با گرانفروشان چه کنیم ؟

معاون اجتماعی و پیشگیری از تخلفات تعزیرات، از مردم خواست در پی افزایش قیمت‌ها، تخلف فروشنده‌ها را با شماره‌گیری ۱۳۵ اطلاع‌رسانی کنند تا با آن برخورد شود.

با گرانفروشان چه کنیم ؟

محمدعلی اسفنانی در مصاحبه با برنامه "رویداد" اظهار کرد: تخلفات گزارش و رسیدگی می شود و بر اساس خبرها، کمبود کالا گزارش نشده است.

اسفنانی با وجود این که برخی اقلام از جمله روغن خوراکی و سرخ کردنی در فروشگاه های اینترنتی یافت نمی شود، نبود کالا در برخی فروشگاه ها را به دلیل ناهماهنگی دانست و مدعی شد از امروز مشکلی دراین خصوص وجود ندارد.

وی لزوم رعایت حقوق مردم توسط فروشنده ها را متذکر شد و گفت: اختلاف نظرهایی درباره کالاهایی که قبلاً قیمت خورده و تولید قبل بوده، وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی کالاها که در لیست افزایش قیمت قرار نداشتند ولی با افزایش روبه رو شدند، به عنوان تخلف گران فروشی رسیدگی می شود.

اسفنانی خطاب به کسبه و تولیدکننده ها گفت: برای کالاهایی که در قیمت اعلامی قرار ندارند، حق افزایش قیمت ندارند و اگر بناست این کالاها افزایش قیمت داشته باشند، باید با سازمان حمایت هماهنگ شود.

وی افزود: اگر قرار بر آنالیز قیمتی جدید باشد نیز از سوی سازمان حمایت اعلام شده و مبنای تعزیرات قرار خواهد گرفت.

اسفنانی گفت: قرارگاهی برای بررسی وضعیت تشکیل شده که از صبح تا عصر جلسه خواهد داشت و اگر احیاناً تخلفی وجود داشته باشد، شعب سیار در محل حضور یافته و صدور حکم می کند.

وی افزود: در ساعاتی که فروش مردمی اتفاق می افتد، گشت ها وارد عمل می شوند که در صورت مشاهده تخلفات حکم صادر گردد.

اسفنانی مهم ترین تخلف را گران و زیاد فروشی عنوان و عرضه کالای تقلبی، امتناع از عرضه، فروش اجباری و احتکار را از دیگر مصادیق تخلف برشمرد که با آن برخورد خواهد شد و مردم باید در صورت مشاهده با سامانه ۱۳۵ تماس بگیرند.

مریم  محمدی
مریم محمدی
منبع: ایسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها