آموزش و پرورش | تربیت دانش آموزان | فرهنگیان
برنامه ویژه آموزش و پرورش برای این گروه از دانش آموزان
رضامراد صحرایی با تأکید بر آموزشهای مهارتی در هنرستانها، گفت: معقتدیم که دبیرستانها باید دالانی برای آموزش مهارت و ورود به بازار کار باشند نه اینکه صرفاً مسیری برای ورود به دانشگاهها باشند.
رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با معلمان عضو سندیکای کشور سوریه، ضمن گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی، فصل مشترک و بهانهای ویژه برای نزدیکی دو ملت ایران و سوریه است.
وی در ادامه افزود: به رسمیت شناختن انقلاب اسلامی در همان ابتدا و همراهی در هشت سال دفاع مقدس توسطه دولت و ملت سوریه، مواردی است که از سوی ملت شریف ایران فراموش نخواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیام انقلاب اسلامی به دولتها و ملتها، اضافه کرد: پیام انقلاب اسلامی برای دولتها و ملتهای منطقه و جهان این بود که ظلم نمیکنم و البته ظلم نمیپذیرم و این در در دو واژه استقلال و آزدی خلاصه میشود.
وی ادامه داد: تحقق هویت، استقلال و آزادی برای حاکمیت و ملت یک کشور وابسته به مدرسه قوی است و مختصات این مدرسه نیز در تحقق معلم مستقل و باهویت است.
صحرایی در این نشست پیرامون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند تحول بنیادین را به منظور تحقق تربیت دانشآموزان به صورت چند ساحتی و بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی تدوین و تصویب کرده است که بنده نسخه عربی آن را تقدیم شما مهمانان میکنم.
وی با اشاره به رویکرد مهارت آموزی به ویژه در دوره دوم متوسطه، اظهار داشت: سیاستی مهم و راهبردی با اهمیت در جمهوری اسلامی مبنی بر هدایت ۵۰ درصد از دانشآموزان دوره دوم متوسطه به سوی هنرستانهای فنی و حرفهای وجود دارد که در وزارت آموزش و پرورش به صورت جدی دنبال میشود.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر آموزشهای مهارتی در هنرستانها، افزود: معقتدیم که دبیرستانها باید دالانی برای آموزش مهارت و ورود به بازار کار باشند نه صرفاً مسیری برای ورود به دانشگاهها.
وی تصریح کرد: تأسیس هنرستانهای جوار کارخانه در همین راستا به منظور تحقق آموزش در محیط واقعی کار و آموزش همراه با تولید دنبال میشود.
صحرایی با اشاره به فعالیت قریب به ۱۰ هزار هنرستان در سطح کشور، گفت: برنامه ملی مهارت به منظور آموزش یک مهارت در هر مقطع نیز به صورت ویژه برنامهریزی شده و در دست اقدام است.
وی با اشاره به زمینه های همکاری، افزود: برای تبادل تجربه به ویژه در زمینه آموزشهای مهارتی و هنرستانها که مورد درخواست شما نیز بود، آمادگی کامل داریم تا این مهم در کشور دوست و برادر یعنی سوریه نیز محقق شود.
وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با تحول در برنامه درسی، اظهار کرد: بومیسازی متناسب با نیاز آینده، به روزآوری دانش و مهارتی کردن دروس از جمله مهمترین مؤلفههای تحول در برنامه درسی است.
وی تأکید کرد: اگر مدرسهها در هر کشوری قوی شوند، آینده آن کشور تضمین شده است و مهمترین عامل این اقتدار، معلم است که باید به صورت ویژه برای تربیت، توانمندسازی و بالندگی او، برنامهریزی و اقدام کرد.
نظر شما