کاهش محسوس دما و بارش باران در راه شمال کشور

از روز شنبه تا سه شنبه، ۲۹ مهر تا اول آبان، کاهش محسوس دما در استان‌های واقع در شمال کشور رخ می‌دهد و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

کاهش محسوس دما و بارش باران در راه شمال کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما و تشدید بارش‌ها در استان‌های نوار شمالی کشور از ابتدا تا اواسط هفته آینده خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: روز جمعه، ۲۷ مهر، برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات مرکزی البرز و همچنین روز شنبه، ۲۸ مهر، شمال و شرق آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود. طی این دو روز، بارش‌های پراکنده در استان‌های ساحلی خزر، بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: از روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه، ۲۹ مهر تا اول آبان، تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ۳۰ مهر و اول آبان، در شمال غرب و ارتفاعات مرکزی البرز و همچنین روز سه‌شنبه، اول آبان، در شمال غرب، ارتفاعات مرکزی البرز و شمال شرق، بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش دما گفت: از روز شنبه تا سه شنبه، ۲۹ مهر تا اول آبان، کاهش محسوس دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای جمعه و شنبه، ۲۷ و ۲۸ مهر ماه، در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب و استان‌های ساحلی خزر و همچنین از روز شنبه تا سه شنبه ۲۸ تا اول آبان، علاوه بر این مناطق، در استان‌های واقع در مرکز، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور، در برخی نقاط، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان درباره شرایط جوی دریاها گفت: دریای خزر از روز یکشنبه تا سه‌شنبه مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان پایتخت، روز شنبه، ۲۸ مهر ماه، صاف تا قسمتی ابری، به تدریج نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد، گاهی ورزش باد شدید با احتمال بارش پراکنده با بیشترین و کمترین دمای ۲۷ و ۱۸ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه، ۲۹ مهر ماه، کمی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با بیشترین و کمترین دمای ۲۵ و ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی فردا، اردبیل با کمینه دمای ۱۶ درجه سانتیگراد، سردترین مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

 

برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد