گفت و گوی تیترکوتاه با امیر حسین اصلانیان، بازیکن اسبق پرسپولیس:

رونالدو شانس بازدید از «قلعه حسن خان» را از دست می دهد؟!

ورزشگاه تختی ورزشگاه نصفه و نیمه ای است که بازیکنان برای بازی در آن شرایط خوبی ندارند، خودمان هم تجربه بازی در آن را داشتیم، به نظرم برای میزبانی سرخابی‌ها این ورزشگاه خیلی خوشایند نیست و قطعا آن امتیازاتی که باید در فصل به دست بیاید در تختی نمی توان آن را داشت.

رونالدو شانس بازدید از «قلعه حسن خان» را از دست می دهد؟!

گروه ورزشی تیترکوتاه – نسیم شیرازی: «امیرحسین اصلانیان» بازیکن اسبق تیم پرسپولیس هنوز هم بازی های تیمش را با حساسیت و دلسوزی دنبال می کند، او که به پشتک های بعد از گل معروف است و هواداران پرسپولیس با شادی بعد از گل هایش حسابی خاطره دارند، این بار در گفت و گو با تیتر کوتاه بدون تعارف از پرسپولیس و ساختارش گفت که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

اصلانیان - امیرحسین

پرسپولیس را در بازی با پاختاکور چطور دیدید؟

اگر بخواهیم با بازی قبلی لیگ نخبگان قیاس کنیم می توان گفت زمین بازی قبل بسیار باکیفیت‌تر از این زمین بود، بچه‌های پرسپولیس به راحتی می توانستند پاس بدهند، استپ کنند و آگاهی محیطی داشته باشند تا بتوانند بازی‌های ترکیبی دونفره و سه‌نفره را انجام بدهند، به طور کلی با اینکه بازی قبلی را باخته بودند ولی کیفیت آن بازی از رویارویی با پاختاکور خیلی بهتر بود، گرچه ما در این بازی میزبان بودیم ولی کیفیت زمین را همه می بینند، توپ پله می‌شد و وقتی توپ پله می شود بازیکن تکنیکی نمی تواند کاملا آن توپ را پایین بیاورد و تصمیم‌گیری کند، گل زودهنگامی هم که ما زدیم می توانست کمک کند و بازی به نفع ما تمام شود.

ولی  پاختاکور گل مساوی را زد.

برای اینکه ما بعد از بیست دقیقه کاملا بازی را دادیم، یعنی میانه زمین را به تیم مقابل دادیم و دلیلش هم کم شدن قدرت دوندگی ما در میانه زمین بود، بچه‌های تیم پاختاکور به نظرم خیلی بهتر همدیگر را پیدا می کردند که این نشان‌ می داد آن ها در آگاهی محیطی، پرسپولیس را اسیر کردند، آن ها احتیاجی نداشتند سرشان را برای دیدن یکدیگر بالا بگیرند و برایش تمرین کرده بودند، وقتی هر فردی در هر پستی توپ می‌گرفت می دانست که آن را کجا باید بیندازد تا هم تیمی اش دریافت کند و به همین دلیل بیشتر از چپ و راست صاحب موقعیت می شدند، از آن طرف هم گلر ما مقداری دوضرب گیر است، البته که گلر خوب و تا الان هم خیلی خوب کار کرده است ولی برای این موضوع باید بیشتر کار کند، احمدرضا عابدزاده هم راجب این قضیه صحبت کرد و روی این موضوع باید کادر فنی تمریناتی را ارایه دهند که توپ های سوم را بچه‌های دفاع ما بتوانند صاحب آن شوند و موقعیت به حریف ندهند.

جایگاه پرسپولیس الان را چطور پیش بینی می کنید و فکر می کنید کدام پست ها هنوز هماهنگ با این تیم در حال پیشرفت نیستند؟

بیایید نگاه کلی به این موضوع در آخرین بازی بیندازیم، درباره مهاجمان تیم باید بگویم «علیپور» تا وقتی که در زمین بود توانست خوب کار کند و یک گل هم زد که با آقای پیوس توانست هم تعداد گل در آسیا هم بشود و تا آخرین توانش در زمین بود و به نظرم به موقع هم تعویض شد.  من فکر می کنم که اگر «اورونوف» را با سلامت کامل داشتیم خیلی به ما کمک می‌کرد ولی می دانید که با آسیب دیدگی ناحیه کشاله و همسترینگ اصلا نمی شود نود دقیقه کامل در اختیار تیم قرار گرفت چون با یک استارت ممکن است آسیب دیدگی مزمن شود مانند زلاتان ابراهیموویچ که هر موقع از ناحیه عضلانی کش می آمد بعد از چند بازی که وارد زمین می شد دوباره از همان ناحیه دچار آسیب‌دیدگی می‌شد و در مورد اورونوف کادر فنی احتیاط کردند و فکر می‌کنم در آن تایمی هم که به زمین آمد بد بازی نکرد. ولی در مورد بازیکن خارجی مان من فکر می کنم که این فوروارد علی‌رغم اینکه ۱۹۳ قدش است ولی سرزن نیست، برای این که ما برنامه‌ای برای ارسال در یک‌سوم خط دفاع حریف نداشتیم، وقتی که زمین خراب است و بارندگی هم داریم باید واقعا روی بیاوریم به بازی‌ای که مستقیم حالا از دفاع نه  ولی از وینگ‌ها باید کاملا بتوانند یک در مقابل یک‌ها را رد و ارسال کنند، بهرحال بازیکنی که حدود دو متر قدش است باید بتواند سر بزند و یا حداقل برای هم تیمی خودش بساباند که این را نتوانست انجام دهد، حالا باید به این بازیکن هم فرصت داد تا بببینیم در بازی‌های بعد چه می کند چون صاحب هیچ توپی نشد و یکی دو توپ هم که به او رسید یکی هند شد و به طور کلی کار خاصی نکرد. عیسی  آل کثیر هم در تایمی که به زمین آمد یک شوت به دروازه داشت و دیگر کار خاصی نتوانست انجام بدهد و البته دلیلش این بود که بازیکنان پرسپولیس نمی توانستند توپی در عمق تولید کنند و این نشان می داد که پاختاکور بازی را بسته بود و ضدحمله‌های خیلی خوبی می زد. در مورد این تیم باید یادآوری کنم که  جو استادیوم در تاشکند عجیب است، ما خودمان هم جلوی این تیم در ازبکستان بازی کرده بودیم و جو استادیوم شان طوری است که تیم روبرو را اسیر می کند و آنجا بازی کردن مقابل شان سخت تر هم می شود.

پرسپولیس در بقیه پست ها چه وضعیتی دارد؟

روی گلر ما برای دوضرب گرفتنش باید بیشتر کار شود ولی از راه دور معمولا خوب عمل می کند، آن گلی هم که خورد در کارهای ترکیبی بود، وقتی روی دفاع فشار می گذارند همان طور که گزارشگر هم می گفت بعد از سه بار ضربه زدن به چهارچوب، چهارمی اش به تور چسبید و این نشان می دهد که کار کرده و توانسته بودند فشار وارد کنند و میانه زمین را بگیرند، ولی این را هم بگویم پرسپولیس با توجه به داشته‌هایش تیمی تکمیل و خوب بسته شده است و در این بازی و حتی بازی قبل هم بد بازی نکرد، ولی زمین یک مقدار بد بود و این باعث ‌شد که در استپ ‌ها و توپ پایین آوردن ها آن ها بهتر عمل کنند و توپ های سالم بیشتری ارسال کنند و همان طور که دیدید در دقت پاس هم آن ها خیلی بهتر از ما بودند که فکر می کنم مسعود ریگی در حد و نام بازی های آسیایی نبود که باید ببینیم به امید خدا کادر فنی چه خواهد کرد و چه بازیکنی را می تواند در آن پست جایگزین بگذارد. وحید امیری هم با توجه به سن و سالش خیلی خوب و حتی فراتر بازی کرد که جای تحسین دارد.

شانسی برای پرسپولیس در لیگ نخبگان قایل هستید؟

 اگر می خواهیم در کورس رقابت ها بمانیم پرسپولیس باید در بازی های خانگی امتیاز بگیرد چون بازی‌های سخت بسیاری را پیش رو داریم و باز هم می گویم بازی پاختاکور بازی بدی نبود و همین یک امتیاز هم بد نیست گرچه که بیشتر به نفع آن ها به خاطر مهمان بودن شان شد و ما باید بیشتر به خصوص روی موقعیت‌سازی کار کنیم. در میانه زمین بچه‌هایی که در آن پست بازی می کنند مانند سروش دوندگی اش کم است و سنش اجازه نمی دهد که خیلی بخواهد یک در مقابل یک‌ها را بردارد، ما نباید خیلی پاس‌های عرضی بدهیم و باید به پاس‌های عمقی روی بیاوریم و روی آن بازیکن قد بلند تیم هم بیشتر کار کنیم تا برای سر زدن روی توپ های ارسالی از جناحین آماده باشد. وقتی بیست سانت از همترازهای خودت بلندتر هستی حتما باید روی ارسال ها تاثیر بگذاری و نیازی هم نیست این تاثیر حتما مستقیم به سمت چارچوب باشد ولی حداقل فرصتی با سر ایجاد کنی که البته همه ی این ها نظرات من است و حتی تیم پاختاکور به خاطر بهتر بودن در آگاهی محیطی و تسلط خوب می توانست به گل های بیشتری هم برسد. امیدوارم بچه‌های ما حالا در بازی‌های بعد دقت بیشتری کنند.

در مورد حضور بازیکنان در میانه زمین گفتید، چطور می توانند میانه زمین را در اختیار بگیرند؟

به نظر من باید به بازیکنان بگوییم که خیلی احتیاجی نیست انرژی شان را برای بودن تا دقیقه نود در زمین تقسیم کنند و همان شصت دقیقه حضور مفید با گذاشتن صددرصد بازیکن کافی است و بعد جای شان را به بازیکن دیگری بدهند. این بهترین روش برای درا ختیار گرفتن میانه زمین است.

مدیریت و مالکیت تیم را تاثیرگذار می بینید؟

تیم مان خدا را شکر تیم کاملی در همه پست ها است، با وجود این که کادر مدیریتی دیر اقدام به گرفتن بازیکن کرد  ولی دیگر الان جای گلایه نیست و باز هم خداراشکر که دست کادر فنی پر است و در هر نقطه زمین همه نوع بازیکن دارند. فقط تیم یک پلی‌میکر جوان و سرحال احتیاج دارد و یا با همان هایی که الان هستند بیشتر کار شود تا جوابگوی نیاز این فصل باشند.

در مورد بازی تیم ها در ورزشگاه تختی هم بگویید.

ورزشگاه تختی ورزشگاه نصفه و نیمه ای است که بازیکنان برای بازی در آن شرایط خوبی ندارند، خودمان هم تجربه بازی در آن را داشتیم، به نظرم برای میزبانی سرخابی‌ها این ورزشگاه خیلی خوشایند نیست و قطعا آن امتیازاتی که باید در فصل به دست بیاید در تختی نمی توان آن را داشت. متاسفانه در حال حاضر چمن‌های مناسبی فعلا نداریم و یکی از خبرهای جدیدی هم که به دستم رسید این است که رونالدو و دیگر ستاره‌های خارجی به خاطر این شرایط و اتفاقاتی که در این دو سه روز گذشته افتاده است گفته اند که برای بازی‌های آسیایی ایران نمی آیند و خب این هم به هرحال خبر جالبی بود که نیایند قلعه‌حسن‌خان را از نزدیک ببینند و فکر کنند که تا این میزان ساختارمان دچار مشکلات است!

امیرحسین - اصلانیان

راجع به ماجرای مهرداد خانبان که سرمربی تیم او را کنار گذاشت ولی درویش گفته که برمی گردد هم بگویید، البته گاریدو نشان داده در یک سری موارد مانند تنبیه سعید صادقی که به نیمکت نشینی معترض شده بود و الان هم چالش با یاسین سلمانی که از نادیده گرفته شدن ناراحت است، بسیار جدی است.

این اتفاقات درون تیمی است و من نمی توانم واردش شوم، به هرحال هر سرمربی‌ای ترجیح می دهد با کادری که راحت‌تر است کار کند و تصمیم گاریدو به ما مربوط نمی شود. در مورد تنبیه و نیمکت‌نشینی و نادیده گرفتن سلمانی هم می توانم همین را بگویم و اتفاقاتی هست که در همه تیم ها می افتد و سلیقه مربی است، یک مربی می آید و به یک بازیکن اعتقاد دارد و مربی دیگری آن اعتقاد را ندارد، آن بازیکن حالا بنا به دلایلی وقتی بازی از او گرفته نمی شود یا در اولین فرصت باید از تیم جدا شود و یا باید صبور باشد تا با پایان فصل ببیند که چاره چیست، به هرحال خودم بازیکن بودم و این اتفاقات برای ما هم افتاده است.

به نظر شما کریم باقری به تیم برمی گردد؟

اگر مشکل شان حل شود می توانند به تیم اضافه شوند در غیر این صورت باید حالا مقامات بالا تصمیم‌گیری کنند، این از حیطه اختیارات ورزشی یک مقدار خارج است و فراتر از مقامات ورزشی تصمیم‌گیرنده هستند.

پشتک امیرحسین اصلانیان

حرف پایانی شما قبل از بازی پرسپولیس با چادرملو در لیگ برتر برای این گفت و گو؟

پرسپولیس همان طور که گفتم تقریبا تیم تکمیلی است فقط ما یک هافبک پا‌ به توپ رونده لازم داریم، نفراتی که در زمین داریم یک مقدار هم ریگی تخریبی و کند است و هم سروش سنش بالا است و خیلی پاس‌های نفوذ نمی تواند بدهد و بیشتر پاس‌ عقب و عرض می دهد. بازیکن باید زیر سی سال، پا به توپ، رونده و بازی ساز باشد و اگر بتوانند بگیرند خوب است، در پست های دیگر هم تیم مان تکمیل است، فقط ما فکر می‌کردیم که این بازیکن یک و نود و پنج شش سانتی که آوردیم سرزن هم هست و به تیم ما کمک می کند ولی فعلا احساس می کنم که باید شبیه به شیخ دیاباته باشد که زیاد در هوا تبحر ندارد و باید ببینیم  به امید خدا در بازی های امروز و بعدی چه در لیگ برتر و چه لیگ نخبگان تیم چطور پیش می رود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد