اختصاصی تیترکوتاه؛

سدان جذاب و لوکس کیا چه ویژگی هایی دارد؟ + فیلم

در این گزارش به معرفی و بررسی خودرو کیا سراتو وارداتی می‌پردازیم.

کیا سراتو وارداتی یکی از خودروهای پرطرفدار و البته پرفروش بازار خودروهای وارداتی در ایران است. این خودرو به دلیل طراحی جوان پسند و نیز آپشن های لوکسی که دارد در ایران به سرعت مورد توجه قرار گرفت و آمار فروش بسیار خوبی را کسب کرد.

در ادامه این گزارش به معرفی و بررسی این خودروی وارداتی می پردازیم.

سراتو-وارداتی

کیا سراتو از سال ۲۰۰۳ میلادی به عنوان یک سدان جمع‌و‌جور به سبد محصولات کمپانی کیا موتورز اضافه شد. کیا سراتو که با نام‌های دیگری همچون فورته ( از نسل دوم به بعد) و اسپکترا نیز شناخته می‌شود، هم اکنون در قالب نسل چهارم به حضور خود در بازارهای بین‌المللی ادامه می‌دهد. کیا سراتو ۲۰۱۷-۲۰۱۸ آخرین مدل سراتو نسل سوم (YD) به شمار می‌رود که به صورت وارداتی، توسط شرکت اطلس خودرو (نماینده رسمی کیاموتورز) و برخی واردکنندگان غیرشرکتی به بازار کشورمان نیز راه یافته است. کیا سراتو YD در سال ۲۰۱۲ به عنوان نسل سوم سراتو رونمایی شد و در سال ۲۰۱۶ مورد فیس لیفت جزئی از ناحیه چراغ‌ها و سپرها قرار گرفت؛ این مدل در بازار به سراتو YD نیوفیس مشهور شده است. کیا سراتو ۲۰۱۷-۲۰۱۸ نیز در زمره سری نیوفیس نسل سوم قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی کیا سراتو

سراتو وارداتی برای تامین نیروی خود از یک پیشرانه دو لیتری استفاده می‌کند. این پیشرانه ۴ سیلندر که از فناوری توربوشارژ بی‌بهره بوده و در دسته پیشرانه‌های دارای تنفس طبیعی قرار می‌گیرد، می‌تواند نیرویی برابر ۱۵۹ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۱۹۴ نیوتن متر برای سراتو وارداتی به ارمغان آورد. این قدرت به‌وسیله یک گیربکس ۶ سرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

سراتو

سراتو وارداتی برای اینکه خود را از سرعت صفر به صد کیلومتر برساند، به ۱۰٫۵ ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین شما می‌توانید با فشردن پدال گاز سراتو وارداتی، رانندگی با سرعت ۲۱۰ کیلومتر را در پشت فرمان این سدان زیبارو تجربه کنید. سراتو وارداتی که قابلیت ذخیره ۵۰ لیتر سوخت را در باک بنزین خود دارد، در یک مسیر ترکیبی به ازای هر صد کیلومتر پیمایش، ۷٫۲ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

آپشن ها و امکانات رفاهی سراتو

سراتو وارداتی ازنظر امکانات رفاهی برای خریداران خود سنگ تمام گذاشته است. سیستم روشنایی سراتو وارداتی برای کمک به بهبود دید راننده در شرایط مختلف خود را به امکاناتی مانند دی‌لایت، اتولایت، چراغ‌های مه‌شکن در جلو و عقب، چراغ‌های هالوژنی جلو و چراغ بدرقه مجهز کرده است.

کنترل سراتو وارداتی با داشتن یک فرمان برقی که موقعیت آن در دو حالت قابل تنظیم است، بسیار ساده به نظر می‌رسد. این فرمان که با استفاده از یک روکش چرم تزیین‌شده است، دکمه‌های کنترلی را در دل خود جای داده که دسترسی راننده به آنها ساده باشد. همچنین قرارگیری پدال شیفتر در کنار فرمان به شما این اجازه را می‌دهد تا در کار گیربکس اتوماتیک دخالت کرده و اشتباهات آن را جبران کنید. یکی از ویژگی‌های اصلی سراتو وارداتی داشتن سه حالت رانندگی کامفورت، نرمال و اسپرت است. قرارگیری خودرو در هر یک از این سه حالت، ویژگی‌های فرمان را هم مطابق با آن تغییر داده و رانندگی را ساده‌تر می‌کند. به‌علاوه فرمان سراتو وارداتی مجهز به گرم‌کن است که باعث می‌شود هنگام رانندگی در مناطق سردسیر یا فصول سرد سال، سراتو وارداتی زودتر به خود بیاید.

سراتو وارداتی برای سرگرم کردن سرنشینان خود از یک سیستم صوتی با شش بلندگو و هندزفری استفاده کرده است که از ورودی‌های AUX، MP۳، CD، USB و بلوتوث پشتیبانی می‌کند. همچنین نمایشگر ۴٫۲ اینچی لمسی می‌تواند عیش سرنشینان سراتو وارداتی را تکمیل کند. در کنار این‌ها نمایشگر ۴٫۲ اینچی صفحه کیلومتر هم وظیفه دارد تا اطلاعات حیاتی خودرو را در هنگام رانندگی به اطلاع راننده برساند.

اما فهرست امکانات رفاهی سراتو وارداتی به همین‌جا ختم نمی‌شود. امکاناتی مانند سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه دوگانه با دریچه تهویه در عقب، کول باکس، صندلی برقی و حافظه‌دار برای راننده با قابلیت تنظیم در ۱۰ حالت و مطابق با گودی کمر، صندلی برقی برای سرنشین جلو، صندلی عقب تاشو و دوتکه، کرمان صندلی جلو و عقب، سردکن صندلی جلو، خروجی ۱۲ ولت، صندوق برقی با جک، آینه میانی الکتروکرومیک، آینه جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، سانروف، شیشه دودی و شیشه‌بالابر برقی تکمیل‌کننده فهرست امکانات رفاهی سراتو وارداتی هستند.

امنیت بالا

حتما شما هم ایمنی خودرو را به ظاهر لوکس و زیبای آن ترجیح می‌دهید، اما در کیا سراتو وارداتی زیبایی و امنیت در کنار یک‌دیگر ظاهر شده‌اند. به‌گونه‌ای که در خودروهای لوکس سراتو، شاهد ایمنی بسیار بالایی هستیم.

کسب امتیاز ایمنی چهارستاره توسط سراتو نسل دوم، مهر تاییدی بر امنیت بالای آن است. ایجاد پایه محکم‌تر برای سیستم تعلیق و فرمان، استحکام بدنه و کسب استاندارد‌های تست تصادف از مزایای سراتو به‌شمار می‌رود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد