کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۷۹

بریز و بپاش دولت برای سربازان جدید / بازار خودروهای چینی از سکه افتاد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

بریز و بپاش دولت برای سربازان جدید / بازار خودروهای چینی از سکه افتاد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۴ ( ۳ مرداد ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • هریس از ترامپ پیشی گرفت

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، روز سه شنبه در نخستین گردهمایی تبلیغاتی خود پس از جایگزینی جو بایدن به عنوان نامزد دموکرات ریاست جمهوری، دونالد ترامپ را مورد حمله قرار داد، در حالی که نظرسنجی‌ها نشان داد که او از ترامپ، نامزد جمهوری خواهان، پیشی گرفته است. هریس در سخترانی خود در جمع هزاران نفر گفت: «آیا ما می‌خواهیم در کشوری با آزادی، شفقت و حاکمیت قانون زندگی کنیم یا کشوری پر از هرج و مرج، ترس و نفرت؟ » وی در نظرسنجی ملی که در روزهای دوشنبه و سه شنبه پس از کناره گیری بایدن از رقابت در روز یکشنبه و حمایت از هریس به عنوان جانشین او انجام شد، با ۴۴ درصد به ۴۲ درصد از ترامپ پیشی گرفت.

  • کاهش ذخایر نفت امریکا

پس از انتشار گزارشی مبنی بر کاهش ذخایر نفت خام امریکا برای چهارمین هفته متوالی، قیمت نفت افزایش یافت. برنت پس از افت تقریباً ۵ درصدی در سه جلسه قبل، به بالای ۸۱ دلار در هر بشکه رسید و وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به ۷۷ دلار بود. مؤسسه نفتی امریکا که از سوی صنعت تامین مالی می‌شود، گزارش داد که ذخایر نفتی به میزان ۳.۸۶ میلیون بشکه کاهش یافته است که این کاهش در مرکز کوشینگ، اوکلاهما نیز مشاهده شده است.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • میانگین قیمت مسکن به اوج رسید

طبق گزارش انجمن ملی مشاوران املاک ایالات متحده، اگرچه میانگین قیمت مسکن به بالاترین حد خود رسید، فروش خانه‌های موجود در ژوئن (۵.۴ درصد نسبت به ماه مه ) بسیار کاهش یافت. میانگین قیمت فروش خانه‌ها اکنون ۴۲۶۹۰۰ دلار است. بازار مسکن به دلیل بالا بودن نرخ وام مسکن با مشکل مواجه است. این امر، خرید مسکن را برای خانه اولی‌ها سخت می‌کند. لارنس یون، اقتصاددان ارشد NAR گفت: "ما شاهد تغییر آهسته از بازار فروشنده به بازار خریدار هستیم." خانه‌ها مدتی طولانی‌تر در بازار می‌مانند و فروشندگان پیشنهادات کمتری دریافت می‌کنند.

  • بریز و بپاش دولت برای سربازان جدید

مقامات شهر مسکو با هدف افزایش تعداد نیروهای روسیه، پاداش ثبت نامی را برای سربازان جدید برای جنگ در اوکراین افزایش می‌دهند. این پیشنهاد مالی در حالی ارائه می‌شود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در تلاش است تا سربازان ارتش خود را به خدمت بگیرد، زیرا تهاجم گسترده روسیه به اوکراین در سومین سال خود ادامه دارد. بر اساس بیانیه روز سه‌شنبه، سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو، پاداش ۱.۹ میلیون روبلی (حدود ۲۲ هزار دلار) را برای ساکنان شهر که به ارتش ملحق می‌شوند، اعلام کرد. در این بیانیه آمده است که هرکسی که این پیشنهاد را بپذیرد، در نخستین سال خدمت خود، ۵.۲ میلیون روبل (۵۹۶۰۰ دلار) درآمد خواهد داشت.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • دردسر تسلا برای خودروهای چینی

سهام شرکت‌های بزرگ خودروهای برقی چینی روز چهارشنبه پس از اینکه درآمد تسلا کمتر از حد انتظار بود و جنرال موتورز برنامه‌های خود را برای خودروهای الکتریکی به تعویق انداخت، سقوط کرد. سهام Xpeng در هنگ کنگ تا ۵.۷۴ درصد کاهش یافت و سهام Nio تا ۵.۲۶ درصد در روز چهارشنبه سقوط کرد. سهام Li Auto نزدیک به ۴٪ کاهش یافت، در حالی که سهام شرکت‌های BYD، Zhejiang Leapmotor و SAIC Motor نیز تا ۳.۱٪، ۵.۳۴٪ و ۱.۰۲٪ در روز چهارشنبه کاهش پیدا کردند.

  • ایستادگی چین در برابر تحریم های آمریکا

بر اساس گزارش بانک امریکا، چهار شرکت بزرگ تجهیزات نیمه هادی، از جمله ASML، فروش خود را در چین از اواخر سال ۲۰۲۲ بیش از دو برابر کرده‌اند. در این گزارش آمده است: «چین از زمانی که ایالات متحده در اکتبر ۲۰۲۲ محدودیت‌های صادراتی سخت‌تری را اعمال کرد، با هدف توسعه قابلیت تراشه‌های الکترونیکی‌تولید خود، خرید تجهیزات نیمه‌ساختی خود را تسریع کرد.»

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر