قبولی این افراد در دانشگاه فرهنگیان لغو خواهد شد

افرادی که به نتایج کنکور دانشگاه فرهنگیان اعتراض دارند تا ۸ شهریورماه می‌توانند برای ثبت درخواست تجدید نظر به وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند.

قبولی این افراد در دانشگاه فرهنگیان لغو خواهد شد

معلم شدن و نوشتن مطالب آموزشی بر تخته سیاه یکی از رویایی‌هایی است که در ذهن افراد بسیاری از دوران کودکی وجود داشته است. گاهی این رویا در ذهن افراد پرورش می‌یابد و آنان در دوران جوانانی و انتخاب شغل به دنبال آرزوی دوران کودکی خود می‌روند. در این ارتباط نیز یکی از پرتکرارترین سوالات در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از داوطلبان انگیزه شخصی آنان است.

گذشته از این مطلب، سپری کردن دوران تحصیلات دانشگاهی با امید داشتن شغل مناسبی در آینده جزو یکی از معیارهای مهم انتخاب رشته داوطلبان کنکور محسوب می‌شود. دانشگاه فرهنگیان دروازه‌ای برای داوطلبان است تا هم آرزوی معلم شدن را برآورده شود و هم داشتن شغل در آینده.

به بهانه اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از سوی سازمان ملی سنجش؛ قوانین پذیرش دانشجو در این دانشگاه را بررسی کرده‌ایم که در زیر آورده شده است.

داوطلبان پس از مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و اطمینان از قبولی خود در دانشگاه فرهنگیان؛ در گام بعدی باید به سراغ مراحل تکمیل ثبت نام و مصاحبه‌های ورودی این دانشگاه بروند.

اطلاع از زمان‌بندی پذیرش دانشگاه فرهنگیان

از آنجایی که کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه فرهنگیان برای نخستین بار به صورت اختصاصی و ویژه ویژه داوطلبان و متقاضیان رشته تربیت معلم (دانشگاه فرهنگیان) برگزار شده، امکان دارد برخی از داوطلبان اطلاعات کافی نسبت به سایر مراحل ثبت نام در این دانشگاه نداشته باشند. به همین منظور در ادامه نکاتی درباره زمان بندی آورده شده است.

البته جدا کردن کنکور سراسری از دانشگاه فرهنگیان از امسال بر اساس ابلاغ مصوبه «نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش» توسط نهاد ریاست جمهوری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور، دانشگاه فرهنگیان و ستاد راهبری و نظارت تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

تکمیل مدارک و ارائه آن به دانشگاه در راستای ثبت نام جزو مراحل اولیه‌ای که پذیرفته‌شدگان باید به آن اهتمام داشته باشند. در این راستا، در ادامه جدول زمان‌بندی پذیرش دانشگاه فرهنگیان براساس زمان‌بندی کنکور ۱۴۰۳آمده است:

جدول-پذیرش-فرهنگیان

شرایط لغو قبولی افراد در کنکور دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

پذیرفته‌شدگان کنکور دانشگاه فرهنگیان برای اطلاع از زمان ثبت نام باید روز جمعه ۲ شهریورماه به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان مراجعه کنند.

علاوه بر آن، متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان هنگام ثبت‌نام باید مدرک دیپلم با فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۱ شهریوماه را ارائه کنند. در غیر این صورت قبولی آنان مردود اعلام می‌شود.

باید توجه داشت که آن دسته از داوطلبانی که قبولی آنان مشروط است باید در بازه زمانی ۷ شهریورماه تا ۸ آبان ماه برای ارائه درخواست تجدید نظر و بررسی مجدد صلاحیت‌های عمومی خود به هسته گزینش وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند. البته باید در نظر داشت که بعد از تاریح مشخص، امکان درخواست تجدید نظر برای داوطلبان وجود ندارد.

همچنین بدیهی است که داوطلبان مرد در هنگام ثبت نام نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند. در صورت داشتن مشکل سربازی که منجر به عدم معافیت تحصیلی از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی شود، قبولی این داوطلب لغو می‌شود.

علاوه بر نکات بیان شده، داوطلبان ورودی ۱۴۰۳ دانشگاه فرهنگیان باید آزمون جامع و گواهینامه صلاحیت معلمی را با موفقیت سپری کنند، در غیر این صورت ثبت نام نهایی این افراد لغو می‌شود.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که عدم ثبت نام در محل قبولی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در بازه زمانی مشخص، به منزله انصراف از رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان تلقی می‌شود و قبولی این افراد، مردود اعلام خواهد شد.

زمان ثبت نام کنکور فرهنگیان ۱۴۰۴

زمان ثبت نام کنکور فرهنگیان ۱۴۰۴ همزمان با ثبت نام نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ خواهد بود و طبق تقویم آزمون های ۱۴۰۴ که توسط سازمان سنجش منتشر شد روزهای ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۴۳ خواهد بود.

بر اساس کنکور ۱۴۰۴ فرهنگیان پیش بینی می شود مهلت ثبت نام تا آذر ماه تمدید شود. داوطلبان کنکور فرهنگیان برای شرکت در این آزمون پس از وارد کردن اطلاعات در فرم ثبت نام کنکور سراسری، باید تیک علاقه مندی به شرکت در کنکور فرهنگیان را فعال کرده و کارت اعتباری برای آن تهیه کنند.

در پایان لازم به ذکراست؛ برنامه زمانی دانشگاه فرهنگیان به گونه ای است باید قبل از انتخاب رشته کنکور سراسری در مردادماه تکلیف افراد مشخص شود.

منبع: تابناک
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • سحر

    آیا امکان دارهه من توی کنکور فرهنگیان شرکت کنم الان دارم لیسانس کامیپوتر رو میگیرم
    و زمان ثبت نام کنکور فرهنگیان رو میشه بگید

  • علی

    کثافت ها سهمیه دارها

    • مصباح

      علی آقا شما با این اخلاق گندی که داری بعید می‌دونم تو رو حتی به طویله راهت بدن چه برسه به فرهنگیان.

  • سجاد

    باسلام چرابرای کسانیکه قبول نشدن جای اعتراض نیست که همه جوره وضعیت خوب بودترازکنکورمعدل مصاحبه گژینش قضیه چیه بازشده نورچشمی ها

  • پ

    سلام
    خدا خوش نمیاد جوانی که به امید قبولی در تلاش فرهنگیان تلاش کرده فرد عقده به خاطر جریان سیاسی رد شود . مصاحبگران مگه از خدا نمی ترسدن ؟
    چرا یک جوان نخبه و پاک را بخاطر اصلاح طلب بودن خانواده اش رد کنند؟
    مگه جوان چه گناهی کرده !؟؟
    چرا باید چوب تفکرسیاسی خانواده اش بخورد؟

  • اسماعیل

    سلام و درود ورود دانشگاه فرهنگیان از خانواده شهدا و آزادگان و جانبازان است ولی بسیجیهایی که رفتن جبهه یکسال به بالاوهمیشه هم خط یک بودن در منطقه کوشک وطلایه پرخطرترین خط الان برای اینکه زخمی برنداشتن بچهایشان باید از دانشگاه واستخدامیه آموزش و پرورش محروم باید باشند

  • ناشناس

    آقای وزیر آموزش و پرورش به فکر بچه های آن دسته ازررزمندگانی که یکسال بسیجی جبهه بودن باشید بچه های رزمندگان سهمی ندارند به خداوندی خدا چکار کنیم که مجروح نشدیم

  • ناشناس

    ا

  • ناشناس

    سلام و عرض ادب
    خدمتتون عرض کنم که اصلا ربطی به سهمیه نداره
    من خودم بدون هیچ سهمیه ای قبول شدم
    ولی دوستم که سهمیه داشت قبول نشد
    بستگی به تلاش داره
    در ضمن این سهمیه در قبال فداکاری های شهدا و خانواده عزیز شهدا چیزی نیست من دست بوس همشون هستم

    • ناشناس

      لطفا شعر ور نگو شما که بلد نیسی جبهه چیه دست بوس رزمندگان نباشی اونوقت چرا همون رزمندگان هم خیلی آثار ضربه روحی دیدن خدا شمارو لعنت کنه که همیشه تفاوت قایل میشی

      • ناشناس

        جناب من تفاوت قائل نشدم دست بوس خانواده های رزمندگان هم هستم

  • ناشناس

    سلام .آیا تراز کنکورفرهنگیان هم دوسال اعتبار دارد؟

  • ایرانی

    سلام ای کاش سهمیه ورانت در همه زمینه ها در کشور ما که بابی فکری بعضی هادرست شده که هم عزت خانوداه معظم شهدا و....رازیر سوال برده و هم باعث دوگانگی وعدم اعتماد شده سریعتر جمع بشه

  • مجمد

    اوج زورگویی و قلدری و ظلم این است که از کنکور فرهنگیان، مصاحبه تخصصی و آزمون عملی رشته مورد نظرت رو قبول شوی بعد تو مرحله مصاحبه عمومی به بهانه واهی آینده و سرنوشتت رو به تباهی بکشانند اونم فرزندان خانواده هایی رو که از هر نظر موجه و شریف و پایبند دین و اخلاقند. بترسید از آه مظلومی که امیدش فقط خدا باشد دانش آموز نمونه دولتی با معدل ۱۸،۱۹ یه سالم شب و روز زحمت بکشی بعد یه آقا یا خانم مصاحبه گر محترم بیاد همه آرزوها و تلاش‌های رو اونم به خاطر اینکه از قیافه ات یا از لحن و لهجه ات خوشش نمیاد بر باد بده واقعا غیر قابل تحمله

  • ناشناس

    آقا چرا با غرور وشخصیت بچه های مردم بازی می کنید رای گیری که تمام شده بود برای مصاحبه دعوت نمی کردید بی وجدانا این بچه ها با چه بد بختی ومشکلات ونداری به مراکز استا نها خودشان می رساندن دختر من دو سال متوالی در رشته زبان دعوت به مصاحبه شد ولی قبول نشد به‌ خداوعدالت وحقاننییتش ایمان دارم وبه خودش واگذار می کنم

  • زهرا

    چرا واسه اعتراض سایت نذاشتند ومصاحبه گرهای عقدهای هر جوری خواستند رفتار کردند واینکه کد۶چیه

  • ناشناس

    درود بزارید انهای که کد ۶خوردن هم اعتراض بزنند مگر مصاحبه گرها اشتباه نمیکنن تو پذیرش نفر

  • علی

    من هم نه سهمیه داشتم نه به گروه سیاسی خاصی مرتبط بودم ولی قبول شدم،کنکور فرهنگیان مهم هست نمره کتبی و... چیزای دیگه، افرادی بودن تراز 3 هزار دعوت شده بودن من هم 9 هزار بودم، من فبول شدم اون بنده ی خدا نشده،

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر