تیتر کوتاه بررسی کرد؛

فقیرترین رئیس‌جمهور زنده آمریکا کیست؟

ریاست جمهوری ایالات متحده شاید قدرتمندترین شغل در جهان باشد. این شغل همچنین به بسیاری از رؤسای جمهور سابق کمک کرده است تا پس از ترک دفتر، ثروتی کسب کنند.

فقیرترین رئیس‌جمهور زنده آمریکا کیست؟

به گزارش تیتر کوتاه - این شغل حقوقی سالانه ۴۰۰ هزار دلار دارد، به علاوه ۵۰ هزار دلار برای هزینه‌های سالانه. شاید این میزان حقوق زیاد به نظر برسد، اما ریاست جمهوری بسیار هزینه‌بر است. برای مثال، لورا بوش، بانوی اول سابق، در کتابش "از دل سخن گفتن" گفت: هرچند خانواده‌های رئیس جمهور نیازی به پرداخت اجاره در کاخ سفید ندارند، اما برای هزینه‌هایی مانند غذا، خشک‌شویی و دستمزد ساعتی کارکنان در مهمانی‌های خصوصی باید پرداخت کنند. همچنین وی افزود: همیشه تحت فشار بوده ام تا لباس‌های طراحی شده‌ی لوکس و گران قیمت بخرم و هر روز هزینه ای برای خدماتی همچون آرایشگر و ... پرداخت کنم.

به نقل از فوربز، این هزینه‌ها احتمالاً باعث شده که خانواده کلینتون در دوران هشت ساله ریاست جمهوری بیل کلینتون، بدهی‌های زیادی به بار آورند. در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۴ با دایان ساویر، هیلاری کلینتون گفته بود که آنها وقتی کاخ سفید را ترک کردند "کاملاً بی‌پول" بودند. او در ادامه در گفت‌وگویی با رابین رابرتس این بدهی را حدود ۱۲ میلیون دلار اعلام کرد.

خوشبختانه برای رؤسای جمهور سابق آمریکا، زندگی پس از ترک دفتر معمولاً فرصت‌های زیادی برای کسب درآمد فراهم می‌کند، از جمله قراردادهای پرفروش کتاب و سخنرانی‌های پول‌ساز. این امر باعث شده که حتی رؤسایی که با ثروت چندانی وارد دفتر نشدند، به ثروت قابل توجهی دست یابند.

آیا می‌خواهید بدانید جو بایدن در این لیست چه جایگاهی دارد؟ در ادامه به بررسی ثروت  رؤسای جمهور سابق آمریکا پرداختیم.

دونالد ترامپ  

ارزش خالص: ۲ میلیارد دلار  

تنها رئیس جمهور میلیاردر در تاریخ آمریکا، دونالد ترامپ با ثروتی معادل ۲ میلیارد دلار شناخته می‌شود. او از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ به عنوان رئیس جمهور ۴۵ام ایالات متحده خدمت کرد.

بیل کلینتون  

ارزش خالص: ۱۲۰ میلیون دلار  

بیل کلینتون، رئیس جمهور ۴۲ام ایالات متحده، از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ در این منصب بود. با وجود بدهی‌های زیاد هنگام ترک کاخ سفید، کلینتون و همسرش هیلاری موفق شدند با کسب درآمد از سخنرانی‌ها و قراردادهای کتاب به ثروت زیادی دست یابند.

باراک اوباما  

ارزش خالص: ۷۰ میلیون دلار  

باراک اوباما، رئیس جمهور ۴۴ام ایالات متحده، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ خدمت کرد. اوباما پس از ترک دفتر با قراردادهای کتاب و سخنرانی‌های پول‌ساز ثروت قابل توجهی به دست آورد.

جورج بوش  

ارزش خالص: ۵۰ میلیون دلار  

جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور ۴۳ام ایالات متحده، از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ در این منصب بود. بوش نیز پس از دوران ریاست جمهوری خود از قراردادهای کتاب و سخنرانی‌ها به درآمد رسید.

جیمی کارتر  

ارزش خالص: ۱۰ میلیون دلار  

جیمی کارتر، رئیس جمهور ۳۹ام ایالات متحده، از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ خدمت کرد. کارتر پس از ترک دفتر به نوشتن بیش از ۳۰ کتاب پرداخت و همچنین به فعالیت‌های خیریه ادامه داد.

جو بایدن  

ارزش خالص: ۹ میلیون دلار  

جو بایدن، رئیس جمهور ۴۶ام ایالات متحده، با ثروتی معادل ۹ میلیون دلار، هنوز کم‌ثروت‌ترین رئیس جمهور زنده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر