ریزش ۱۰ هزار پله‌ای شاخص بورس

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت. شستا بیشترین ارزش معاملات و بیشترین حجم معاملات بازار را به خود اختصاص داد.

ریزش ۱۰ هزار پله‌ای شاخص بورس

در معاملات روز شنبه ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۱۰ هزار و ۲۵۱ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۴۲۸ واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۲ هزار و ۴۵۹ واحدی در رقم ۷۰۱ هزار و ۷۹۳ واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس ۷۶ واحد افت کرد به رقم ۲۲ هزار و ۵۷۰ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۵۹۲ واحد به سطح ۱۲۳ هزار و ۳۷۲ واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای تاپیکو، شستا و شبندر نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای ونوین، کالا و وبشهر از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای خدیزل، هرمز و فزر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای وهور، تجلی و توریل نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت. شستا بیشترین ارزش معاملات و بیشترین حجم معاملات بازار را به خود اختصاص داد. پس از شستا، خگستر و شبندر در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز معین، شفام و فزر بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۰ هزار و ۶۶۸ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان بود که ۱۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۳ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۲ هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، ۲۶ نماد صف خرید داشتند و ۷۹ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۱۵ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۳۲۵ درصدی به رقم ۶۴۲ میلیارد تومان رسید.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد