اختصاصی تیترکوتاه؛

۵ امکان جذاب قطارهای ایران که باید بدانید

شاید با شنیدن نام قطار، فقط واگن‌های معمولی و قدیمی به ذهنتان خطور کند، اما قطارهای امروزی با داشتن امکانات و خدمات متنوع سفر را برایتان راحت‌تر و جذاب‌تر می‌کنند.

۵ امکان جذاب قطارهای ایران که باید بدانید

افراد زیادی هستند که هنوز فکر می کنند قطارهای ایرانی امکانات مناسب برای حمل و نقل ندارند و امکانات آن ها برای همان ۵۰ سال پیش است با این حال این طرز تفکر اشتباه و غلط است چرا که بسیاری از قطارهای داخلی در ایران در رده های ۵ ستاره و ۴ ستاره قرار دارند که سفر با آن ها می تواند تجربه ای لذت بخش برای مسافرین به همراه داشته باشد. همچنین برخی از آن دسته افرادی که از قطار استفاده می کنند هم گاها از برخی امکانات قطارهای ایرانی خبر ندارند. 

حمل خودرو

یکی از امکانات جالب و کاربردی قطارهای ایران، حمل ماشین با قطار است. این امکان برای مسافرانی که قصد سفر به شهرهای دور را دارند و می‌خواهند از وسیله نقلیه شخصی خود در مقصد استفاده کنند، بسیار مناسب است. فرض کنید می خواهید به مسیری دور سفر کنید، شما می‌توانید با استفاده از گزینه حمل خودرو با قطار در مقصد راحت بگردید. با استفاده از این سرویس، می‌توانید خودروی خود را با خیالی آسوده به مقصد مورد نظرتان بفرستید و از سفرتان با قطار لذت ببرید.

حمل توشه 

اگر قصد دارید بار و وسایل زیادی را با خود حمل کنید، می‌توانید از خدمات حمل توشه با قطار استفاده کنید. در این روش، بار شما به صورت جداگانه حمل می‌شود و دیگر نگران جا دادن آن‌ها در کوپه یا واگن نخواهید بود. خبر خوب اینکه در حمل توشه با قطار محدودیت وزن ۲۰۰ کیلوگرم بار در ابعاد بیشتر از ۲ متر وجود دارد.

استفاده از مایکروفر 

ممکن است نخواهید از غذاهای رستوران داخل قطار برای وعده های غذایی استفاده کنید. نگران نباشد، در برخی از قطارهای جدید، مایکروفر در اختیار مسافران قرار داده شده است. با استفاده از این امکان، می‌توانید غذای خود را گرم کنید یا از غذاهای آماده استفاده کنید. در حال حاضر قطارهای نور، سفیر و مهتاب از این امکان برخوردار هستند.

وجود پریز برق 

وجود پریز برق برای شارژ گوشی یا لپ تاپ و… خدمت جدیدی نیست اما ممکن است در قطارهای معمولی‌تر به نظر برسد این امکان محدود است. از همین رو باید بدانید که همه قطارها مجهز به پریز برق هستند و نیازی بابت نگرانی از این نظر نیست.  

سرویس بهداشتی و حمام 

 در تمام قطارها، سرویس بهداشتی و حمام وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در قطارهای جدید، سرویس بهداشتی و حمام برای هر واگن تعبیه شده است. با راهنمایی گرفتن از مسئول واگن می توانید از محل استقرار حمام ها مطلع شده و از آن استفاده کنید.

محمد امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر