آغاز فرآیند اِعمال رتبه بندی جدید فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که آیین‌نامه رتبه‌بندی باید اصلاح شود و درخواست شده تا تمام معلمان بر مولفه‌های آیین‌نامه اظهارنظر کنند.

آغاز فرآیند اِعمال رتبه بندی جدید فرهنگیان

رضامراد صحرایی در برنامه «صبحانه ایرانی» شبکه ۲ سیما با اشاره به اینکه طرحی به نام «طرح شهید‌محمودوند» در وزارت آموزش و پرورش اجرا شد، با تاکید بر اینکه امیدواریم تمامی کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی شوند، اظهار کرد: ۱۶۱ هزار نفر از کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس بازگردانده شدند و تلاش می‌کنیم تا مابقی هم به مدارس بازگردانده شوند.

وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد: در بحث کنکور ۸۳ درصد رتبه‌های برتر کشور یعنی ۴۰ نفر اول از مدارس دولتی بودند و ۱۷ درصد غیردولتی بودند و اشکال وارده اینجاست که برخی افراد مدارس سمپاد، شاهد و نمونه دولتی را غیردولتی تلقی می‌کنند در حالی که این مدارس ۱۰۰ درصد دولتی هستند.

وی با تاکید بر این‌که شخصاً موافق تنوع مدارس دولتی نیستم و این مدارس باید به یک نظم یکسانی برسند، افزود: ۸۳ درصد از رتبه‌های برتر از مدارس دولتی بودند و از شهرهایی مثل اسفراین، پل‌دختر و... رتبه‌های برتر داشتیم که سابقه رتبه برتر کنکور نداشتند.

صحرایی به ۴۰ درصد ضریب تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور اشاره و بیان کرد: بر‌اساس مطالعه دقیقی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده و نظرسنجی آموزش و پرورش در شاد که ۵ میلیون نفر در آن شرکت کردند به ۴۰ درصد تاثیر ضریب قطعی کنکور در امتحانات نهایی رسیدند.

گسترش عدالت آموزشی و دادن فرصت به بچه‌های مناطق محروم، اثربخش است

وی ادامه داد: این تاثیر برای گسترش عدالت آموزشی و دادن فرصت به بچه‌های مناطق محروم، اثربخش است. چون موضوع امتحان نهایی به طور کلی و مطلقا از کتاب درسی است یعنی کتاب درسی و معلمان مدارس ما از سراسر کشور طراحان سوال هستند.

وزیر‌ آموزش و پرورش با بیان اینکه با سرعت باید نظام طبقاتی که بین مدارس ایجاد شده را جبران کنیم، گفت: ۲ عنصر معلم و مدرسه ابتدایی را باید متفاوت دید. دانش‌آموز ابتدایی، آینده کشور را می‌سازد و باید به طور ویژه‌تر به وی خدمت کرد.

وی افزود: باید در صدور مجوز مدارس ابتدایی غیردولتی تا می‌توانیم سختگیری بیشتری شود، جایی که مدرسه دولتی داریم نباید مجوز غیردولتی بدهیم.

صحرایی ادامه داد: مدارس غیردولتی به این معنا است که کسانی که دغدغه تعلیم و تربیت دارند در این مسیر کمک کنند اما در حال حاضر شغل شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این دولت در صدور مجوزها به قانون تعارض منافع بسیار توجه شده است و وقتی بنده به این موضوع ورود کردم، گفته شد که در کل کشور صرفا ۳ نفر هستند که به آن‌ها نیز ابلاغ شد یا استعفا بدهند ‌یا مجوزشان ابطال شود.

صحرایی تاکید کرد: به مدیران توصیه کردم که فرزندان خود را به مدارس دولتی ببرند و بطور جد این موضوع را پیگیری می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۱۸۵۰۰مدرسه غیردولتی داریم، خاطرنشان کرد: کمتر از یک درصد مدارس غیردولتی، هزینه بالای ۴۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند که البته هزینه بالاتر از نرخ مصوب ما دریافت نمی‌کنند، خدمات دیگری ارائه می‌کنند و خانواده‌ها آن خدمات را مثل آموزش‌های دیگری، سرویس مدرسه، غذا و... دریافت می‌کنند.

نظارت جدی و سختی برای مدارس غیردولتی وجود دارد

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه منفعت مردم را بر منفعت افراد خاصی ترجیح نداده‌ایم، گفت: نظارت جدی و سختی برای مدارس غیردولتی وجود دارد. نظارت‌های دوره‌ای و برنامه‌ریزی‌شده داریم و البته خانواده‌ها نیز می‌توانند مسائل را به ما منعکس کنند تا بررسی شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۴ درصد مدارس غیردولتی هستند، گفت: در این دولت خودمان را معتقد و ملتزم به تقویت مدرسه دولتی می‌دانیم و بنده معتقدم هر چه مدرسه غیردولتی کمتر باشد بهتر است.

صحرایی با تاکید بر اینکه باید شاخص‌های ملی برای سنجش داشته باشیم، اذعان کرد: کنکور به سمت مدرسه آمده است و در سال جاری ۴۰ درصد، سال‌آینده ۵۰ درصد و در سال سوم ۶۰ درصد سوابق تحصیلی در آزمون ورودی دانشگاه تاثیر خواهند داشت.

وی یکی از اتفاقات مهم در دولت سیزدهم را اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان دانست و خاطرنشان کرد: این قانون با ۸ هزار میلیارد در دولت قبل اجرا نشد اما در این دولت با ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد اجرا شد. بنده وقتی مسئولیت را قبول کردم به این جمع‌بندی رسیدم که راه اعتراض را برای همه همکاران‌مان باز کنیم و در حال حاضر اعتراضات بررسی شده و اعمال رتبه‌های جدید هم شروع شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلمانی که فاقد رتبه بودند به رتبه‌های یک و ۲ افزایش و احکام در مسیر اجرا قرار گرفته است و رتبه‌های سه، چهار و پنج در هیات‌های ممیزی ستادی بررسی شدند و برای آن‌هایی که اعتراض وارد بوده است، فرآیند اِعمال رتبه جدید به‌زودی آغاز خواهد شد.

صحرایی با تاکید بر اینکه رتبه‌بندی ۳ هدف داشت که سومی آن معیشت معلمان بود، گفت: آیین‌نامه رتبه‌بندی باید اصلاح شود و درخواست کردیم که تمام معلمان بر مولفه‌های آیین‌نامه اظهار نظر کنند.

منبع: پانا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • دبیر

    ارزش برای تدریس در رتبه بندی حرف اول را میزد اما در رتبه بندی گویا پشت میز نشینی ارجعیت پیدا کرد عوامل اجرایی که رنج کلاس های پر جمعیت را نچشیده بودند هم حق مدیریت و هم حق رتبه بندی گرفتند اما معلم ۳۰ سال کلاس رفته که هم و غمش یاد گیری و تلاش برای یاد دهی بهتر بود دستش خالی ماند

  • بهمن غلامی

    آخه بی.....اینقدر نگو فرهنگی بگو معلم بقیه فرهنگی نیستن و رتبه بندی نمیخان

  • ناشناس

    سگ توروحت وزیر آموزش وپرورش

    • امیر

      برو گمشو اقای وزیر تو اینکاره نیستی

    • والا

      خاک بر سر اونی که خودشو معلم میدونه ولی جز فحش دادن چیزی بلد نیست.
      حیفه یونجه

      • همه معلمان

        ا سم وا لا ندیده که دیدیم یونجه برابابا ت

  • معلم

    آقای صحرایی فکرکنم ادارات آنهایی که حقشان بود،حقشان راندادند،ونیروهای اصلاحاتی که هنوز مدیرند،حق خیلی هارا خوردند،خصوصا"درکهگیلویه وبویراحمد وبخش ها

  • حسن

    مرد تمام انکه نگفت و بکرد
    وان که بگفت و بکرد نیم مرد
    زن بود انکس که بگفت و نکرد
    نیم زن انکس که نگفت و نکرد

  • ناشناس

    ای کاش زودتر این رتبه بندی تمام میشد خیال همه راحت میشد وزیر هم میرفت سراغ موضوعات دیگه

  • ناشناس

    بازهم یه دروغ یا یه وعده ی کذب

  • ناشناس

    سلام هیچ کس به فکر حقوق پایین خدمتگذاروسرایدار نیست

  • حقگو

    این وزیر دروغگو هست رتبه بندی هم الکی هست

  • اله کرم شفیعی

    وزیرآموزش وپرورش میگه دانش آموزان بازمانده ازتحصیل راشناسایی وبه مدرسه بیاورید درشهرستان ممسنی مدارس متوسطه دوم دخترانه روستایی درروستا تعطیل می‌کنند که فشارمالی آن به قشر روستایی واردمیشم

  • احمد

    خاک بر سر این وزیر!!!!

  • جواد جوادی

    برو جان مادرت مزخرف نگو دیگه همه شما راشناختن آقای وزیر بی لیاقت دروغگو...

  • هموطن

    ایکاش مدارس غیرانتفاعی درهرشکلش برای همیشه پاک میشدچون هرچه امکانات خوبه وباهزینه ی سنگین مال همین مدارسه ومدارس دولتی بخصوص دراستانها ی مروم وروستاها وشهرهای کوچک فاقدامکانات حتی کلاس مجهزبه تجهیزات میباشد واین سیستم بیشتربه نظام سرمایه داری نزدیک است یعنی سرمایداران مملکت حق برخورداری ازامکانات بهتر مدارس بعترمعلمان بهترقبولی تضمینی درکنکور وارددانشگاه وشغلهای آینده مال آنهاست بایدهمه ی کشور مدارس دولتی باامکانات یکسان وفرصت بیشتربرای ورودبدانشگاه وکسب اشتغال باشد.

  • ناشناس

    زارت

  • خدیجه شکاری

    سلام خداقوت دهدت اقای صحرایی عزیز جنابعالی باحذف برنامه مدارس غیره دولتی بزرگ ترین خدمت را به جامعه می کنید ۱ راه فرارمغزها را می گیرید ۲ به افراد فرصت طلب راه استعمار ی کارکردن را می بندید انها به معلمان نازلترین حقوق را می دهند ۳ راه غرور کاذب ودوگانگی اموزشی را هم می بندید امیدوارم برای مدارس تیز هوشان هم ضمن نظرسنجی ازمردم برنامه داشته باشید اثر جوانان فارغ التحصیل انها یا بی هدفند ویابامشکل افسردگی روبه روهستند انقدرالکی ازمون میگیرند بچه های مردم را مریض می کنند خدانگهدارتان

    • همه معلمان

      خانم فکر بد میکنند با این حرف ها

    • همه معلمان

      خدیجه خانم خبری در راه است؟

  • ر

    گویا هرکسی می آید جزدروغ ووعده سرخرمن دادن چیزدیگری بلدنیست بله وقتی پست های کلان مدیریتی فقط در اختیار طیف خاصی باشندوبه افرادنخبه وکاربلدتوجه نشودوضعیت می شود این قرار هم نیست تعقیری ایجاد شوداین روند ادامه داردحرف حق برای همه واضح است که جرم است

  • احسان

    کارمندان دیگر سازمان ها فکر میکنم چه خبره آموزش و پرورش .بابا همش دروغه . الان یه سال هست امروز و فردا برای افزایش یک میلیون و سیصد .اونم معوقات رو خوردن. البته اگه شش ماه هم بزنن. فقط داستان سرایی
    خواهشاً بچه هاتون رو عین بدبخت فرهنگیان نزارین معلم بشن . ما که بیچاره شدیم

    • ناشناس

      احسنت...
      دقیقا ...معلم ها پایین ترین حقوق رو میگیرند..!!

      تو رو خدا بچه هاتون رو تو هر شغلی بفرستید غیر معلمی!! بیچاره کردند ما رو!!

    • ناشناس

      به اسم رتبه بندی، معلم ها را داغون کردند..همه رو به جون هم انداختند و تحقیر کردند...
      حالا هم به مدیران استان ابلاغ کردند که رتبه ها رو پایین تر بزنید تا حق معلم ها رو ندهند...همش بازیه!!

    • ناشناس

      چقدر عمرمون تلف شد...بیچاره قشر فرهنگی.....وزیر قبلی که جوابگو نبود..!!
      شما هم دوران وزارت خودت را با این وعده و وعیدا بگذرون...!!

  • علی

    خدایی من که سی سال دردورترین روستا خدمت کردم یکم مهر ۱۴۰۰ بازنشسته شدم وطبق قانون مجلس شامل می شدم ،هنوز یک ریال نگرفتم ولی اونی که شاملش نمی شد ودر اداره کار می کرده واضافه کار سرماهشم داره شاملش شده، اینه عدالت

  • ناشناس

    اقای صحرایی این جاسوس بازی را از کلاس درس معلم حذف کنید و به معاونان و نیروی بسیج و مرورشس بگویید درب کلاس معلم فال گوش نایستند و صدا ضبط نکنند به نیروهای بسیج بگویید نظم کلاس درس را بهم نزنند

  • رستمی

    سلام
    فقط کنار گوش وزیر آقای عطاران مدیرحراست ودر دفتر مدیرکل مدارس خارج از کشور ابوالفضل کمالی دارای مدرسه هستند.
    یا اطلاعاتت ناقص است و یا دروغ میگویی

  • حسن

    گوشت شد کیلویی ۶۰۰ هزار تومان جناب وزیر کجا زندگی می کنید .

  • ناشناس

    گمشو مردک دروغگوی بی لیاقت خاک تو سر ما معلم ها که تو برای ما تصمیم می گیری

  • الهی

    به این وزیر درموضوع معیشت ورتبه بندی وارتقای شان معلم هیچ امیدی نیست!ازاین مجمل بخوان مفصل..

  • ناشناس

    دیدگاه وزیر فعلی کاملا انقباضی ومنفی است

  • هانیه

    متاسفانه معلم‌ها رابه بهانه اصلاحات رتبه بندی به دروغ فقط هدفشان وقت کشی است

  • فکری

    ما فرهنگیان تقاضای استیضاح واقعی وزیر نالایق فعلی راداریم نه استیضاح دروغین

  • نصر ت اله غلامی

    سلام۳۳اموز گار مقطع ابتدایی ودر محرومترین روستا ها در کلاسهای چند پایه خدمت کردم و هیچگاه پست مدیریتی نداشتم ودر مهر امسال باز نشست میشوم اما رتبه ام ۳ استاژ شایستگی های عمومی خیلی کم به من دادن خدا حق منو از هر فردی که حق منو ضایع کرد بگیرد

  • فردی

    وزیر دروغگوی عوامفریبی استیضاح استیضاح

  • روحانی

    سلام اگر پاسخ اعتراض به رتبه بندی انجام شده چرا مدیران به معلمین ابلاغ نکردند یا درسامانه گذاشته نشده است درضمن اگر همکاری دوباره اعتراض داشت باید چه کار کند

  • حمید

    خدایی یعنی تو این مملکت یه آدم حسابی و متفکر وجود نداره که وزیر انتخاب بشه. نمی‌دانم چرا همیشه پست های حساس مملکت به احمق ترین ها میرسه.

    • والا

      تو چه پستی داری؟

  • ناشناس

    دوستان شما اگربهترین نخبه را برای وزرات اموزش وپرورش انتخاب گنید کارز ازدستش برنمیاید چون تفکرشون روی این هست که اموزش وپرورش مصرف کننده هست باید تولید کننده باشه نفعشون به ما برسه
    ولی نمیدانن یک فرد بیسواد جگونه میتونه یک کارخانه را راه اندازی کنه ازکوچکترین مشاعل تا بزرگترین احتیاج به سواد دارد

  • شهروند

    تو روح خودت و همه کست.امسال بچه های دوازدهم رو باطرح زپرتیت بدبخت کردی وسرگردان.

  • پارسا نیکو

    واقعا چقدر دروووغ می گویی
    اقای نا وزیر نا کار بلد
    فاجعه رخ داد و این تن ناخوش احوال اموزش و پروش افتاد دست کفتارها
    تا این خروجی تعلیم و تربیت بشود
    وااسفا

    • ناشناس

      ۳۲سال خدمت کلاس رفتن هرکسی آمدو سازی برای خود زدو رفت و عمر ماهم تمام‌شده

  • اشکذری

    سلام خیلی قاطی پاتی رتبه دادند ماشاالله ۵را بزرگان نصیب خود کردن و۴رابه رده های بعدی و مدیر ۳۴سال سابقه وکلی مدرک هم رده آخر

  • ناشناس

    وزیر محترم دو هفته پیش گفتید از آغاز هفته بعد. الان باز می گویید بزودی والله اگر این کار دست خود فرهنگیان بود خیلی بهتر از این و سریعتر اجرا می شد و اینقدر. امروز و فردا و بزودی هم نبود هم میلیاردها تومان هزینه برای گرفتن مدارک و فتوکپی آن و مصرف صدها هزار برگ در این زمان تحریم نبود با کمترین هزینه انجام می شد که نشان می دهد قبلی ها این کاره نبودند و متاسفانه باز داریم همان مسیر گذشته را می رویم

  • ناشناس

    همش دروغه

  • هالو

    این رتبه بندی صرفا و فقط کلاه گشاد دیگری بود بر سر فرهنگیان با این حقوق ناچیز که نهایتا دو یا سه ملیون به طور متوسط به معلمان اضافه شده عملا هیچ کاری برای معلمان نکرده اند

  • معلم

    سلام. همکاران. ایا توجه کردید. که کلمه رتبه بندی. سر تیتر اخبار مجازی وهر چیزی را که می خواهند تبلیغ کند در شکم رتبه بندی قرار می دهند در واقع باید گفت که رتبه بندی دامی شده. برای جذب افراد. که تبلیغات کذای را ناخواست ببینند در این سالها. کلمه رتبه بندی پیش از کلمه برجام تکرار شد

  • معلم فقیر

    وزیر دلقک ، ای تازه به دوران رسیده ، بازم میگی رتبه بندی ، الاغ جون بگو حقه بندی
    چون ما بیش از ۱۲ سال است که عادت کرده ایم از این خزعبلات بشنویم و هی امروز و فردا بکنید ، شما هم به اراجیفت ادامه بده بلاخره باید زمان بخری

  • ناشناس

    علی رغم وعده های بیشمار مسئولین مبنی بر اولویت باز نشستگان در طرح رتبه بندی متاسفانه هیچ کاری برای باز نشستگان انجام نشد ولی رتبه شاغلین اجرایی شده است .چقدر وتاکی دروغ؟!!!!!

  • سید وصال

    این همه نظر فقط فوش ناسزا به وزیر ولی چطوره فقط یه خانم از ایشون حمایت میکنه الان چند بار نظر این خانم که (خ ش) چه دلیل داره فقط تنها این خانم از وزیر حمایت میکنه دروغگو دشمن خداست خانم

  • محب حسین

    عزیزان همکار ،معلمان فدا کار ،یه عمر معلمی کردیم تا مقدمتر از علم ادب را به دانش آموزان یاد دهیم،حقمونا خوردن ،دلیل نیست که با یه سری ادبیات زشت به وزیر و سلزمان اعتراض کنیم ،خواهشا در مطالبه گری رعایت ادب سخن را داشته باشیم

  • اسماعیل

    آقای وزیر تو را به جدا به هر که میپرستی من نمیدونم کی میپرستی دست از سر ما بردار تا کی فریب

  • علی

    گو ه خوردین گفتین

  • علی اصغر

    اگر چند غاز،هم بدین بندازین جلو سگاتون دیگه با این پول واجبی هم نمیشه بخری

  • علی اصغر

    دروغگویان کثیف این چند غاز رو بدین سگاتون بخوره چون ما واجبی خریدیم

  • علی اصغر

    همه گوها رو خوردین حالا مونده اصلاح رتبه بندی حتمن رفت ۲۰ سال بعد

  • مسعود

    پنهان ترین بخشنامه همین رتبه بندی بود هیچ گاه مشخص نشد کی ؟چگونه و توسط چه کسانی ؟!!در آپ شیوه نامه اش تصویب شد و اصلا هیچ امتیازی به معلمی که سال ها در مناطق محروم تدریس کردند امتیازی تعلق نگرفت که هیچ هرچی معلم تازه کار بودند به خاطر یک سری کاغذ بازی های مزخرف امتیاز و رتبه شان از معلمان با سابقه بیست سال به بالا بیشتر بوده است
    این صحرایی احمقی است بسان احمقان پیشین در آپ که از کارکرد این وزارتخانه اگاهی ندارد

  • ایرانی

    نزدیک مهر شد وبرای بهره کشی از جان معلم رتبه بندی سر چوب شد

  • کوروش فریادرس نهاوند ی

    سلام
    اگه بخوایم از واقعیات زندگی در کتابها و تدریس صحبت کنیم باید بجای چوپان دروغگو عنوان مسئولین دروغگو را بکار ببریم و مثال بزنیم متأسفانه شاهد مثال هم فراوانه یکی از پشت میز نشبن های اداری که شتید یک دهم سابقه اش کلاس نرفته رتبه ی پنج شده و در حیف و میل بیت المال هیچ کوتاهی نکرده بعد مدام از عدالت حرف میزنه

  • افضلنیا

    سلام جناب وزیر ....عدالت اسلامی رفت رتبه بندی از۹۰به بعدبایداجرامیشد ماهم زمانی شاغل بودیم الان بازنشسته .جنابعالی وزیرهستی حرفت خریداردارد ازحق ما دفاع کن..

  • رضا

    بعد ۱۳ سال کی شیر بی سرو یال ودم دیده بزرگترین خیانت از طرف رئیس جمهور به فرهنگیان انشاالله تلافی میشه

  • مهتاب کریمی

    بازم یه حقه ی دیگه بازم یه بامبل دیگه سر فرهنگیان بیچاره خوب نمیخواین وضع فرهنگیان روتغییر بدین خوب بگین!!تازه بااین اوضاع دیگه ۲تمن و ۴تمن مشگل فرهنگیان رو حل نمیکنه

  • ناشناس

    میشه بیخیال بشین .رتبه بندی را کی داده وکی گرفته.بازنشسته ۱۴۰۱

  • ناشناس

    آخ تکرار

  • دهقانی

    غاز چرانی هم به اون وجود بی شخصیت تو هم بهت زیادیه تابشی وزیر آموزش و پرورش اونم با ۱۶ میلیون دانش آموز و یک ونیم میلیون معلم باید به این آموزش و پرورش و این مملکت گریست

  • معلم خانه بدوش

    حق بازنشستگان۹۲به بعدان شاءالله شماشرمسارکند

    • مناف حبیبی

      ایکاش رتبه بندی معلمان باآن رتبه های ارشد خبره عالی اجرا می شد همه به حق خود می رسید

  • ناشناس

    خدا کند وعده دروغ نباشد معلمان و بازنشستگان اگر تا آخر شهریور حق التدریس ها را ندهند شرافتا"نباید حتی یک ثانیه حق التدریس بردارند . این ظلمی آشکار از طرف کل سیستم و دولت خصوصا وزارت آ،پ میباشد که معلم بازنشسته و یا شاغل از فروردینتا کنون بابت حق التدریس ریالی نگرفته اگر ندهند ننگ است که اول مهر،ساعت اضافه کار بردارند .

  • بی نام

    هنوز اضافه کار سال گذشته را کامل ندادید وقتی هم پرداخت میکنید یه شیفت کامل معلم درس میده اونوقت یک سوم حقوق بهش نمیدید این عدالته فقط حرف می‌زنید عمل هیج

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر