این فرهنگیان علاقه ای به تدریس در مدارس ندارند
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که یک هفته از شروع آغاز سال تحصیلی جدید میگذرد بیش از ۲۳ هزار کلاس درس فاقد معلم هستند و باید مجلس شورای اسلامی به این موضوع و وضعیت نابسامان در آموزش و پرورش ورود کند.
کمبود معلم میتواند به دلیل عدم توانایی دولت در جذب و حفظ معلمان کافی، نبود زیرساختهای لازم برای آموزش و پرورش یا عدم توجه به این حوزه توسط دولت باشد.
برای مقابله با این چالش، دولت باید توجه بیشتری به آموزش و پرورش داشته باشد و سیاستها و برنامههای مناسبی را برای جذب و حفظ معلمان کافی اجرا کند. همچنین، ایجاد زیرساختهای لازم برای آموزش و پرورش و بهبود شرایط آموزشی نیز از اقدامات مهم است. همچنین، ارتقای شغل معلم و ایجاد حوزههای تخصصی در بسیج دانش آموزی میتواند به جذب و حفظ معلمان کمک کند.
محمد وحیدی در جلسه علنی مجلس در تذکری اظهار کرد: مهرماه و آغاز سال تحصیلی را شاهد هستیم اما بیش از ۲۳ هزار کلاس درس فاقد معلم است آن هم در شرایطی که قانون اجازه استفاده از معلمان بازنشسته را داده است اما بازنشستگان استقبال نمیکنند چون پاداش دو سال گذشتهشان را نگرفتهاند.
او اضافه کرد: از طرف دیگر قانون مهرآفرین اجرا نشده و اجازه نمیدهند خرید خدمات آموزشی هم در کلاسها درس بدهند، سوال این است که وظیفه مجلس شورای اسلامی و دولت چیست؟ معلمی که دو سال گذشته بازنشسته شده و پاداش نگرفته طبیعتا استقبالی از بازگشت به کلاس درس را ندارد وضعیت به گونهای است که بچهها در کلاسها سرگردان هستند.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درباره وضعیت استخدامی آزمون آموزگاری سوالی از وزیر آموزش و پرورش مطرح کردم که باید درباره وضعیت نابسامانی در آموزش و پرورش پاسخ دهد.
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وحیدی اظهار کرد: این نکته مهمی است، این روزها پیغامهای زیادی به نمایندگان در این باره میگویند، من خودم پیگیر هستم. وزیر آموزش و پرورش هم به این موضوع توجه کند که در اول سال تحصیلی باید کلاسهای مدارس مشکلی نداشته و دانشآموزان از درس عقب نیفتند.
او ادامه داد: مجوز لازم برای استفاده از معلمان بازنشسته داده شده و منابع مالی هم در نظر گرفته شده ان شاءالله وزیر دقت کند بنده هم پیگیر هستم.
نظر شما