رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران:

مداخلات دولتی و قیمت گذاری دستوری بلای جان صنعت برق است

نشست مطبوعاتی سندیکای صنعت برق ایران برگزار شد.

مداخلات دولتی و قیمت گذاری دستوری بلای جان صنعت برق است

پیام باقری رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران در ابتدای این نشست ضمن تبریک روز ملی صادرات ایران گفت: صادرات یک موضوع بسیار پراهمیت در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته است. بسیاری از کشورها تمامی ظرفیت های خود را به نفع صادرکنندگان تجهیز می‌کنند و در اختیار فعالان اقتصادی خود قرار می‌دهند. 

وی افزود: در کشور ما نیز مشکلاتی وجود دارد و این مشکلات اثر مستقیم بر صادرات ما دارد. لازم به ذکر است این مشکلات قطعا با سیاست گذاری های درست قابل حل است. 

باقری به هدف رشد ۸ درصدی اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: رشد ۸ درصدی اقتصادی یک هدف گذاری متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های کشور است و گفتنی است که تحقق این موضوع نیاز به بستر سازی و بهبود ظرفیت های کشور دارد  و همچنین تمامی ارکان اقتصادی کشور نیز باید تمام ظرفیت های خود را در این جهت تجهیز کند. بخش خصوصی در جهت تحقق هدف رشد ۸ درصدی اقتصاد نقش پررنگی دارد.

این فعال اقتصادی به پتانسیل های صنعت برق ایران اشاره کرد و گفت: صنعت برق ما پتانسیل ها و ظرفیت های زیادی دارد و همچنین پرچمدار صادرات خدمات فنی مهندسی در کشور است. اما آنچه که به این صنعت آسیب می‌زند مداخلات دولتی و قیمت‌گذاری دستوری است که باعث شده شاهد معضلات زیادی در این صنعت باشیم که به نحوی بلای جان این صنعت است و نظیر آن می‌توانیم به ناترازی برق اشاره کنیم.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق درباره مرجعیت این تشکل اقتصادی گفت: سندیکای صنعت برق برای چهارمین بار در صدر تشکل های اتاق بازرگانی ایران با رتبه A+ ایستاد و این به معنی مرجعیت دانشی است. با تلاش هایی که صورت گرفته و مراوداتی که با نهادهای دولتی نظیر وزارت نیرو، وزارت صمت و مجلس داشتیم باعث شد سندیکای صنعت برق تبدیل به یک مرجع اثرگذار در کشور شود.

باقری در پایان صحبت‌های خود گفت: سندیکای صنعت برق تنها به طرح موضوع و معرفی مشکلات و موانع اقتصادی نمی‌پردازد بلکه هدف ما حل مشکلات و موانع در جهت تعالی کشور و نیز رفع موانع سر راه فعالان اقتصادی کشور است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد