در گفتوگوی تیترکوتاه با مدیرعامل شرکت قالب سازی استاد کار مطرح شد:
نمایشگاه قالب سازی، زمان طلایی برای ارتباط با مشتریان
مدیرعامل شرکت استاد کار درباره دستاوردهای برگزاری نمایشگاه قالب سازی گفت: با توجه به تولیدات جدیدی که در صنعت قالب سازی صورت گرفته نظیر تجهیزات و دستگاه های بروز و پیشرفته، شاید بتوان از این طریق و با ارائه این تجهیزات به مخاطبان، ارتباطات گسترده و موثری با سایر شرکت ها و تولیدکنندگان این حوزه برقرار کرد.
اولین دوره نمایشگاه تخصصی قالب سازی امسال از تاریخ ۲۸ الی ۳۰ بهمن ماه در مصلای امام خمینی (ره) - تهران برگزار خواهد شد. در این رویداد حدودا ۱۰۰ شرکت فعال در صنعت قالب سازی حضور خواهند یافت و به ارائه و نمایش آخرین محصولات و دستاوردهای خود خواهند پرداخت. همچنین از جمله گروه های کالایی این نمایشگاه میتوان به انواع قالب، پرینت سه بعدی، تجهیزات اندازه گیری و کنترل کیفیت، رباتیک و اتوماسیون، ماشینآلات دقیق و CNC، مهندسی معکوس، نرمافزارها، آموزش، تحقیق و توسعه، دانشگاه ها و مراکز، جابجایی و حمل اشاره کرد.
در همین خصوص گفتوگویی داشتیم با مدیرعامل شرکت قالب سازی استاد کار که در ادامه مشروح این گزارش را میخوانید:
محمود رباط جزی - مدیرعامل شرکت قالب سازی استاد کار در گفتوگو با پایگاه خبری تیترکوتاه گفت: در ابتدا باید عرض کنم که فعالیت ما در حوزه قالب سازی قطعات خودرو است. ما در حال حاضر دارای سه شرکت هستیم که دوتا از شرکت های ما در شهرک صنعتی پرند و در حوزه تولید قالب قطعات خودرو مشغول به کار هستند و شرکت دیگر ما در شهرک صنعتی نسیم شهر قرار دارد.
کمبود مشتری، بزرگترین چالش صنعت قالب سازی است
رباط جزی درباره فرصت ها و چالش های صنعت قالب سازی توضیح داد: یکی از بزرگترین چالش های ما در این صنعت، کمبود مشتری است. دلیل این امر فعالیت اختصاصی ما در حوزه تولید قالب است و باعث کمرنگ شدن ارتباطات ما با دیگر شرکت های این حوزه میشود. اما در حال حاضر قصد داریم با حضور در نمایشگاه شرکت مان را به مخاطبان معرفی کنیم و بازار فروش مان را گسترش دهیم.
برقراری ارتباط گسترده با شرکت ها مهمترین دستاورد نمایشگاه قالب سازی است
مدیرعامل شرکت استاد کار در پاسخ به سوالی مبنی بر دستاوردهای برگزاری اولین دوره نمایشگاه قالب سازی گفت: با توجه به تولیدات جدیدی که در صنعت قالب سازی صورت گرفته نظیر تجهیزات و دستگاه های بروز و پیشرفته، شاید بتوان از این طریق و با ارائه این تجهیزات به مخاطبان، ارتباطات گسترده و موثری با سایر شرکت ها و تولیدکنندگان این حوزه برقرار کرد.
در صنعت قالب سازی از شرکت های خارجی عقب هستیم
وی در بخشی از صحبت های خود درباره پیشرفت شرکت های خارجی در صنعت قالب سازی خاطرنشان کرد: صنعت قالب سازی در مقایسه با سایر صنایع، یک صنعت مادر به حساب میآید. هر قطعه ای که در هر صنعتی ساخته میشود در ابتدا نیاز به قالب دارد به همین جهت صنعت قالب سازی از اهمیت به خصوصی برخوردار است. نکته ای که باید به آن اشاره کرد، پیشرفت قابل توجه شرکت های خارجی در این صنعت است اما در مقابل کشور ما هنوز پیشرفت چشمگیری نداشته و نسبت به خارجی ها عقب هستیم.
حضور شرکتهای خارجی در نمایشگاه قالب سازی به پیشرفت تولیدکنندگان داخلی کمک میکند
این فعال صنعتی در پایان درباره تاثیر حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه قالب سازی گفت: با توجه به توسعه و پیشرفت شرکت های خارجی در صنعت قالب سازی، اگر این شرکت ها در نمایشگاه حضور پیدا کنند و بروز ترین تجهیزات و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند، قطعا به نفع شرکت های داخلی خواهد بود زیرا در این فرایند انتقال تجربه صورت خواهد گرفت و در نهایت منجر به پیشرفت تولیدکنندگان داخلی میشود.
نظر شما