اختصاصی تیتر کوتاه؛

مراسم عزاداری حسینی در کشورهای خارجی +فیلم

مراسم عزاداری در ایام محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز برگزار می شود.

مراسم عزاداری حسینی در کشورهای خارجی +فیلم

مراسم تاسوعا و عاشورا، که یادآوری و گرامیداشت شهادت امام حسین (ع) و یارانش در کربلا است، نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در بسیاری از کشورهای خارجی نیز با شور و حرارت فراوان برگزار می‌شود. در کشورهایی مانند هند، پاکستان، لبنان، عراق، و حتی در جوامع مسلمانان مقیم اروپا و امریکا، مسلمانان با شرکت در دسته‌های عزاداری، نوحه‌خوانی، و برپایی مراسم‌های مذهبی، این ایام را گرامی می‌دارند. در این مراسم‌ها، اغلب به تبیین پیام‌های عاشورا، همچون ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از عدالت، پرداخته می‌شود. علاوه بر این، پخش نذورات و کمک به نیازمندان نیز از جمله اقداماتی است که در این ایام انجام شده و به ترویج ارزش‌های انسانی و همبستگی اجتماعی کمک می‌کند.

در ادامه جزییات برگزاری مراسم عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی را در برخی کشورها مشاهده می‌کنید:

ایتالیا

هزاران نفر از عزاداران شیعه هر ساله دهم محرم معمولا در میلان در شمال ایتالیا گرد هم می‌آیند تا به طبق سنت دیرینه خود مراسم عاشورا را اجرا کنند. این مراسم سال گذشته از ایستگاه مرکزی راه آهن میلان آغاز شد و با گردهمایی سنتی شام غریبان به اوج خود رسید. مراسم بزرگداشت شهادت امام حسین (ع) شاهد حضور گسترده شیفتگان بود که گرد هم آمدند تا پیام جاویدان عدالت، رفعت و فداکاری آن حضرت را گرامی بدارند. حضور مسلمانان شیعه از نقاط مختلف جهان مانند آسیای جنوبی، غرب آسیا، افریقا و اروپا، نشان از اهمیت جهانی این بزرگداشت سالانه دارد.

لندن

هزاران مسلمان شیعه در مراسم عاشورا پرچمی به طول ۱۲۰ متر را در مرکز لندن حمل می‌کنند. مسلمانان شیعه در لندن در روز عاشورا، دهمین روز ماه محرم همراه با راهپیمایی به عزاداری می‌پردازند. در این مراسم هزاران نفر شرکت کرده و در گرامیداشت این روز پرچمی را حمل می‌کنند. برخی افراد نیز در مکان های مشخصی در دو روز تاسوعا و عاشورا به عزاداری می پردازند.

اسپانیا

سال گذشته راهپیمایی اصلی عاشورا در بارسلونا در مسیرهای مشخصی برقرار بود. مسلمانان از سراسر اسپانیا برای نشان دادن ارادت خود به نوه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم همراه شدند و علما در مورد تعالیم حضرت امام حسین و ابعاد مختلف فاجعه کربلا با محوریت حق و عدالت صحبت کردند.

روسیه

بر اساس یک سنت قدیمی، شیعیان در روسیه از شامگاه تاسوعا، نهم محرم، مراسم عزاداری را آغازو تا ظهر عاشورا، دهم محرم، ادامه می‌دهند. بیدار ماندن در شب عاشورا و عزاداری برای شهادت امام حسین (ع) یک رسم قدیمی در میان شیعیان در روسیه است.

امریکا

در برخی مراکز مذهبی در امریکا برای مراسم عزاداری در ایام محرم به خصوص دو روز تاسوعا و عاشورا مراسمی مانند خواندن زیارت عاشورا، نماز مغرب و عشاء، سخنرانی و عزاداری و فراهم کردن شام ترتیب داده می‌شود. همچنین افراد در دسته های عزاداری در برخی خیابان های شهرهای ایلت های مختلف آمریکا نیز حضور پیدا کرده و سنت دیرینه خود را در روزهای تاسوعا و عاشورا زنده می کنند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر