ناروی وزارت علوم به آموزش و پرورش / ماجرا چیست؟

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن انتقاد شدید از عملکرد حقوقی وزارت آموزش و پرورش در زمینه تصرف املاک از این وزارتخانه، گفت: متأسفانه اخیراً ملکی که نزدیک به ۲۰۰۰ متر بنا دارد و برآورد قیمتی آن به یک هزار میلیارد تومان می‌رسد در منطقه شریعتی تهران از مالکیت آموزش و پرورش خارج و به نهادی دیگری واگذار شده است.

ناروی وزارت علوم به آموزش و پرورش / ماجرا چیست؟

محمد وحیدی با اشاره به خبر منتشر شده در خصوص تصرف مجتمع آموزشی-تربیتی پردیس در شهر تهران، عنوان کرد: پس از انتشار این خبر با رئیس آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران و وزیر آموزش و پرورش گفت‌وگو کردم و پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این مجتمع آموزشی- تربیتی که حدود ۴۰ سال است در اختیار آموزش و پرورش و دانش آموزان تهرانی بوده، توسط وزارت علوم تصرف شده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: این مجموعه، شامل استخر و چندین زمین ورزشی بوده و در آن فعالیت های فرهنگی و آموزشی مانند کلاس‌های قرآن، زبان برگزار می شده است. همچنین شامل مجموعه پیش دبستانی، مهد کودک و دبستان  نیز بوده است  که از سال ۱۳۶۰،  با اسناد و مدارک متقن در اختیار آموزش و پرورش بوده و دانش آموزان زیادی در آن به فعالیت های آموزشی و تربیتی مشغول بوده اند.

وی ادامه داد: این مجموعه، در  خیابان شریعتی، یکی از بهترین و گران ترین نقاط شهر تهران، واقع است و دارای  نزدیک به ۲۰۰۰ متر بنا و ساختمان است که برآورد قیمت آن به ۱۰۰۰ میلیارد تومان  می رسد.

وحیدی اضافه کرد: اینکه چگونه وزارت علوم،  توانسته ملک به این مهمی را در ایام تابستان، که تعداد زیادی از دانش آموزان در حال فعالیت بودند، از آموزش و پرورش بگیرد، جای سوال است و مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران و وزارتخانه،  باید پاسخگو باشند. وزارت علوم مدعی است با حکم قضایی این زمین را تصرف کرده که باید در این باره بررسی های لازم صورت گیرد.

وی افزود: بر اساس اخبار واصله مجموعه پردیس دارای ۳۰ کارمند و زیر نظر آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران فعالیت داشت و در حالیکه دانش آموزان زیادی در حال فعالیت‌های آموزشی و ورزشی بودند،  با حضور ناگهانی مسئولان وزارت علوم، مجموعه پردیس و ساختمان های آن پلمپ شد و علی رغم مقاومت مدیر و کارکنان کانون، این مجموعه در اختیار وزارت علوم قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: این در حالی است که گفته می شود سند رسمی این مکان، به نام آموزش و پرورش بوده است. تعطیلی ناگهانی این مجموعه، موجبات ناراحتی بسیاری از  اولیاء و دانش آموزان شده است. گفته می‌شود این ملک پیش از این در اختیار بنیاد مستضعفان بوده و با نظر دفتر مقام معظم رهبری این ملک به آموزش و پرورش منتقل شده است.

وحیدی تصریح کرد: این موضوع در حالی اتفاق افتاده که بسیاری از دانش آموزان در فصل تابستان هزینه کلاس‌های تربیتی - آموزشی پرداخت کردند و با این وضعیت فعلی دچار سرگردانی و بلاتکلیفی شدند.

وی ادامه داد: انتظار داریم آموزش و پرورش به لحاظ حقوقی جدی تر عمل کند؛ چرا این اتفاق درست باید در زمانی رخ دهد که معاون حقوقی آموزش و پرورش در سفر حج به سر می‎‌ برد و پس از بازگشت او از مکه آقای فرخی تغییر می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: اگر به پیشینه تاریخی املاک آموزش و پرورش و وزارت علوم ورود کنیم در می‌یابیم که بیش از ۱۸۰ آموزشکده و دانشکده از املاک آموزش و پرورش تحویل وزارت علوم شده است که در این رابطه نیز لازم است آموزش و پرورش با این همه نیاز این املاک را بازپس گیری یا معادل ریالی آن را دریافت کند.

وی ادامه داد: این موضوع نگرانی‌های زیادی نسبت به آینده ایجاد خواهد کرد لذا آموزش و پرورش باید از دارایی‌های خود که متعلق به دانش آموزان و معلمان است، دفاع کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر