فرهنگیان با این کار تاثیر مثبت بر رتبه بندی خود می گذارند
مشارکت دبیران دوره متوسطه درفرایند تصحیح برگههای امتحانات نهایی دانشآموزان پایههای دهم تا دوازدهم در جداول تعیین امتیازات رتبه بندی معلمان در دورههای بعدی لحاظ خواهد شد.
رتبه بندی معلمان به شدت برای افراد مهم است. فرهنگیان به دنبال اخبار رتبه بندی معلمان هستند و با مراجعه به سایت های خبری سعی بر این دارند تا اخبار را به دست آورند. رتبه بندی معلمان بعد از ده سال در دولت شهید خدمت در اختیار افراد قرار گرفت در ادامه بیشتر به آن پرداخته ایم. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir
یکی از موضوعات بحث برانگیز سال های اخیر در حوزه آموزش و پرورش که موافق و مخالفان زیادی نیز داشت، رتبه بندی معلمان بود. طرح رتبه بندی معلمان که سال هاست مطرح است و هم اکنون با اجرایی شدن این طرح به گفته مسئولان ذیربط ۸۰۶ هزار معلم مشمول این طرح خواهند شد. طبق قانون رتبه بندی معلمان، این طرح به منظور افزایش کیفیت فرایند تعلیم و تربیت و استقرار نظام پرداخت ها بر مبنای تخصص و عملکرد رقابتی معلم ها انجام می شود.
رتبه بندی معلمان
اکنون مطالبه فرهنگیان کشور به تحقق پیوسته و سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir به منظور اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان شروع به کار کرده است. در گذشته رتبه بندی معلمان از طریق سایت rtb.medu.ir انجام می شد، اما اکنون تمامی فرایندهای نظام رتبه بندی فرهنگیان از بارگذاری مدارک گرفته تا ثبت اعتراضات از طریق سامانه my.medu.ir صورت می گیرد. سامانه های مختلفی برای ارائه خدمات به فرهنگیان راه اندازی شده که یکی از آن ها سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش است که به منظور یکپارچه سازی و انجام سریع امور مربوط به منابع انسانی آموزش و پرورش راه اندازی شده است.
برای جلوگیری از ایجاد اختلال و مشکل فنی در سامانه رتبه بندی معلمان جدول زمان بندی برای ثبت نام در این سامانه تعیین شده است و علاوه بر آن مهلت ثبت نام نیز تمدید خواهد شد، بدین جهت مشمولان اعم از معلمان رسمی و پیمانی می توانند با خیالی آسوده اقدام به ثبت نام در این سامانه نمایند. در ادامه مقاله به ثبت نام سایت my.medu.ir پرداخته شده است./هیوا
تاثیر در رتبه بندی معلمان با انجام این کار
مشارکت دبیران دوره متوسطه درفرایند تصحیح برگههای امتحانات نهایی دانشآموزان پایههای دهم تا دوازدهم در جداول تعیین امتیازات رتبه بندی معلمان در دورههای بعدی لحاظ خواهد شد.
اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در خصوص مشارکت فعال و مازاد بر موظف فرهنگیان در تصحیح اوراق امتحانات نهایی اطلاعیهای صادر کرد.در این اطلاعیه آمده است:
ضمن قدردانی از زحمات و مشارکت مطلوب مدیران مدارس، روسای حوزههای اجرا و تصحیح در سطح کشور، معلمان و عوامل اجرایی و نظارت، مطابق با مصوبه جلسه مورخ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ هیئت ممیزه مرکزی رتبهبندی وزارت آموزش و پرورش، کمیت و کیفیت مشارکت دبیران دوره متوسطه درفرایند تصحیح برگههای امتحانات نهایی دانشآموزان پایههای دهم تا دوازدهم در جداول تعیین امتیازات رتبه بندی در دورههای بعدی لحاظ خواهد شد.
گفتنی است براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگزاری آزمونهای نهایی در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم با تأثیر قطعی ۵۰ درصدی معدل در سال جاری و تأثیر قطعی ۶۰ درصدی در سال آینده، نقش مهم و حیاتی در راهیابی دانشآموزان و داوطلبان ورود به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور و آینده تحصیلی و شغلی آنها داشته و از این منظرتمام ارکان دستگاه تعلیم و تربیت در همه سطوح باید همکاری داشته باشند.
امتحانات نهایی با حضور بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دانش آموز و داوطلب ورود به آموزش عالی در ۱۰۸ عنوان ماده درسی و بیش از ۱۴۷۰ حوزه آزمون برگزار شده است.
رتبه بندی معلمان بازنشسته ۱۴۰۳
صندوق بازنشستگی کشوری حکم رتبهبندی فرهنگیان بازنشسته از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد را با لحاظ رتبهبندی صادر میکند
علی فرهادی (معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش) در این مراسم با بیان اینکه طی ماههای گذشته اتفاقهای خوبی در راستای حل مسایل و مشکلات استانها رقم خورده است، اظهار کرد: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون علاوه بر حقوق، بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده و این نشان دهنده توجه دولت سیزدهم به دستگاه تعلیم و تربیت است. فرهادی به اجرای طرح آن اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم بیش از ۹۰۰ هزار معلم را رتبه بندی کرد و جامعه فرهنگیان از مزایای آن برخوردار شدند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که معلم کارمند نیست، گفت: معلمان هر ساله نه یک پروژه جدید بلکه به تعداد دانش آموزان سر کلاس پروژه جدید دارند و باید به تعداد این پروژهها فرایندها و طرحهای جدید را طراحی کنند. معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم در مدرسه زندگی همه جانبه را به دانش آموزان میآموزد و فرآیند آموزش و آموختن منحصر به دانش نیست.
نظر شما