کارمندان بانک‌ها چقدر وام گرفتند؟

بانک مرکزی اعلام کرده است مجموع تسهیلات پرداختی به کارکنان، مدیران و اعضای هیئت مدیره بانک‌ها در سال گذشته، به بیش از ۹۱ هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان رسیده است. رقمی که به ازای هر کارمند بانک، چند صد میلیون تومان برآورد می‌شود.

کارمندان بانک‌ها چقدر وام گرفتند؟

در اقتصادهای تورمی، دریافت وام از شبکه بانکی با نرخ سودی کمتر از تورم واقعی، از جمله خدماتی است که هر کس آرزویش را دارد تا بتواند تسهیلاتی بگیرد و به زخمی از زندگی‌اش بزند. اما به نظر می رسد عملا این خدمت بانکی در کشورمان صرفاً روی کاغذ راحت است و وقتی سروکارتان به شعب بانک‌ها می‌خورد، اوضاع به‌قدری پیچیده و دشوار می‌شود که خیلی‌ها ترجیح می‌دهند عطایش به لقایش ببخشند و از بانک خارج شوند.

تابناک نوشت: نمونه عینی موانع و مشکلات بسیار برای گرفتن تسهیلات از بانک‌ها، وام ازدواج است. وامی که طبق گفته عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد و دارایی، ۳۰۰ هزار نفر را در صف دارد و روز به روز بر این تعداد افزوده می‌شود، چراکه بانک‌ها به صورت قطره چکانی به جوانان وام می‌دهند.

پیامک جذاب بانکی برای از ما بهترون!

اظهارات وزیر اقتصاد و دارایی در شرایطی است که همه این سختگیری‌ها فقط برای مردم عادی است و شرایط برای پشت باجه نشینان بانکی، کاملاً متفاوت است. به‌گونه‌ای که کارمندان بانک‌ها که در روزهای گرم و سرد سال، در محیطی مناسب و با دمای مطلوب و در بازه زمانی کمتر از بسیاری از شاغلین همچون کارگران و رانندگان، فعالیت دارند و حتی در روزهای گرم سال و اوج مصرف برق، حدود چهار ساعت کار می‌کنند، بدون اینکه از پشت صندلی‌شان تکان بخورند و حتی نیازی به التماس‌کردن برای ضامن داشته باشند، صدای پیامک واریز تسهیلاتی نظیر وام مسکن را می‌شوند و مسرور می‌شوند. این روایتی است که در دورهمی‌های کارمندان بانکی، به‌دفعات شنیده می‌شود. هرچند در کنار تسهیلات چند صدمیلیونی در طول یک سال، کارمندان بانک‌ها از سایر مزایا نظیر سود مجمع بانک نیز بهره‌مند می‌شوند.

کارمندان بانک‌ها چقدر وام گرفتند؟

این سؤالی است که این روزها ده‌ها هزار جوان تازه ازدواج کرده در صف وام مانده از مسئولان دارند. حال بانک مرکزی در پاسخ به چنین مطالبه‌ای اعلام کرده است که در دوازده‌ماهه سال ۱۴۰۲، مجموع تسهیلات پرداختی به کارکنان، مدیران و اعضای هیئت مدیره بانک‌ها و موسسات اعتباری، به بیش از ۹۱ هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان رسیده است و تقریبا معادل مجموع وام ازدواج ۳۰۰ هزار نفری است که ماه هاست در صف مانده اند و بانک مرکزی پاسخگوی آن ها نیست.

وام-بانکی

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر