اختصاصی تیترکوتاه؛

جدیدترین خودروی هیوندای را بشناسید + فیلم و مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی هیوندای النترا ۲۰۲۳ می پردازیم.

هیوندای النترا یکی از خودروهای فوق لوکس و پرآپشن کمپانی هیوندای است. این خودرو بخاطر طراحی فوق العاده ای که دارد بسیاری از ماشین بازها را به سمت خود جذب کرده است.

هیوندای النترا ۲۰۲۳، یک انتخاب عالی برای رانندگی روزانه است. این خودرو با مزایایی همچون مصرف سوخت کم، فناوری ایمنی استاندارد بالا و امکانات راحتی فراوان، جذابیت‌های بسیاری دارد و به خصوص در زمینه ظاهری زیبا و تمیز کار شده است. طراحی خارجی این خودرو به شکلی کاملاً کامپکت و مدرن ارائه شده و خط تولید متنوعی از این مدل موجود است.

النترا3

هیوندای برای النترا ۲۰۲۳ از ترکیب مختلفی از قطعات مکانیکی بهره برده است، از جمله موتور چهار سیلندر، توربوشارژر، موتور الکتریکی، گیربکس دوکلاچه و CVT. این تنوع در انتخاب مدل‌ها باعث شده تا شش نسخه مختلف از النترا ارائه شود، از جمله مدل پایه SE تا نسخه هیبریدی محدود. همچنین، نسخه اسپرت N Line نیز در میان این گزینه‌ها قرار دارد، اما باید توجه داشت که این مدل با نسخه قدرتمندتر N که به صورت جداگانه تعریف می‌شود، اشتباه نشود. با وجود تمام این مزایا، النترا به نظر می‌آید که نیاز به ارتقاء در زمینه قدرت رانندگی داشته باشد تا بتواند با رقبایی همچون هوندا سیویک و مزدا ۳ که در دسته ی خودروهای کوچک درجه یک جای دارند، رقابت کند.

هیوندای الانترا CN۷ (که در ایران به نام النترا مصطلح شده)، نسل هفتم هیوندای النترا است که از سال ۲۰۲۰ روی خط تولید رفته تا تبدیل به یکی از بهترین محصولات تاریخ این کمپانی شود. این خودرو که در بازار‌های مختلف با نام هایی نظیر آوانته یا i۳۰ سدان هم شناخته می‌شود، در نسخه‌های مختلفی از جمله استاندارد، اسپشیال و N-Line با موتور‌های بنزینی، LPG و هیبریدی قابل خرید است.

هیوندای النترا در بازار ایران هم سابقه‌ای طولانی دارد و نسل‌های مختلفی از این خودرو در کشور موجود است. با توجه به آزادسازی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، نسخه استاندارد هیوندای النترا ۲۰۲۳ به عنوان گزینه‌ای برای واردات توسط کرمان موتور که نمایندگی هیوندای در ایران را بر عهده دارد در نظر گرفته شد و نخستین عرضه این خودرو در فروردین سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد.

مشخصات فنی هیوندای النترا ۲۰۲۳

هیوندای الانترا ۲۰۲۳، دارای موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱.۶ لیتر است. این موتور از سیستم تنفس طبیعی بهره می‌برد حداکثر راندمان این پیشرانه ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر است که برای یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی، ارقام مطلوبی محسوب می‌شوند. گیربکس شش سرعته خودکار، وظیفه انتقال قدرت را در خودرو برعهده دارد. سدان کره‌ای برخلاف رقبای چینی خود وزن چندان زیادی ندارد و با تکیه بر همین مشخصات فنی، می‌تواند شتاب صفر تا صدی معادل ۱۰.۴ ثانیه را ثبت کند. مصرف سوخت ترکیبی هیوندای الانترا ۲۰۲۳ نیز ۹ لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است که اندکی بالا به نظر می‌رسد چرا که نسل ششم این خودرو با موتور دو لیتری مصرف سوخت بهتری را به نام خود ثبت کرده بود. هیوندای النترا جدید در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی استفاده می‌کند. ترمزهای این خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز اضطراری BA نیز مجهزند تا الانترا ۲۰۲۳ را طی مسافت ۴۲.۳ متر از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به توقف کامل برسانند.

کابین و امکانات هیوندای الانترا ۲۰۲۳

نکته مهم در مورد این نسل از هیوندای این است که در این نسخه فضای بیش تری را نسبت به نسل قبل در کابین داریم و این یعنی راحتی سرنشینان بیش تر خواهد بود. طراحی کابین در داخل بسیار مدرن است و در نسخه فول یک پنل یکپارچه دو صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا و کلاستر دیجیتال را در خود جای داده است. طراحی داخلی بسیار نزدیک به سوناتای جدید است و همان المان هایی را در این خودرو می‌بینیم که در آخرین نسل سوناتا هم دیده می‌شد. هنوز مشخص نیست که هیوندای الانترا ۲۰۲۳ با چه امکاناتی به ایران می‌آید اما نسخه فول این خودرو در بازارهای حاشیه خلیج‌فارس به امکانات خوبی نظیر رادار خطی، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تشخیص میزان هوشیاری راننده، هشدار برخورد از جلو، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، سیستم صوتی BOSE، شارژر وایرلس، مموری صندلی راننده، صندلی راننده برقی، تهویه اتماتیک دو کاناله، گرم‌کن و سرکن صندلی‌های جلو و… مجهز است. حالا باید دید نسخه‌ای که برای بازار ایران انتخاب شده است چه ویژگی هایی خواهد داشت.

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۶ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

طبیعی

قدرت

۱۲۷ اسب بخار

گشتاور

۱۵۷ نیوتن.متر

گیربکس

۶ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

۹.۵ ثانیه

سرعت

۲۰۹ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

فرمان

برقی

بدنه

سدان سایز کوچک

نوع رینگ

آلومینیومی

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها