اختصاصی تیترکوتاه؛

اصلی ترین گزینه های وزارت کار را بیشتر بشناسید

وزارت کار و رفاه اجتماعی قرار است به دستان یکی از این سه نفر سپرده شود و باید منتظر بمانیم ببینیم کدام یک از این افراد می توانند سکان هدایت این وزارت مهم را به دست بگیرند.

اصلی ترین گزینه های وزارت کار را بیشتر بشناسید

شورای راهبردی دکتر پزشکیان با در نظر گرفتن ابر بحران های اقتصادی و ورشکستگی صندوق های بازنشستگی که وزارت کار با آن در گریبان است به انتخاب گزینه ای برای حل بحران تامین مالی و ناترازی زیرمجموعه های آن نزدیک شده بود و از میان سه گزینه محمد کبیری، احمد میدری و کامل تقوی نژاد، تقوی نژاد به عنوان مدیر خلق درآمد و تامین مالی و با سابقه در معاونت های وزارت کار، اقتصاد و بهداشت و مدیریت بنگاه های بزرگ اقتصادی، بانک سپه و سازمان مالیاتی، شاید مناسب ترین گزینه برای این وزارتخانه به نظر برسد. 

وزارت کار و رفاه اجتماعی قرار است به دستان یکی از این سه نفر سپرده شود و باید منتظر بمانیم ببینیم کدام یک از این افراد می توانند سکان هدایت این وزارت مهم را به دست بگیرند. در این گزارش نگاهی به کارنامه گزینه های پیشنهادی برای این وزارت خانه خواهیم داشت. 

محمد کبیری

محمد کبیری در بهار ۹۶ ریاست بخش جوانان ستاد انتخاباتی روحانی را بر عهده داشت. ریاست ستاد بر عهده‌ی محمد شریعتمداری بود. شریعتمداری از مرداد ۹۶ تا مهر ۹۷ وزیر صمت بود. کبیری در این مدت مشاور شریعتمداری در وزارت صمت و نیز عضو هیات مدیره‌ی سازمان منطقه آزاد کیش شد. شریعتمداری از آبان ۹۷ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد. کبیری ۳۰ ساله در همان زمان توسط شریعتمداری به معاونت وزارت کار منصوب شد؛ انتصابی بدون یک روز سابقه، تجربه و تخصص که در همان زمان انتقاد‌هایی به آن شد. حالا به نظر می رسد که محمد کبیری قرار است به مانند آذری جهرمی یکی دیگر از وزرای جوان در دولت پزشکیان باشد. 

احمد میدری

احمد میدری (متولد ۱۳۴۲ در آبادان) اقتصاددان ایرانی و معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت حسن روحانی بوده است. وی دارای دکترای تخصصی اقتصاد و کارشناسی ارشد توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی از دانشگاه تهران است. وی سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شهید چمران اهواز را نیز دارد و در سال ۱۳۸۲، دوره کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سازمان ملل را نیز طی کرده است.

او معتقد است علم اقتصاد جریان اصلی یا متعارف در برخی مسائل مثل نوسان قیمت، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، ولی از آنجا که ادعای آن این است که تحلیل‌هایش فقط مربوط به این چارچوب نیست و در تقریباً تمام مسائل اقتصادی پاسخگو است و جامعیت دارد، با این دستگاه تحلیلی مخالف است. او از شناخته‌شده‌ترین مدافعان نهادگرایی ایرانی است، ولی خود را اقتصاددان نهادگرا معرفی نمی‌کند، اما به واسطه نوشته‌ها و نظرات اقتصادی، وی را با نهادگرایی می‌شناسند.

از جمله مهمترین پست های سیاسی او می توان به این موارد اشاره کرد، معاون وزیر کار در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره ششم، مشاور قائم مقام وزیر اقتصاد (از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴)، عضو هیئت مدیره بیمه دانا (از خرداد ۱۳۸۴ تا تیر ۱۳۸۶)، عضو ناظر شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان در دوره نمایندگی

کامل تقوی نژاد

تقوی نژاد متولد ۱۳۴۳ و دارای دکترای سیاست‌گذاری عمومی، کارشناسی برنامه‌ریزی اجتماعی و کارشناسی ارشد مدیریت سیستم‌ها دانشگاه تهران است. در دهه ۸۰ در حزب مشارکت فعال بود و با روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد همانند بسیاری از چهره های عضو و نزدیک به این حزب به حاشیه رانده شد. در ۲۰ سال گذشته اما تقوی نژاد رزومه پرباری در زمینه حضور در سمت های بانکی و  اقتصادی دارد.

علاوه بر این، تقوی نژاد پیش از آن نیز در وزارت‌خانه‌های امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون در دولت خاتمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان، مدیرکل در مجموعه وزارت کشور، وزارت جهاد سازندگی و سازمان ثبت احوال کشور، فعالیت کرده است. در تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۹۴ با تأیید هیئت دولت، سید کامل تقوی‌نژاد - مدیرعامل بانک سپه - به ریاست سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد. طیب نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی در مراسم معارفهٔ رئیس کل جدید سازمان امور مالیاتی کشور، تقوی نژاد را از مدیران موفق و توانمند کشور در حوزهٔ اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به توانمندی و سابقه درخشان ایشان خصوصاً موفقیت‌های به‌دست آمده در بانک سپه مسئولیت جدید به وی داده‌شد.

تقوی نژاد در تاریخ ۲۷ بهمن  ۱۳۹۷ توسط سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان معاون توسعهٔ مدیریت و منابع و همچنین سرپرست معاونت برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت منصوب شد. نمکی در معارفهٔ معاون توسعه گفت: تقوی‌نژاد از مهره‌های کم‌نظیر جمهوری اسلامی ایران است و از وزیر اقتصاد خواستم او را که قرار بود به عنوان رئیس تأمین اجتماعی معرفی شود را زودتر به وزارت بهداشت منتقل کند .

او از تیر ۱۴۰۱ با حکم رئیس کل بانک مرکزی به عنوان رئیس هیئت سرپرستی مؤسسه اعتباری نور منصوب شد و این مؤسسه در آذر ماه ۱۴۰۲ به بانک ملی ایران انتقال یافت. او که که در انتخابات مجلس هشتم در لیست حزب اعتماد ملی، ائتلاف اصلاح طلبان و ائتلاف مردمی اصلاحات قرار داشت در انتخابات مجلس دوازدهم به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان در عرصه رقابت های حضور داشت که از ورود به مجلس بازماند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد