اختصاصی تیترکوتاه؛

سفر با هواپیما آرزو می شود؟ / افزایش نرخ کل پروازهای داخلی قشم ایر +سند

افزایش نرخ پروازهای داخلی به اعداد سرسام آوری برای مسافرین رسیده است. شرکت های هواپیمایی در حال استفاده از یک رای صادره از سال گذشته هستند تا هر چه بیشتر قیمت ها را افزایش دهند.

سفر با هواپیما آرزو می شود؟ / افزایش نرخ کل پروازهای داخلی قشم ایر +سند

پیش از این بیان شده بود که دولت چه در قالب شورای‌عالی هواپیمایی کشوری یا ستاد تنظیم بازار یا شورای‌عالی هماهنگی ترابری هیچ مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما نداشته است. با این حال برخی شرکت‌های هواپیمایی به واسطه رأی صادره آذرماه ۱۴۰۲ دیوان عدالت اداری که کلیه اختیارات دولت را از نرخ گذاری و کنترل قیمت بلیت هواپیما سلب می‌کند، اقدام به افزایش قیمت بلیت‌ها کرده‌اند.

البته که این حکم در آن زمان با واکنش ها متعددی روبرو شد و به همین سبب مسکوت و بدون اجرا باقی ماند تا پس از برگزاری جلسات کارشناسی، مجدداً رأی اعلام شود و در این فاصله زمانی، علاوه بر مذاکراتی که با شرکت‌های هواپیمایی ادامه داشت، تلاش شد تا از افزایش قیمت‌ها به‌ویژه در ایام پرتقاضای سفرهای نوروزی جلوگیری شود که خوشبختانه این اتفاق افتاد. با این وجود در ۲۶ خردادماه سال جاری دیوان عدالت در رد درخواست این وزارتخانه، رأی مذکور را لازم‌الاجرا اعلام کرد و همین مسئله موجب افزایش نرخ برخی پروازهای داخلی شد.

حتی در همین راستا سید کمال هادیانفر، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز طی مصاحبه های در ابتدای این ماه اعلام کرد که: به نظر می‌رسد، این رأی، هم راستا با حقوق شهروندی و حقوق عامه مردم و حکمرانی خوب و شایسته در حوزه حمل‌ونقل کشور نباشد و یقیناً با این روند، شرکت‌های خصوصی هواپیمایی رفته‌رفته از حمایت‌های دولت محروم و در دراز مدت متضرر خواهند شد، ولو اینکه در کوتاه‌مدت، درآمد بیشتری و نامعقولی کسب کنند.

حالا به نظر می رسد که پس از اقداماتی که در زمینه افزایش قیمت پروازهای خارجی انجام شد از روز گذشته پروازهای داخلی برخی از شرکت های هواپیمایی نیز مشمول افزایش قیمت شده اند. قشم ایر به عنوان پرچمدار این شرکت ها در زمینه افزایش قیمت ها، نرخ نامه جدید خود را برای آژانس های هواپیمایی همکار ارسال کرده است. 

با نگاهی به جدول قیمت های اعلامی از سوی این شرکت هواپیمایی می توان دریافت که گران ترین مسیر یک طرفه از مشهد به آبادان با نرخ ۳۴.۹۱۵.۰۰۰ ریال است که یک سفر رفت و برگشت در این مسیر نزدیک به ۷۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال هزینه خواهد داشت. 

همچنین مسیر تهران – مشهد که پرترددترین مسیر نیز خواهد بود هزینه ای معادل با ۲۶.۹۷۳.۰۰۰ ریال دارد. 

این روند افزایش قیمت ها مشخصا سفرهای کشور را با اختلال روبرو خواهد کرد و باید ببینیم آیا سازمان هواپیمایی کشوری قصد ورود به این موضوع را دارد یا خیر؟ 

تعرفه قشم ایر

 

تعرفه قشم ایر2

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر