آموزش و پرورش | تربیت دانش آموزان | فرهنگیان
توصیه جدی صحرایی به فرهنگیان / پیشنهادی جدید آقای وزیر برای آینده دانش آموزان
وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر سن دیپلم را از ۱۸ به ۱۵ سال کاهش دهیم و برای ۳ سال قبل ۷ سالگی هزینه کنیم حتما کشور آینده شکوهمندتری خواهد داشت.
تربیت دانشآموزان توسط معلمان یکی از مهمترین مسئولیتهای آنها است. معلمان با ایفای این نقش، نه تنها دانش و مهارتهای آکادمیک را به دانشآموزان آموزش میدهند بلکه به آنها ارزشها، اخلاقیات و رفتارهای درست نیز یاد میدهند. تربیت صحیح دانشآموزان به عنوان شهروندان اخلاقی، متعهد به انجام وظایف و مسئولیتهای خود در جامعه، از اهمیت بالایی برخوردار است. معلمان با تربیت دانشآموزان به عنوان نیروی زیرساختی جامعه، در واقع در کمک به ایجاد جامعهای پویا، اخلاقی و توانمند، نقش بسیار موثری ایفا میکنند.
وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه رویداد ملی ستاپ سخن خود را با یادآوری خاطره ای از دوران مدرسه و تکالیف نوروزی شروع کرد و گفت: در دوران مدرسه معلمی داشتیم که تاکید داشت باید درشت بنویسید، یک بار املایی که باید مینوشتیم را بسیار ریز و تمام آن را در یک خط نوشتم، معلم هم با اینکه تمام املا درست بود اما به دلیل ریز نوشتن به من نمره صفر داد.
او در ادامه بیان کرد: امروز یک حرف به همه همکارانم دارم، اگر دانشآموزان به شما گوش نمیکنند دلیلش این است که چیزی که شما می گویید را جای دیگر جذاب تر دریافت میکنند. بچه های امروز دانش را خیلی راحت به دست می آورند. ابزارهای نوین بسیار کارآمد هستند. تمام چیزهای خوب باید در دست یک معلم خوب تر قرار بگیرد تا به نتیجه برسد.
صحرایی گفت: نقطه غایی یک آموزش و پرورش خوب، تربیت است نه صرفا آموزش. در این باب خیلی گفتوگو میشود کرد که چطور ما این فناوری های که در لب دانش هستند را به بحث آموزش ببریم.
او مطرح کرد: آموزش و پرورش اگر اولویت اول کشور بشود در آینده شکوهمند خواهیم شد. از روزی که پا در این عرصه گذاشتم مسئله ما این بوده که بگوییم اول آموزش و پرورش مهم است. اگر این اتفاق بیفتد، اتفاقات آینده اتفاقات تاثیر گذاری هستند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر اقتصاد پویا، فرهنگ بانشاط و پویا، جامعه سلام و مشارکت پذیر و سیاست ورزی درست می خواهیم بذر همه اینها در مدرسه کاشته می شود. تمام مسئولان کشور باید به آموزش و پرورش برگردند.
او گفت: این همه دوندگی می کنیم ولی اقتصاد ما به آنجایی که باید نمی رسد. این همه تلاش می کنیم ولی مسائل اجتماعی ما کاهش نمی یابد. این همه تلاش می کنیم ولی گزاره های فرهنگی آن طور که باید جا نمی افتد. همه اینها برای این است که جایی خارج از مدرسه سرمایه گذاری می کنیم.
صحرایی بیان کرد: کشورهایی که پیشرفت کردند تمام توش و توان خود را به مدرسه بردند. بازگشت به مدرسه و تمرکز بر مدرسه و پذیرفتن مدرسه به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی ملی که باید دیوارهای آن برداشته شود و مشارکت مردمی ایجاد شود، مهم است.
او با تاکید بر اینکه آموزش ها تا قبل از ۷ سالگی موثرتر هستند، گفت: اگر بتوانیم دیپلم را در ۱۵ سالگی اعطا کنیم و از ۱۸ سالگی افراد وارد بازار کار شوند، اتفاقات بهتری میافتد.
نظر شما