این معلم دنیا و آخرت خود را خرید!

یک معلم و مدیر مدرسه از آزادی دو زندانی در دهه فجر و یک زندانی در عید نوروز با همکاری دانش‌آموزان و معلمان مدرسه خبر داد.

این معلم دنیا و آخرت خود را خرید!

فرخ‌ لقا سلطانی، مدیر مدرسه‌ ای فداکار در قزوین، با ابتکاری خیرخواهانه و با مشارکت دانش‌ آموزان و معلمان مدرسه، سه زندانی را در دهه فجر و عید نوروز به آغوش خانواده‌ هایشان بازگرداند. این اقدام نیکو که در راستای برنامه‌ های دهه فجر انجام شد، بازتاب گسترده‌ ای در رسانه‌ ها داشته و سلطانی را به عنوان الگویی برجسته در عرصه تعلیم و تربیت معرفی کرده است.

 

سلطانی با ۲۵ سال سابقه درخشان در آموزش و پرورش، ۷ سال سابقه مدیریت و ۱۸ سال سابقه فعالیت به عنوان معاون پرورشی و مربی پرورشی، از جمله معلمان باتجربه و فرهیخته‌ ای است که همواره در جهت ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه تلاش کرده است.

انتخاب او به عنوان مدیر نمونه در سال دوم مدیریتش و معاون پرورشی نمونه در سال گذشته، گواه تعهد و کارآمدی او در این زمینه است.

امسال، سلطانی در اقدامی ابتکاری، تصمیم گرفت به جای برگزاری برنامه‌ های مرسوم دهه فجر، کاری متفاوت و ماندگار انجام دهد. او با الهام از عمل نیک پدرش که در زمان حیات خود با جمع‌ آوری پول، زندانیان بدهکار را آزاد می‌ کرد، طرح آزادی زندانیان را در مدرسه خود مطرح کرد.

این طرح با استقبال پرشور دانش‌ آموزان و معلمان روبرو شد و با همدلی و مشارکت آنها، مبالغ لازم برای آزادی سه زندانی جمع‌ آوری شد.

با تلاش‌ های بی‌ وقفه سلطانی و یارانش، دو زندانی در دهه فجر و یک زندانی در عید نوروز آزاد شده و به آغوش گرم خانواده‌ هایشان بازگشتند. این اقدام خداپسندانه، نه تنها به خانواده‌ های این زندانیان امید و شادابی دوباره بخشید، بلکه درس مهمی از ایثار و فداکاری را به دانش‌ آموزان آموخت.

سلطانی عشق و علاقه خود به فعالیت‌ های پرورشی را رمز موفقیت خود در این زمینه عنوان کرد. او معتقد است که کار با دانش‌ آموزان و یاری رساندن به آنها، لذت وصف‌ ناپذیری دارد و همواره تلاش می‌ کند تا با حضور فعال در مدرسه و انجام امور پرورشی، فضایی شاد و پویا را برای دانش‌ آموزان فراهم کند.

سلطانی در ادامه سخنان خود، بر نقش کلیدی معلمان در ارتقای فرهنگ جامعه تأکید کرد.

او با بیان اینکه معلمان علاوه بر آموزش علم، وظیفه تربیت نسل آینده را نیز بر عهده دارند، خواستار توجه ویژه به این قشر فرهیخته شد.

اقدام انسان‌ دوستانه فرخ‌ لقا سلطانی و دانش‌ آموزان مدرسه شهید محمدکریم سلطانی، نمونه‌ ای بارز از تعهد و مسئولیت اجتماعی در قبال همنوعان است. این اقدام نیکو، بدون شک در ارتقای فرهنگ نوع‌ دوستی و نیکوکاری در جامعه، نقشی بسزا خواهد داشت.

منبع: پانا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر