یادگاری ارزشمند شهید رییسی برای دانش آموزان و فرهنگیان چه بود؟

وزارت آموزش و پرورش در راستای طرح شهید سلیمانی، ۲۹۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای احداث و ۸۰۰ فضای دیگر را مرمت و بازسازی کرد. این اقدام معادل افزایش ۵۰ درصدی تعداد فضاهای ورزشی در این وزارتخانه و رشد ۱۰ سانتی‌متری سرانه ورزشی دانش‌آموزان در دولت سیزدهم است.

یادگاری ارزشمند شهید رییسی برای دانش آموزان و فرهنگیان چه بود؟

صادق ستاری‌ فرد، معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی مدارس در دوران کرونا و پیامدهای منفی آن بر سلامت دانش‌آموزان، گفت: "یکی از مهمترین اقدامات پس از بازگشایی مدارس، جبران کمبود فعالیت‌ های ورزشی دانش‌آموزان بود." به همین منظور، طرح شهید سلیمانی با هدف افزایش دسترسی، بهره‌ وری و بهره‌ مندی دانش‌ آموزان از فضاهای ورزشی اجرا شد. در این طرح، مشارکت خیرین، خانواده‌ ها، دستگاه‌ های دولتی و مدیران مدارس در احداث و بازسازی فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ ای جلب شد. یکی از اولویت‌ های این طرح، توجه به دانش‌ آموزان دوره ابتدایی و به‌ ویژه دانش‌ آموزان دختر بود. چرا که ترس از آسیب‌ دیدگی در حین فعالیت‌ های ورزشی، مانع مهمی برای حضور این گروه در فعالیت‌ های ورزشی محسوب می‌ شود. با اجرای طرح شهید سلیمانی، سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان از ۳۳ صدم متر مربع به ۴۳ صدم متر مربع افزایش یافته است. این در حالی است که استاندارد سرانه فضای ورزشی برای هر دانش‌آموز، یک متر مربع است.

ستاری‌فرد با بیان اینکه این نهضت همچنان ادامه دارد، گفت: هدف ما این است که هر مدرسه‌ای در هر منطقه و روستایی، حداقل یک فضای ورزشی استاندارد داشته باشد. علاوه بر احداث و بازسازی فضاهای ورزشی، وزارت آموزش و پرورش ۹۰۰ فضای ورزشی را نیز در اختیار خانواده‌ ها قرار داده است. این طرح با هدف افزایش تعامل خانواده‌ ها با مدرسه و تشویق فعالیت‌ های ورزشی در بین اعضای خانواده‌ ها اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ۵۰ درصدی فضاهای ورزشی در آموزش و پرورش، گامی مهم در جهت ارتقای سلامت و شادابی دانش‌ آموزان است. این اقدام می‌ تواند به کاهش نرخ چاقی و کم‌ تحرکی در بین دانش‌ آموزان و همچنین افزایش نشاط و انگیزه آن‌ ها در تحصیل کمک کند. علاوه بر این، این طرح می‌ تواند به توسعه عدالت آموزشی و دسترسی به امکانات ورزشی برای دانش‌ آموزان در مناطق محروم نیز کمک کند.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: با توجه به اهمیت فعالیت‌های ورزشی در سلامت و شادابی دانش‌آموزان، انتظار می‌رود که وزارت آموزش و پرورش به اجرای طرح‌های مشابهی در آینده نیز ادامه دهد.

منبع: پانا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر