رهاسازی آب زاینده رود برای آبیاری باغ‌های غرب اصفهان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از رهاسازی آب زاینده‌رود به‌منظور آبیاری باغ‌های غرب استان(محدوده حوضه آبریز این رودخانه) خبر داد.

رهاسازی آب زاینده رود برای  آبیاری باغ‌های غرب اصفهان

احمدرضا صادقی اظهار داشت: رهاسازی بخشی از آب رودخانه زاینده‌ رود برای آبیاری باغ‌های غرب استان روز گذشته انجام شد و اکنون آب در شبکه‌های آبیاری این نواحی جریان دارد.

وی اضافه کرد: این دومین نوبت اختصاص آب از زاینده‌رود (از محل سد) برای آبیاری باغ‌های مناطق غربی استان در فصل تابستان امسال به شمار می‌رود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: تعداد روزهای رهاسازی و میزان دقیق آب تخصیصی برای مزارع غرب استان در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

مساحت باغ‌های اصفهان چه در محدوده حوضه آبریز زاینده‌رود و چه غیر از آن بیش از ۸۵ هزار هکتار است که بدلیل کمبود منابع آبی و خشکاندن دوره‌ای رودخانه زاینده‌رود در سال‌های گذشته، بخش قابل توجهی از آن در معرض تنش آبی می‌گیرد.

بخش عمده باغ‌های غرب استان اصفهان در شهرستان‌های لنجان، مبارکه، نجف آباد، فلاورجان و خمینی شهر قرار دارد.

استان اصفهان دارای ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که بدلیل کمبود منابع آبی، تنها حدود ۲۰۰ هزار هکتار از آن زیر کشت محصولات زراعی و باغی رفته است.

رودخانه زاینده‌رود در سال‌های اخیر بدلیل برداشت‌های غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین‌ دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر