فوتبال پیچیده ایران در لیگ نخبگان آسیا

سرخابی ها در لیگ آسیا حرفی برای گفتن ندارند؟!

تیم های پرسپولیس و استقلال در مقابل قدرت این روزهای تیم های آسیایی حرفی برای گفتن ندارند و فقط خدا باید به آن ها کمک کنند، این حرف نشان از فاصله تیم های ایرانی با دیگر تیم های آسیایی دارد، اختلافی که از زیرساخت هایی چون ورزشگاه استاندارد و زمین های مناسب شروع می شود تا دیگر مواردی مانند هزینه های باورنکردنی برای ساختن تیمی قدرتمند و فوتبال ایران در این بازی قدرت هیچ جایگاهی ندارد و شاید طرفداران فوتبال دیگر باید دل شان به برگزاری لیگ های داخلی خوب خوش کنند تا حضور تاثیرگذار تیم ها در آسیا.

سرخابی ها در لیگ آسیا حرفی برای گفتن ندارند؟!

گروه ورزش تیتر کوتاه – نسیم شیرازی : در شبی که «حشمت مهاجرانی» سرمربی اسم و رسم دار تیم ملی فوتبال کشورمان به ایران برگشت و مورد تجلیل پیشکسوتان سرخابی ها قرار گرفته بود تیم های پرسپولیس و استقلال هم در لیگ نخبگان آسیا مقابل حریفان خود قرار گرفتند که نتیجه برای هیچ کدام از این دو تیم پایتخت دلنشین نبود. تیم فوتبال پرسپولیس بازی برده را با مساوی عوض کرد و تیم استقلال هم با دریافت دو گل بازی را به حریف خود واگذار کرد تا شب ناراحت کننده فوتبال ایران تکمیل شود. پرسپولیسی ها که انگار هنوز پیروزی مقابل استقلال را فراموش نکرده بودند این بار مقابل تیم پاختاکور که سرمربی خود را هم به همراه نداشت، نتوانستند حتی با آمدن اوستون ارونوف که خود سابقه بازی در تیم جوانان پاختاکور را هم در کارنامه اش داشت، از تگ گل دقیقه اول خود در بازی دفاع کنند و یا گل دیگری را به ثمر برسانند و با یک بازی منفعل زمینه گل تساوی پاختاکور ازبکستان را رقم زدند تا سهم سرخپوشان از لیگ نخبگان آسیا بعد از انجام دو بازی فقط یک امتیاز باشد و تا الان جایگاهی بهتر از دهم را به دست نیاورند. از آن سو استقلالی ها هم که در بحران پیچیده ای به سر می برند آسیا را هم با باخت ترک کردند تا جواد نکونام از لبه پرتگاه سقوط کند و احتمالا استقلالی ها شاهد تغییرات گسترده ای در باشگاه خود باشند. آبی پوشان پایتخت که بازی اول خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند حالا با شکست دو بر صفر مقابل السد قطر با همان سه امتیاز بازی اول خود در رده پنجم جدول قرار بگیرند.

پرسپولیس لیگ نخبگان

تیم پرسپولیس در هفته اول رقابت ها در عربستان مقابل تیم الاهلی به میدان رفته بود که آن جا بازی را با نتیجه یک بر صفر واگذار کرده بود و رقیب او یعنی پاختاکور که در بحران هم قرار دارد هم با همین نتیجه مقابل الوصل امارات شکست خورده بود و هیچ کدام از این دو تیم نمی خواستند بازی را به دیگری واگذار کنند و از آن طرف تساوی هم گره چندانی از کارشان باز نمی کرد و با این تساوی تعداد تساوی های تاریخ بازی این دو تیم مقابل هم به عدد دو رسید و برای هر کدام از تیم ها یک برد هم در سابقه بازی شان مقابل هم به ثبت رسید.

فاصله تا آسیا

از آن طرف دیگر نماینده فوتبال ایران که با وجود نتایج ضعیف در لیگ برتر کشور توانسته بود اولین بازی آسیایی خود را با پیروزی مقابل الغرافه قطر به دست آورد این بار مقابل السد با نتیجه دو بر صفر مغلوب شد تا مشخص شود مشکل تیم استقلال جدی تر از این حرف ها است و حتی زمین مناسب هم نمی تواند روی بازی این تیم تاثیر خاصی بگذارد. تیم استقلال که مقابل السد سه تساوی و یک باخت را در کارنامه دارد این بار هم نتوانست اولین پیروزی خود مقابل این تیم را به دست آورد و یا انتقام باخت ۳ بر یک خود را بگیرد و شکست دو بر صفر را هم تجربه کرد تا این بار هواداران و پیشکسوتان این تیم سرسخت تر از قبل از تغییر در این تیم صحبت کنند.

البته که پیش از شروع بازی تیم های پرسپولیس و استقلال بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان دو تیم اذعان داشتند که تیم های پرسپولیس و استقلال در مقابل قدرت این روزهای تیم های آسیایی حرفی برای گفتن ندارند و فقط خدا باید به آن ها کمک کنند، این حرف نشان از فاصله تیم های ایرانی با دیگر تیم های آسیایی دارد، اختلافی که از زیرساخت هایی چون ورزشگاه استاندارد و زمین های مناسب شروع می شود تا دیگر مواردی مانند هزینه های باورنکردنی برای ساختن تیمی قدرتمند و فوتبال ایران در این بازی قدرت هیچ جایگاهی ندارد و شاید طرفداران فوتبال دیگر باید دل شان به برگزاری لیگ های داخلی خوب خوش کنند تا حضور تاثیرگذار تیم ها در آسیا!

پرسپولیس انتقام می گیرد؟

نکته جالب مصاف شاگردان گاریدو در دیدار آسیایی بعدی خود که ۳۰ مهر ماه در قطر برگزار می شود است چرا که آن ها باید مقابل السد که امروز آبی پوشان را شکست داد قرار بگیرند. حالا باید دید سرخپوشان می توانند این بار با پیروزی زمین آسیا را ترک کنند؟ تیمی که با وجود پیشرفت در لیگ و تاکتیک مناسب هنوز تیم مطمئنی به خصوص بعد از بازی تهاجمی خوبی که در معمولا در نیمه اول ارایه می دهد نبوده است و از جایی در بازی انگار تیم دیگری وارد زمین می شود و آن تاثیرگذاری را ندارد و اشتباه های عجیبی را مرتکب می شود که احتمالا می رود به خاطر خلا در بعضی از پست ها هم باشد. پرسپولیسی که تا کنون ۷ بار مقابل تیم السد قرار گرفته که در مجموع ۲ باخت، یک تساوی و ۴ برد را از آن خود کرده است.

لیگ نخبگان استقلال

استقلال و النصر به میزبانی مشهد؟

استقلال هم در هفته سوم مقابل النصر و به احتمال زیاد در یکی از ورزشگاه های مشهد قرار خواهد گرفت که باید دید در آن بازی تیم استقلال با چه ترکیب و تغییری در کادر فنی خود حاضر خواهند شد؟ به این ترتیب باید ببینیم بالاخره سرخابی های پایتخت در لیگ نخبگان آسیا حرفی برای گفتن خواهند داشت؟

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد