راز پنهان آمار ثبت‌نام در مدارس چیست؟

از تاریخ ۲۷ شهریور که معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آمار عدم ثبت‌نام ۷۹۰ هزار دانش‌آموز را اعلام کرد، تا کنون وزارت آموزش‌وپرورش آمار جدیدی درباره وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان منتشر نکرده است.

راز پنهان آمار ثبت‌نام در مدارس چیست؟

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در تاریخ 27 شهریور 1403 اعلام کرد که 890 هزار دانش‌آموز هنوز کتاب‌های درسی خود را سفارش نداده‌اند. از این تعداد، 100 هزار نفر در مدارس ثبت‌نام کرده، اما کتاب درسی خود را سفارش نداده‌اند و 790 هزار نفر هنوز در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند.

آمار 790 هزار دانش‌آموز جامانده از ثبت‌نام در مدارس، آن هم تنها 5 روز مانده به آغاز سال تحصیلی جدید، نشان‌دهنده یک وضعیت نگران‌کننده است. علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش‌وپرورش، در روز یکشنبه اول مهر در جمع خبرنگاران به این موضوع اشاره کرد و گفت که آمار بازماندگان از ثبت‌نام صحیح نیست و اظهار "جا نداریم" از سوی مدیران مدارس به خانواده‌ها پذیرفته نیست. او همچنین قول داد که تمامی دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام خواهند شد، اما آماری دقیق از تعداد دانش‌آموزانی که موفق به ثبت‌نام نشدند، ارائه نکرد.

پیگیری‌های مکرر خبرنگار تسنیم از وزارت آموزش‌وپرورش برای دریافت جدیدترین آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی به نتیجه‌ای نرسیده است.

ارائه این آمار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا مشکلاتی که در تابستان امسال پیش آمد، از جمله ممانعت برخی مدارس دولتی عادی از ثبت‌نام دانش‌آموزان با نمرات ضعیف یا ادعای "نداشتن جا"، باعث سردرگمی و بلاتکلیفی خانواده‌ها شد. این مسائل می‌تواند در افزایش آمار بازماندگان از ثبت‌نام تأثیرگذار باشد.

امید است وزارت آموزش‌وپرورش با ارائه آمار شفاف در این زمینه، ابعاد ماجرا را روشن کند و به حل مشکلات خانواده‌هایی که به دلیل تخطی مدیران مدارس دولتی از قانون، با عدم ثبت‌نام فرزندانشان مواجه شده‌اند، اقدام کند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد