انتخاب رشته داوطلبان مجاز ارشد از فردا آغاز می شود

انتخاب رشته‌های تحصیلی در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از فردا آغاز می شود.

انتخاب رشته داوطلبان مجاز ارشد از فردا آغاز می شود

متقاضیان شرکت‌کننده در آزمون ورودی مقطع کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ می‌توانند نتایج اولیه خود را از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مشاهده کنند. برای دسترسی به نتایج، باید با وارد کردن شماره پرونده، مشخصات شناسنامه‌ای (نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) یا رسید ثبت‌نام اقدام نمایند.

افرادی که براساس کارنامه آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، باید طبق اطلاعیه منتشر شده، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) را دریافت و فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود را تکمیل کنند. 

 دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است، از امروز جمعه ۱۱ خرداد در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل دریافت است. 

 مراحل تکمیل فرم انتخاب رشته

به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته توصیه می‌شود ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی را به دقت مطالعه کنند و با توجه به نتایج کارنامه، کدرشته‌ محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب کنند. سپس این اطلاعات را در فرم پیش‌نویس درج کرده و پس از اطمینان از صحت انتخاب‌های خود، از روز شنبه ۱۲ خرداد تا چهارشنبه ۱۶ خرداد، با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه یا کد رهگیری، حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته‌محل را ثبت و فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند. 

 تأیید نهایی و دریافت رسید

پس از تأیید نهایی انتخاب‌های ثبت‌شده توسط متقاضی، سیستم رسیدی صادر می‌کند که نشان‌دهنده تکمیل فرآیند انتخاب رشته است. در غیر این صورت، انتخاب رشته ناقص خواهد بود.

 شرایط ویژه و اصلاح اطلاعات

قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته، متقاضیان باید بندهای زیر را مشاهده و در صورت صحت اطلاعات، آن‌ها را علامت‌گذاری کنند. در صورت مغایرت اطلاعات یا اصلاح اطلاعاتی مانند معدل، دانشگاه محل تحصیل و تاریخ فراغت از تحصیل، متقاضیان باید اقدام به ویرایش و تأیید این موارد نمایند تا مجاز به انتخاب رشته شوند. 

 ثبت‌نام و بررسی وضعیت علمی

متقاضیانی که در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی قرار بگیرند و دارای مغایرت معدل باشند، ابتدا به صورت مشروط ثبت‌نام خواهند شد. در صورت عدم تطابق نمرات، قبولی آن‌ها لغو خواهد شد. لذا ضروری است متقاضیان معدل خود را مطابق مفاد دفترچه راهنمای انتخاب رشته بررسی کنند تا بین معدل اعلام‌شده به سازمان و معدل ارائه‌شده هنگام قبولی، مغایرتی نباشد.

عدم ثبت‌نام در سامانه به منزله انصراف از تحصیل در رشته محسوب می‌شود. همچنین، وضعیت علمی متقاضیانی که فرم انتخاب رشته را در موعد مقرر تکمیل نکنند یا نتیجه مراحل مذکور توسط معاونت مربوطه تأیید نشود، بررسی نخواهد شد.

 

منبع: ایسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر