راضی خواهد کرد. تقریبا هر چیزی که فکرش را بکنید در سفر با کشتی کروز فراهم شده است تا زمان نسبتا طولانی سفر با آنها سرگرم کننده باشد و مسافران را خسته نکند.

رستوران و کافه های کشتی کروز

بدون شک رستوران ها و کافه ها یکی از اصلی ترین جاذبه‌های گردشگری در تور کشتی کروز هستند؛ رستوران‌هایی که در کشتی‌های کروز امروزی حتی تعدادشان به ۲۵ عدد هم می‌رسد. رستوران‌های کشتی کروز گاهی در عرشه کشتی و در فضای باز قرار دارند و گاهی درون کشتی، با پنجره‌هایی رو به آبی بیکران دریا و طراحی داخلی چشم‌نواز قرار گرفته‌اند.

بسته به کشتی کروزی که انتخاب می‌کنید می‌توانید رستوران‌هایی با تنوع غذایی مختلف انتخاب کنید؛ از غذاهای دریایی گرفته تا غذاهای کشورهای مختلف یا فست فود در این کشتی‌ها سرو می‌شود. در این کشتی‌ها به دلیل تنوع غذایی بسیار بالا اصلا نباید نگران وعده‌های عذایی خود باشید زیرا یکی از تفریحات اصلی کشتی کروز، چشیدن طعم غذای رستوران‌های مختلف آن‌ها و نوشیدنی متنوع کافه‌ها است.

اتاق های کشتی کروز

وقتی وارد یک کشتی کروز می شوید گویا وارد یک هتل بسیار مجلل شده اید؛ هیچ فرقی بین هتل و این کشتی نخواهید دید، تنها کشتی کروز روی آب حرکت می‌کند و هتل‌ها روی زمین ثابت هستند. اتاق‌های کشتی هم برخی کنار پنجره هستند و روبه دریا و اقیانوس و برخی دیگر در وسط کشتی و بدون پنجره، اما جای نگرانی نیست چون حتی اتاق‌های میانی از نور کافی برخوردارند تا مسافران آرامش کافی داشته باشند.

علاوه بر اینکه مسافران تقریبا زمان زیادی در اتاق نیستند و بیشتر با تفریحات متنوع شبانه روزی که در این کشتی‌ها فراهم شده مشغولند. در زمان سفر با کشتی کروز، انتخاب نوع اتاق در هزینه کشتی کروز تاثیر دارد و می‌توانید برای کمتر شدن هزینه‌های خود، اتاق های ارزانتر را انتخاب کنید.

قیمت تورهای لوکس کشتی کروز

حالا که با زیر و بم کشتی های کروز آشنا شدیم، وقت آن رسیده تا نگاهی داشته باشیم به قیمت تعدادی از تورهای کشتی کروز که این روزها قابل خرید هستند

نام تور

مهمترین خدمات

نوع اتاق

قیمت دلاری

(اتاق دبل)

قیمت ریالی

 (هزینه پرواز)

کشتی کروز

MSC World Europa

ایتالیا مالتا اسپانیا فرانسه

7 شب و 8 روز اقامت در مجلل‌ترین کشتی کروز دنیا

Yacht Club Royal Suite

11.890 یورو

70.000.000 تومان

Yacht Club Executive & Family Suite

7.990 یورو

Yacht Club Deluxe Suite

5.990 یورو

کشتی کروز

MSC Splendida

یونان، ایتالیا، ترکیه

9 شب و 10 روز اقامت در یکی از مدرنترین و مجلل‌ترین کشتی کروزهای جهان

Yacht Club Royal Suite       

11.900 یورو

60.000.000 تومان

Yacht Club Deluxe Suite

6.890 یورو

Balcony Aurea  

3.990 یورو

کشتی کروز

MSC Preziosa

  آلمان و نروژ

11شب و 12 روز اقامت در یکی از مجلل‌ترین کشتی کروزهای دنیا

Yacht Club Royal Suite       

12.800 یورو

70.000.000 تومان

Yacht Club Deluxe Suite

8.990 یورو

Balcony Aurea  

4.990 یورو

 

 

 

محمد امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر