کی ام سی K۷ در حد و اندازه تیگو ۷ پرو نیست

در این گزارش،نگاهی به قیمت کی ام سی K۷ خواهیم انداخت، خودروی که نتوانست با تیگو ۷ پرو رقابت کند.

کی ام سی K۷ در حد و اندازه تیگو ۷ پرو نیست

KMC K۷ کراس‌اوور کوچکی است که کرمان‌موتور بین سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، تولید کرد. این خودرو در واقع جک X۷ است که نسخه‌ای اسپرت از جک S۷ به حساب می‌آید. در این گزارش، نگاهی به قیمت کی ام سی K۷ خواهیم انداخت؛ خودرویی که نتوانست با تیگو ۷ پرو رقابت کند.

کرمان‌موتور امیدوار بود با عرضه KMC K۷ تجربه موفق جک S۵ را تکرار کند. جک S۵ کراس‌اوور جمع‌وجور توانمندی شناخته می‌شد که میانه دهه ۱۳۹۰، توانست چری تیگو ۵ و بی‌وای‌دی S۶ را به چالش بکشد. این خودرو به لطف موتور توربوشارژر که رقبایش از آن بی‌بهره بودند، شتاب و کشش قابل‌توجهی داشت؛ بنابراین حداقل در بخش عملکرد فنی، جک S۵ می‌توانست نسبت به چری تیگو ۵ و بی‌وای‌دی S۶ برتر ظاهر شود.

کی ام سی کی 7

اما شرایط KMC K۷ متفاوت بود. این خودرو مانند رقبایش، لاماری ایما و تیگو ۷ پرو، از پیشرانه ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربوشارژر بهره می‌برد؛ بنابراین از نظر قدرت و گشتاور نمی‌توانست آنها را به چالش بکشد. شاید گیربکس این خودرو را می‌شد نقطه قوت آن قلمداد کرد؛ چراکه تیگو ۷ پرو از گیربکس CVT بهره می‌برد که عملکرد کسل‌کننده‌ای داشت ولی گیربکس شش‌سرعته دوکلاچه کی ام سی K۷ به نقطه‌ضعف آن تبدیل شد.

جدول قیمت کی ام سی K۷ در بازار آزاد، آبان ۱۴۰۳
مدل رنگ وضعیت بدنه کارکرد قیمت
1402 مشکی سالم صفرکیلومتر 1,750,000,000
1402 مشکی سالم صفرکیلومتر 1,740,000,000
1402 مشکی رنگ‌شدگی 75,000 کیلومتر 1,480,000,000
1402 مشکی سالم صفرکیلومتر 1,820,000,000
1401 سفید سالم 3,000 کیلومتر 1,620,000,000
1401 خاکستری سالم 20,000 کیلومتر 1,575,000,000

یکی از دلایل رکود قیمت کی ام سی K۷ در بازار آزاد، حتی هنگام عرضه، همین گیربکس بود. جعبه‌دنده این خودرو تمام مشکلاتی را که می‌توانستید از گیربکس انتظار داشته باشید، داشت. حتی برخی تعمیرکاران توصیه کرده‌اند گیربکس KMC K۷ را به‌ازای هر ۱۵ هزار کیلومتر کارکرد تعویض کنید! هزینه‌های بسیار سنگین تعمیر و نگهداری این گیربکس باعث شد قیمت کی ام سی K۷ به اندازه رقبایش رشد نکند. نکته جالب قیمت کی ام سی K۷ این است که مدل‌های صفرکیلومتر بسیاری از این خودرو همچنان در بازار وجود دارند. حتی برخی از این خودروها اقساطی فروخته می‌شوند اما به‌دلیل شهرت نامطلوب KMC K۷ خواهانی ندارد.

کی ام سی کی 7

با توقف تولید KMC K۷ در زمستان ۱۴۰۲، دوره کوتاه حضور این خودرو در کرمان‌موتور به پایان رسید. تا زمان نگارش این مقاله، آبان ۱۴۰۳، کرمان‌موتور هنوز هیچ خودرو جایگزینی برای KMC K۷ در نظر نگرفته است. احتمال دارد در آینده KMC SR۵ یا همان لیوان X۶ پرو محصول جایگزین کی ام سی K۷ در نظر گرفته شود. همین زمان رقیب اصلی کرمان‌موتور، مدیران خودرو، تیپ‌های جدید خانواده تیگو ۷ با پسوند پرومکس و پرو e پلاس را به بازار عرضه کرده است. کرمان‌موتور نیز تصمیم گرفته با عرضه KMC X۵ نقاط قوت تاریخی خود را همچنان قوی نگه دارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
اخبار