مهدی کرباسیان:

جذب سرمایه‌گذاری خارجی در راس مطالبات قرار گیرد

رئیس هیأت عامل سابق ایمیدرو در پنل تخصصی «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» گفت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید در راس مطالبات قرار گیرد و اولین محور برای سرمایه‌گذاری، توسعه و رفاه است که باید مورد توجه قرار گیرد که در این صورت تعاملات سیاسی و اقتصادی در حین آن حل می‌شود.

جذب سرمایه‌گذاری خارجی در راس مطالبات قرار گیرد

مهدی کرباسیان، رئیس هیأت عامل سابق ایمیدرو در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» اظهار کرد: یکی از لایه‌های مهم مشکلات اصلی صنایع موضوع حکمرانی است که باید یک بازنگری اساسی در سیاست‌های ۴۵ ساله گذشته صورت گیرد.

وی افزود: ایران کشور نوظهوری است که دارای سرمایه‌های بسیاری همچون نفت و گاز و معدن و … است اما در حوزه اکتشاف هنوز فضا برای فعالیت وجود دارد.

کرباسیان ادامه داد: بحث فولاد سبز در اروپا یک اجبار قانونی است که باید در حوزه فولاد به این سمت حرکت کنیم. از سویی دیگر در دنیا رشد اقتصادی ما کم است و در ۱۰ سال گذشته ۱.۶ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: برای سرمایه‌گذاری اولین محور مورد توجه توسعه و رفاه است که در صورت تحقق، تعاملات سیاسی و اقتصادی در حین آن حل می‌شود.

رئیس هیأت عامل سابق ایمیدرو خاطر نشان کرد: فولاد مبارکه اگر زیرساخت‌های مورد نیازش درست شود به سمت وظایف اصلی خود یعنی توسعه و تولید برای صادرات و افزایش ارزش افزوده سوق پیدا می‌کند.

وی معتقد است که جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید در رأس مطالبات قرار گیرد و رشد ۱۳ درصدی در نظر گرفته شده در حوزه معدن به امکانات و سرمایه نیاز دارد.

کرباسیان گفت: ما باید بپذیریم که اگر بخواهیم از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کنیم، نیازمند یک تصمیم ملی و بودجه کافی هستیم. این مسئله تنها در اختیار وزارتخانه نیست؛ مجلس و حاکمیت نیز باید همکاری کنند. ذخایر نفتی کشور ما بالغ بر ۲۰۸ میلیارد بشکه است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد