کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۷۴

از کاهش عطش تولید خودروهای برقی تا سقوط ارزش دلار

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

از کاهش عطش تولید خودروهای برقی تا سقوط ارزش دلار

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۴ ( ۲۷ تیر ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • کاهش چشمگیر ارزش دلار

در روز چهارشنبه، ارزش دلار به طور کلی کاهش یافت. درحال‌حاضر معامله گران توجه بیشتری به این احتمال دارند که فدرال رزرو ممکن است در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش دهد. دلار نیوزیلند افزایش یافت زیرا داده‌ها نشان می‌داد که تورم داخلی در سه ماهه دوم همچنان بالا بوده است. ین آخرین بار در ۱۵۸.۳۴ در هر دلار ثابت بود، زیرا معامله گران برای هرگونه مداخله مقامات ژاپنی برای حمایت از ارز در حالت آماده باش بودند.

  • نقشه ترامپ برای تایوان

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری ایالات متحده، گفته است که تایوان باید برای دفاع خود به ایالات متحده پول پرداخت کند. این اظهارات ترامپ باعث شد که سهام شرکت تولیدکننده تراشه تایوانی TSMC در روز چهارشنبه کاهش پیدا کند. ترامپ در مصاحبه‌ای با بلومبرگ بیزینس ویک در ۲۵ ژوئن که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: من مردم را به خوبی می‌شناسم، بسیار به آنها احترام می‌گذارم. آنها حدود ۱۰۰ درصد از تجارت تراشه‌های ما را در اختیار گرفتند. من فکر می‌کنم، تایوان باید برای دفاع به ما پول بدهد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • سایه سیاست بر تولید خودرو

یک مقام ارشد روز سه‌شنبه گفت، وزارت بازرگانی ایالات متحده قصد دارد قوانین پیشنهادی را در مورد وسایل نقلیه متصل در ماه آینده صادر کند و انتظار دارد محدودیت‌هایی را برای برخی از نرم‌افزارهای ساخت چین و سایر کشورهایی که به عنوان دشمن شناخته می‌شوند، اعمال کند. آلن استیوز رئیس کنترل صادرات گفت که وقتی نوبت به ساخت قطعات و نرم‌افزارهای خاص برای خودروها می‌رسد، آنها به این فکر می‌کنند که آن بخش‌های مهم خودرو، مانند قطعاتی که نرم‌افزار و داده‌ها را کنترل می‌کنند، در کشوری تولید شوند که با آنها متحد است.

  • وعده جذاب ترامپ به رئیس بانک مرکزی

کاندیدای جمهوری خواه ریاست جمهوری امریکا در مصاحبه‌ای به بلومبرگ بیزینس ویک گفت، به جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اجازه می‌دهد تا در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر، دوره خود را در بانک مرکزی تکمیل کند. دونالد ترامپ اعلام کرد که اگر عملکرد جروم پاول قابل تایید است، به او اجازه می‌داد تا دوره‌اش را کامل کند. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در ماه مه ۲۰۲۲ پاول را برای یک دوره چهار ساله دوم به عنوان رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی امریکا) نامزد کرده است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • عطش تولید خودروهای برقی خوابید؟

پس از اظهارات روز دوشنبه مدیرعامل جنرال موتورز مری بارا، هدف این شرکت برای توانایی تولید یک میلیون خودروی تمام برقی در امریکای شمالی تا پایان سال ۲۰۲۵ به شدت مورد تردید قرار گرفته است. تقاضا برای خودروهای برقی همچنان در حال رشد است، اما مشکلات زیرساختی و همچنین توانایی تولید کافی از خودروهای برقی دچار چالش است. این موضوع نشان می‌دهد که با افزایش محبوبیت خودروهای برقی، برخی از شرکت‌ها هنوز نتوانسته‌اند به میزان مورد انتظار تولید داشته باشند.

  • قیمت نفت از نوسان افتاد

قیمت نفت پس از سه روز کاهش، ثابت ماند، زیرا برآورد صنعت حاکی از آن است که ذخایر نفت خام امریکا ممکن است بیشتر کاهش یابد، که نگرانی‌ها در مورد تقاضای کمتر در چین را خنثی می‌کند. برنت کمتر از ۸۴ دلار در هر بشکه معامله شد در حالی که وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به ۸۱ دلار بود. به گفته منابع آگاه موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام امریکا هفته گذشته ۴.۴ میلیون بشکه کاهش یافت.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد