رشد بی نظیر جذب فرهنگیان در دولت رییسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت طی۲ سال اخیر میزان جذب فرهنگیان جدید در آموزش و پرورش به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.

رشد بی نظیر جذب فرهنگیان در دولت رییسی

اهمیت جایگاه معلمان در نظام آموزشی بر کسی پوشیده نیست. معلمان به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت، نقشی اساسی در هدایت نسل آینده و شکوفایی استعدادهای دانش‌ آموزان ایفا می‌ کنند. از این رو، جذب و به‌کارگیری معلمان نخبه و کارآمد، همواره یکی از دغدغه‌ های اصلی نظام‌ های آموزشی در سراسر جهان بوده است.

تحقیقات متعددی نشان داده‌ اند که بین کیفیت معلمان و سطح یادگیری دانش‌ آموزان ارتباط مستقیمی وجود دارد. معلمان توانمند با تسلط بر دانش و مهارت‌ های آموزشی، می‌ توانند مفاهیم را به طور مؤثرتر به دانش‌ آموزان منتقل کرده و زمینه را برای یادگیری عمیق‌تر و پایدارتر فراهم کنند.

در همین راستا حجت‌الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پس از بازدید از کانون‌های ارزشیابی نیروهای داوطلب استخدام در استان قزوین اظهار کرد: «دولت طی ۲ سال اخیر، میزان جذب فرهنگیان را به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است.»

وی افزود: «افزایش میزان جذب نیرو انسانی باید متناسب با کیفیت باشد و برای اینکه بتوانیم نیروهای مستعد جذب کنیم باید نیروهای جدید را طی سالیان متمادی جذب کرده و از شتابزدگی پرهیز کنیم.»

لطیفی با اشاره به مشکلات استخدام نیروهای جدید گفت: «با اینکه طی ۲ سال اخیر، شدت جذب نیروهای انسانی رشد یافته اما کیفیت را فدای کمیت نکرده‌ایم و تلاش کردیم با برنامه‌ریزی دقیق به جذب نیروهای انسانی مستعد بپردازیم.»

وی تاکید کرد: «سیاست آموزش و پرورش بر مبنای تقویت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی و جذب نیروهای مستعد از طریق این ۲ دانشگاه است و با تقویت این ۲ دانشگاه می‌توانیم کمبود نیروهای خود را برطرف کنیم.»

منبع: پانا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر