اختصاصی تیترکوتاه؛

با رقیب سرسخت سانتافه و لندکروز آشنا شوید + مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی میتسوبیشی اوتلندر ژاپنی میپردازیم.

میتسوبیشی اوتلندر یکی از پرطرفدارترین شاسی بلندهای ژاپنی در رده خودروهای وارداتی است. البته این خودرو منتقدانی را مقابل خود می‌بیند اما در کل جزو خودروهای خارجی محبوب در بازار است. در ادامه جزییاتی درباره امکانات و مشخصات این خودرو می‌خوانید.

میتسوبیشی اوتلندر، شاسی بلند سایز متوسطی است که در سال‌های اخیر توسط آرین موتور، نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران، به بازار عرضه شد. میتسوبیشی اوتلندر در رده قیمتی خود رقیبانی همچون تویوتا راو۴ و هوندا CR-V را دارد اما این خودرو بیشتر در سگمنت و رقیب خودروهایی چون هیوندای سانتافه و یا کیا سورنتو قرار می‌گیرد و باید گفت میتسوبیشی اوتلندر در بازار ایران رقیبان سرسختی دارد.

میتسوبیشی-اوتلندر1

میتسوبیشی اوتلندر از سال ۲۰۰۱ به بازارهای جهانی عرضه شده و مدل کنونی آن، فیس لیفت نسل سوم از اوتلندر است که از سال ۲۰۱۳ به بازارهای جهانی عرضه شد. اگرچه این خودرو با پیشرانه هایی همچون ۲ لیتری تا ۳ لیتری در قدرتمندترین مدل عرضه شده، اما اوتلندر در بازار ما با پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی عرضه شده و تقریباً هم رده بهترین خودروهای رقیب قرار می‌گیرد.

میتسوبیشی اوتلندر یکی از شاسی بلندهای محبوب ژاپنی است که دو نسل از آن در بازار ایران حضور دارد. مدل نخست این خودرو بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد، اما به دلیل طراحی قدیمی و امکانات رفاهی محدود، نتوانست به موفقیت چندانی دست پیدا کند.

در سال ۲۰۱۶ واردات دومین فیس‌لیفت اوتلندر با چراغ‌های متفاوت، افزوده شدن قطعات کرومی بر روی سپر و طراحی مجدد نمای عقب به کشورمان آغاز شد. این مدل اوتلندر، که تغییرات فنی مختصری مانند بهبود گیربکس را هم تجربه کرده بود، در مقایسه با مدل‌های ۲۰۱۵، دارای رینگ جدید، چراغ‌های LED، طرح جدید فرمان و تریم داخلی طرح چوب است. اوتلندر جدید ابتدا در مدل ۲۰۱۶ و در تیپ‌های ۳ و ۴ به ایران آمد که البته اکثرشان از تیپ ۴ بودند. اوتلندر تیپ ۴ دارای سه آپشن بسیار مهم بود که حتی در تیپ ۵ هم آنها را نمی‌بینید.

مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر

نوع بدنه این خودرو شاسی بلند متوسط است و شاسی آن یکپارچه می‌باشد. طول خودروی میتسوبیشی اوتلندر هم ۴۶۵۵ میلی متر، عرض آن ۱۸۰۰ میلی متر، ارتفاع آن ۱۶۸۰ میلی متر و فاصله محوری آن ۲۶۷۰ میلی متر می‌باشد. وزن این خودرو نیز ۱۴۹۵ کیلوگرم است. باک بنزین خودروی میتسوبیشی اوتلندر هم ظرفیت۶۰ لیتر بنزین را دارد.

نسل سوم میتسوبیشی اوتلندر از یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲.۴ لیتر لیتر نیرویی برابر با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۲ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند که توسط یک جعبه‌دنده CVT و دو عدد دیفرانسیل سه حالته با قفل الکترونیکی به سوی چرخ‌ها ارسال می‌شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این شاسی‌بلند ۱۴۹۵ کیلوگرمی برابر با ۱۰.۵ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن نیز به رقم ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میتسوبیشی اوتلندر در سیکل ترکیبی معادل ۹.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف خواهد کرد.

میتسوبیشی اوتلندر با سه پیشرانه متفاوت عرضه می‌گردد. پیشرانه اول ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر بوده که نسخه استاندارد و پایه خودرو اوتلندر است. این پیشرانه ۱۶ سوپاپ SOHC قدرتی برابر با ۱۶۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید نموده و دارای حداکثر گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. گیربکسی دنده اتومات با سیستم CVT نیروی تولیدی این خودرو را به چرخها انتقال می‌دهد. سرعت صفر تا صد ۹.۲ ثانیه ایجاد نموده و حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر برای این خودرو ثبت شده است.

پیشرانه دوم ۳ لیتری ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ بوده که قدرت تولید نیرویی برابر با ۲۲۴ اسب بخار در ۶۲۵۰ دور در دقیقه را دارد و گشتاور حداکثری ۲۹۱ نیوتن متر را در ۳۷۵۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. این پیشرانه سرعت صفر تا صدی ۷.۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت را برای خودرو موجب می‌گردد. که برای خودرویی با این ابعاد رقم قابل توجهی محسوب می‌شود. و در نهایت پیشرانه سوم هیبریدی بوده که از نوع بنزینی ۲.۴ لیتر است و قدرتی معادل ۱۳۳ اسب بخار و گشتاور ۲۱۱ نیوتن متر را تولید می‌کند و به همراه دو موتور الکتریکی نیروی مورد نیاز جهت حرکت اوتلندر را تامین می‌کند. اوتلندر هیبریدی شتاب صفر تا ۱۰۰ بین ۱۰.۵ تا ۱۱ ثانیه را دارا می‌باشد.

امکانات و آپشن‌های رفاهی میتسوبیشی اوتلندر

با توجه به این که خودروی اوتلندر در تریمهای مختلفی ارائه می‌گردد هر مدل دارای امکانات و تجهیزات مختلفی می‌باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

سانروف سه حالته، هفت کیسه هوای راننده و سرنشینان، سیستم ایموبلایزر، فرمان با روکش چرمی و کنترل‌های سیستم صوتی روی آن با طراحی جدید، چراغ‌های عقب ال‌ای دی طیفی، گرم کن صندلی‌های جلو، تنظیم الکتریکی صندلی راننده در چهار جهت، چراغ‌های جلو ال‌ای دی و چراغ‌های دی لایت، سیستم چهار چرخ متحرک ۴WD با کلید سه حالته، سیستم ایزوفیکس، ترمز اضطراری کمکی، سیستم فرمان‌پذیری تمام چرخ ها(SAWC )، آینه‌های جانبی تاشونده برقی دارای گرمکن و راهنما، مه شکن LED، سیستم جلوگیری از تصادفات احتمالی(UMS)، کمربندهای ۳ نقطه ای( ELR)، حسگر نور جهت عملکرد خودکار چراغ ها، اتوهلد، ترمز دستی الکتریکی، سیستم هشدار وجود ترافیک در قسمت عقب خودرو، سیستم نظارت بر میزان فشار وارده بر تایرها (TPMS)، قفل دیفرانسیل با کلید تغییر وضعیت بر روی داشبورد، دوربین ۳۶۰ درجه و …

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها