سرنوشت کنکوری ها تحت تاثیر قرار می گیرد

نمایندگان مجلس به دلیل ناکارآمدی وزارت آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات نهایی و صدور کارت‌های امتحانات، بر مصوبه کنکوری خود اصرار دارند. این مصوبه وزارت آموزش و پرورش را مکلف به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای اعمال تاثیر قطعی معدل در کنکور سال ۱۴۰۶ و بعد از آن می‌کند.

سرنوشت کنکوری ها تحت تاثیر قرار می گیرد

سید محمد مولوی بیان کرد که رأی بالای نمایندگان مجلس به مصوبه کنکور به دلیل ناکارآمدی وزارت آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات نهایی و ایرادات نحوه صدور کارت‌های امتحانات نهایی بود.

نماینده مردم آبادان در مجلس افزود: در مصوبه مجلس که نمایندگان بر آن اصرار دارند، آمده است که «وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمامی زیرساخت‌های لازم جهت اعمال تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری (کنکور) سال ۱۴۰۶ و بعد از آن را فراهم کند. تا موعد یاد شده، آزمون سراسری سال‌های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال آزمون سراسری سال قبل از سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود». با توجه به برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت ماه و نوبت دوم در تیرماه، این مصوبه قطعاً به کنکور ۱۴۰۳ نمی‌رسد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره زمان اجرایی شدن این مصوبه گفت: این مصوبه قبلاً توسط شورای نگهبان رد شده بود و امروز مجلس بر مصوبه قبلی خود اصرار کرد. بر اساس روال معمول، این مصوبه باید در مجمع  بررسی شود و در صورت تأیید، اجرایی خواهد شد.

مولوی تأکید کرد: در صورت تصویب این مصوبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تغییرات در نحوه برگزاری کنکور به موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد، بنابراین داوطلبان و دانش‌آموزان نگران تغییرات کنکور نباشند.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد، برگزاری کنکور و امتحانات نهایی به شکلی استاندارد است تا حقی از دانش‌آموزان و داوطلبان ضایع نشود. امیدواریم با تدابیر در نظر گرفته شده، این خواسته محقق شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر