خبر خوش به فرهنگیان سهام دار

رئیس موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: یکی از ابعاد احیای بانک سرمایه، تعیین تکلیف وضعیت سهام داری است. ما با حاکمیت در این زمینه خیلی خوب جلو رفته‌ایم و در مرحله تصمیم نهایی هستیم. به طوری که بخش قابل توجهی از سهامی که به روش‌های ناسالمی از حقوق معلم گرفته شده و به فضای دیگری رفته، در حال بازگشت است.

خبر خوش به فرهنگیان سهام دار

«حمیدرضا نجف‌پور کردی» رئیس موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد بازگشت اعتماد فرهنگیان به این صندوق که به دلیل کشف اختلاس ۱۴۰۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۵ خدشه دار شده بود، توضیح داد: ما برای برگشت اعتماد فرهنگیان به این صندوق برنامه ریزی‌های متعددی داشته‌ایم که به ترتیب در حال محقق شدن هستند. به طور کلی قشر معلمان و هر عضوی از آحاد جامعه که بداند مسئولان کشورش برای مطالبات و مشکلات برنامه دارند و با نقشه راه و برنامه ریزی در صدد پاسخگویی هستند، اعتمادشان به عملکرد مسئولان جلب می‌شود.

نجف‌پور کردی در ادامه تصریح کرد: زمانی که اعتماد برگردند، امید هم خلق می‌شود. بنابراین ما با رقم زدن بزرگترین رویداد در صندوق ذخیره فرهنگیان تحت عنوان ارزش مالکانه در همین مسیر قدم برداشتیم. معتقدیم با این کار بخشی از اعتمادهایی که از دست رفته است، برمی‌گردد.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: کسانی که در گذشته، حدود ۵ سال قبل در صندوق، اتفاقات نادرستی را رقم زدند، با پرونده‌هایی که برایشان تشکیل شد به محاکم قضایی معرفی شدند و احکام هم صادر شده و تاجایی که اطلاع داریم همه متخلفان کیفر و مجازات خود را می‌بینند. دوست ندارم با بیان آن اتفاقات یادآور ناامیدی شوم و اتفاقا همه ما به دنبال ایجاد امید در دل همکاران فرهنگی خود هستیم.

نجف‌پور در ادامه تصریح کرد: در خصوص مبلغی که از صندوق از دست رفته بود؛ در قالب بانک سرمایه، با حمایت‌هایی که دستگاه قضا و حاکمیت انجام داده است، بخش قابل توجهی در مسیر بازگشت است و بخشی از آن هم به ما برگشته است.

رئیس موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد: مبلغی که بانک سرمایه در جریان آن تخلف از دست داد، عدد بزرگی بود. وقتی بانک بدهی داشته باشد، اصطلاحا بانک مرکزی ۳۴ درصد آن بدهی را شارژ می‌کند. در این حالت عدد متورم می‌شود. شاید بپرسید جریان مبلغی که به صندوق برگشت با بدهی که در حال حاضر در بانک و سامانه وجود دارد، چیست؟ باید گفت این عدد مربوط به جرایم تاخیر و… است. حاکمیت در این دوره جدید، با ظرفیت‌سازی که وزیر آموزش و پرورش ایجاد کرد و همکاری سایر دستگاه‌ها، پول‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در حال بازگشت است.

نجف‌پور اضافه کرد: یکی از ابعاد احیای بانک سرمایه که متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان است، تعیین تکلیف وضعیت سهام داری است. ما با حاکمیت در این زمینه خیلی خوب جلو رفته‌ایم و در مرحله تصمیم نهایی هستیم. به طوری که بخش قابل توجهی از سهامی که به روش‌های ناسالمی از حقوق معلم گرفته شده و به فضای دیگری رفته، در حال بازگشت است.

رئیس موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان خاطر نشان کرد: این عدد چند هزار میلیارد تومان است، بنابراین نوعی ارزش محسوب می‌شود.

نجف‌پور کردی در پاسخ به این سوال که آیا سهم دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت شده و اینکه دولت در حال حاضر چقدر بدهی به این صندوق دارد، عنوان کرد: سهم دولت در بودجه آورده شده؛ این سهم جزو تعهدات قطعی دولت است و قول پرداخت داده اند. این سهم بیش از سه هزار میلیارد است که هنوز به صورت قطعی پرداختی صورت نگرفته است. البته باید تاکید کنم که ما با دولت، مجلس و به طور ویژه با بانک مرکزی توافقی را رقم زده‌ایم که سه هزار میلیارد تومان طلب ما از دولت، تحت عنوان آورده نقدی در افزایش سرمایه بانک حساب شود و عملا با این اتفاق مطالبات ما وصول خواهد شد.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • محسن نوروزی

    کار به عمل براید نه شعار....پس تا درمنصب هستید ...قدمی کوچک هم شده برای فرهنگیان صبور بردارید...

  • ناشناس

    عدم اعتماد فقط به اختلاس سال ۹۵ بر نمیگرد
    عدم اعنماد بیشتر به خاطر اینکه این سرمایه ها هیج وقت در روز بازنشستگی به درد معلم نخورده
    بعددازرسی سال واریزی
    اگر یک سال واریزی ماهانه داشته باشی درربانک برای سود اگر تورم نباشد یا کم باشد بعد یکسال کلی سود روی پولت امده، حالا این پول و این سود دست نزتی سال بعد دوازده ماه پرداختی باز به پولت وسودت دست نزنی تا سی سال واریزی به بانک داشته باشی

    اگر من نوعی این ۲۸سال واریزی به بانک واریز داشتم الان بانک باید بعد ۲۷،سال حداقل دو میلیارد به نرخ الان به من برمیگرداند
    شانزده سال واریری اززسال ۷۴تا تا نود که ریال ارزش زیادی داشته
    هفت سال واریزی از سال نود تا ۹۷ که پول ریال ارزش بهتری نسبتا داشته واریزی ۹۷تا ۰۲هم به درک ریال ارزش نداشته
    دعوا بیشتر در ابن ۲۷سال که صندوق تشکیل شده بر سر هیت امنای این صندوق و هیت مدیره شرکت های صندوق بوده برای بخور بخور ،اطرافیان نمایندگان مجلس و دولت ،،نه بر طر منافع صاحبان صندوق

  • ناشناس

    شما هم دروغ می گویید چون گفتید که از مهر ۱۴۰۰ سود پرداخت شده ،ولی نشد

  • ناشناس

    هنوز خبری از این خبر های خوش نیست همه خبرهای خوش برای فرهنگیان که گفته میشود فقط دل ما را برای یه لحظه خوش می کنند وگر نه ما تا بحال طعم خبر های خوش را نچشیده ایم . ماهمیشه چشم انتظاریم ،ولی این انتظار هنوز به واقعیت نزدیک نشده

  • ناشناس

    خداکنه دیگه دروغ نباشه مالمون روخوردند خدا ازتون نگذره من بازنشسته هنوز حقم رو نگرفتم

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها